Friday, May 8, 2015

Eco choice hos Enfants Terribles, endnu en bogreception og lidt fotoinfo...

I dag blogger jeg hos Enfants Terribles. Jeg har fundet fine sager til den nyfødte baby. 'Eco choice' er mit nye område hos Enfants Terribles og hver måned, vil jeg blogge om emner, der ligger inden for de gode miljøvenlige valg. I denne omgang har jeg fundet 6 fine ting til den nyfødte baby. Den vigtigste ting til mine nyfødte har været den økologiske vikle. Jeg kunne faktisk undvære alt andet... Det vigtigste har for mig været, at kunne bære min baby tæt hos mig! Du kan tjekke det hele ud her!

I går var jeg til bogreception i andledning af at bogen 'Dit sunde barn - Sådan' udkom. Som de fleste nok ved efterhånden, har jeg leveret billederne til bogen.
Det var en rigtig hyggelig reception, men jeg blev dog ikke så længe. Bror blev hurtigt træt af mange mennesker og hurlumhej, for der sker godt nok meget på sådan en lang togtur og reception i den store by!
Bogen er blevet så fantastisk, og jeg er simpelthen så stolt af den! Jeg skriver nok lidt mere om den og viser lidt frem i løbet af næste uge. Mine billeder ser skønne ud i bogen, som er trykt på lækkert FSC-mærket papir. Det er virkelig en informativ og vanvittig smuk bog!

I morgen skal jeg igen til bogreception i København, og jeg glæder mig rigtig meget. Det bliver uden baby, for jeg er nemlig hyret til at fotografere under receptionen.
Bogen hedder 'Harmoniske unger - med kærlighed og nærvær' og den er skrevet af Mette Carendi. Jeg kender ikke Mette personligt, men har læst lidt på hendes blog, og jeg glæder mig til at fotografere hende i morgen! I næste weekend skal jeg fotografere til en jubilæumsfest, og jeg skal fotografere en sød familie i Frederiksberg have.

Jeg er rigtig glad over, at jeg har fået så mange fotoopgaver efter, at jeg har åbnet min nye side.
Jeg har kun en enkelt ledig weekend til fotografering i maj (d. 30-31.) og der er godt fyldt op i kalenderen i juni også, så det er helt vidunderligt! Hvis jeg skal fotografere dig og din familie inden sommerferien, så skriv endelig til mig! Du kan se priser og information her!





4 comments:

  1. AnonymousMay 09, 2015

    Kære Lisbeth. Jeg har fulgt dig i nogle år, her fra sidelinjen. Jeg er glad for at du er vendt tilbage. Dine indlæg inspirerer mig meget, og jeg har taget mange af dine ideer til mig, i årenes løb. Jeg håber at det er noget du vil fortsætte med. Jeg elsker at følge dig og dine børn. Du er en fantastisk mor, og jeg drømmer nogle gange lidt, at du var min :) Jeg har længe haft lyst til at spørge, hvilken slags familie du selv kommer fra. Om det minder om den, du nu har skabt? Jeg er nemlig selv fra en ret dysfunktionel familie, og har længe drømt om at skabe min egen, med fokus på de oprindelige, gode værdier, som du også lægger vægt på. Fortsat god weekend til dig og dine. Kærlig hilsen Lærke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kære Lærke! Sikke en fin kommentar. Jeg tror vi alle har ting at arbejde med og ingen er perfekte! Jeg kommer ikke fra en perfekt familie selv- Jeg har ikke skrevet meget om det på bloggen. Gør det nok en dag, men tager også hensyn til min familie. Jeg er vokset op med en far der havde et alkoholmisbrug, så det var ikke lutter lagkage. Vi har jo alle vores historier, og jeg prøver at tage ansvar for mit liv og gøre det anderledes. Jeg føler, at min mand og jeg på alle måder forsøger at skabe det liv med vores børn, som vi gerne vil have, men bloggen her er jo også bare inspiration og en side af sagen;o)... Der er også dage, hvor jeg ikke synes, at jeg er særlig perfekt og pædagogisk (forsøger dog altid at gøre mit bedste;o). Jeg kunne godt have ønsket, at tingene var nemmere, da jeg var barn, men tænker samtidig, at jeg har fået en stor følsomhed og empati med mig, lige præcis fordi jeg har oplevet de ting, jeg nu har.... Jeg er sikker på, at du kan skabe lige den familie, du gerne vil, når du er bevidst om hvad du gerne vil have;o) Tak for kommentaren!!

      Delete
  2. Tak for en skøn blog :) Jeg nyder at følge med.
    Har du selv afprøvet de stofbleer, der bliver linket til fra Enfants Terribles (responsiblemother.com)? Og kan du anbefale dem? Min søn er ved at vokse ud af sine str. nyfødt bleer, så jeg skal have fundet ud af, hvilke jeg skal prøve at købe til ham.
    Kh Maria.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Maria! Jeg har ikke prøvet lige de bleer, men har hørt meget godt om dem. Der er flere der har skrevet om dem på stofbleforummet på facebook, så derfor turde jeg godt anbefale dem. Har brugt nogen der ligner til Bror også i bambus. Må dog erkende, at jeg pt. bruger papirbleer til Bror. Når man har fire børn og kæmpe bunker af vasketøj, må der prioriteres. Så det blev til 8 måneders stofbleer og nu en pause... Kommer måske igang igen, men synes det vigtigste er, at jeg har tid til andet, end at vaske;o)

      Delete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!