Monday, January 4, 2016

At samle trådene og lidt om det nye år...

Rigtig godt nytår til jer alle. Jeg er sikker på, at 2016 bliver et godt år, og jeg glæder mig altid til at begynde på et nyt og spændende år.
Jeg kan mærke, at det nye år skal bruges på at samle trådene. I år 2015 spredte jeg mig over for meget. Jeg havde rigtig meget at se til med min familie med fire børn og min meget hårdtarbejdende mand. Jeg studerede et par hf-fag, jeg fotograferede, jeg lavede artikler til det skønne blad Enfants Terribles, jeg lavede billeder til et bogprojekt, jeg tog bestillinger på mine dukker, og jeg startede et projekt med en veninde. Alle tingene var fantastiske og spændende, men det hele blev for meget. I sommeren begyndte jeg at få problemer med mine hænder. Først overhørte jeg det og fortsatte som hidtil, men det blev værre og værre. Jeg havde en lang periode, hvor jeg ikke kunne arbejde med hænderne overhovedet. Jeg kunne hverken sy eller skrive på computer, og jeg kunne ikke en gang holde ud at løfte mit kamera! Det var naturligvis helt ulideligt! De fleste mødre ved, at det er hårdt at have små børn. Masser af afbrudt søvn, rigtig mange løft osv. De mange løft og manglende nattesøvn kombineret med anstrengende håndarbejde, at passe lille Bror hjemme og så alt det andet, blev for meget for mig.

Jeg har derfor måttet sætte farten ned, og det er jeg glad for!

Jeg har stadig lidt problemer med tilbagevendende seneskedehindebetændelse i hænderne, men det er heldigvis langt bedre - Specielt når jeg lytter og tager hensyn til det, og det gør jeg nu. Jeg tager det som en gave, der skal lære mig noget. Jeg skal blive bedre til at sige fra, og jeg skal ikke sy mere. Jeg skal være kreativ på en anden måde lige nu, og det har jeg det rigtig godt med. Jeg har mere lyst til at skrive og inspirere på den måde, og det kan jeg heldigvis! Jeg vil samle min energi om min familie, de par fag jeg følger på hf, lidt fotografering og denne blog, for det er det, der føles rigtigt for mig. På det seneste er problemerne med mine hænder blusset op hver gang, jeg ikke har lyttet til min indre stemme, og det er jo en god anvisning...

Bloggen vil derfor få nyt liv i år 2016. Det nye design er lige på trapperne og der ligger flere indlæg klar og venter. Hvad der ellers vil ske må fremtiden vise!

Tak fordi du læser med.

19 comments:

  1. Det bliver spændende at følge med. :-)

    Hvor er det godt, at du lytter til dig selv og følger kroppens meget kloge anvisninger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Ja, kan ikke andet end at følge dem;o)

      Delete
  2. Det er jeg glad for:-) Din blog har altid været min farvorit!

    ReplyDelete
  3. Godt du lytter efter. Glæder mig over, at det alligevel betyder, at du fortsætter med at inspirere med dine dejlige indlæg. Varme tanker til dig og din familie og godt nytår;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak! Godt Nytår til dig også!!

      Delete
  4. Ih hvor dejligt, hvis der kommer flere blogindlæg fra dig i 2016 end i 2015. Jeg elsker dine indlæg. God bedring med hænderne. Du sørger nok også for den rigtige kost i den sammenhæng, hvis jeg " kender dig rigtigt":-). Mvh Christina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jeg prøver på det i hvert fald... Omend det er svært at droppe kaffe og chokolade;o) Mange tak!!

      Delete
  5. Der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget andet.... - så får vi mere glæde af din dejlige blog.
    Godt nytår.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha;o) Godt at høre!! Godt nytår!

      Delete
  6. Vil jeg glæde mig til at følge med i, godt nytår til dig også :)

    ReplyDelete
  7. Det bliver dejligt at komme til at få mere her på bloggen, det glæder jeg mig til, men er ked af at høre det har kostet smerter i hænderne at nå frem til. Men jeg er vild med dit syn på det hele og det faktum, at det har hjulpet dig i en anden retning eller hvad man skal kalde det. Jeg føler ofte også, at det der kan opfattes som modstand i øjeblikket, er det der får en "rettet ind" på en vej, der passer os meget bedre :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, lige præcis! Selvom man lige skal finde ind til årsagen først, så er der altid god læring i modstand;o) Godt nytår og tak for kommentaren!!

      Delete
  8. Jeg savner nu også lidt dine indlæg her på bloggen. :) Der kan godt være lidt langt imellem... Det kan der så i særdeleshed også hos mig...
    Jeg får også altid fine kropslige anvisninger når jeg ikke forstår at holde mig indenfor mine grænser. Børneeksem i knæhaserne, allergi og falsk strubehoste i voksenudgaven, og så bliver jeg altid urolig og ufokuseret... Så er det bare om at rette ind... :)
    Dejligt at du er på din rette vej, også selvom det bliver lært på den hårde måde :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, det lyder ikke rart... Men på mange måder, er det jo også godt, at kroppen siger fra, når vi belaster den lidt for meget!!! Jeg kigger ind hos dig fra tid til anden! Holder virkelig af at følge med!!!

      Delete
  9. Godt nytår til dig Lisbeth!
    Glæder mig til at følge mdr i det nye år.
    Jeg kan fuldt ud sætter mig ind i, hvordan du må have haft/har det.
    Ligger pt følger jeg selv sindssygt med mine hænder. Det er jo svært at sige nej til bestillingerne.
    ..... hmmmm
    Og lige som du, må jeg vist efterhånden også til at prioritere. Det er svært at have ambitioner, når man samtidig har valgt at gå hjemme med den lille. Jeg troede, at 2016 skulle være året, hvor jeg for alvor kom ud igen. Men tror jeg må revurdere det. Det er bare svært at tage beslutningen!
    Men heller helhjertet et sted, end halvhjertet i forsøget på at gabe over for meget!
    .....Jeg tænker endnu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh stakkel! Det er også hårdt håndarbejde, du laver... Jeg tror også, at det at have ammet og slæbe rundt på en tung unge har en kæmpe indflydelse. Har hørt om amme-gigt - troede i en periode, at jeg havde gigt i hænderne, og blev tjekket hos lægen, men det er det heldigvis ikke. For mig er det nok også lidt stressrelateret. Jeg kan fuldt ud følge dig- Jeg vil også gerne igang og har mange ambitioner, men hjertet siger også, at min lille dreng har brug for at være hjemme lidt endnu... Jeg vælger at tænke, at min tid kommer. Det er godt givet ud, at lade sine børn være hjemme lidt længere...

      Delete
  10. Kroppen er simpelthen fantastisk!! Når hjernen ikke formår at sige fra gør kroppen det automatisk! Jeg vil savne dit smukke håndværk men heldigvis kommer der andre skønheder fra din hånd via billeder og ord. Hvilket multitalent du er 💜

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!