Friday, March 6, 2015

Grøn madpakke, hurtige bananpandekager og en ren drikkedunk...

Marthas madpakke, som den har set ud i dag. Masser af grøntsagsstave, der kan dyppes i guacamole. Et æg, nødder, appelsin og nogle meget hurtige bananpandekager.

Mine børn har lige fået en gave fra Naturebaby. Et par fine drikkedunke fra Klean Kanteen. Dem har vi længe ønsket os, for det er nemlig drikkedunke uden kedelig kemi. Dunkene er lavet af stål og med en tud lavet af BPA-fri popypropylen, som er sikkert at drikke af. Man kan tilkøbe et låg af stål, hvis man ikke er til popypropylen. Dunkene har en god størrelse og har skønne klare farver. Du kan se dem her!  

...Og nu til de hurtige bananpandekager (til 3-4 små pandekager):

2 æg
1 lille godt moden banan 
En teske vaniljepulver
Lidt revet citronskal

Steges på en god pande i rigelig kokosolie ved medium varme. Jeg bruger en god støbejernspande. 

I aften, når vi skal have lidt sødt, vil jeg lave pandekagerne igen med mørk chokolade i dejen og med lidt ahornsirup til!

Rigtig god weekend!

22 comments:

  1. Uhhhhmmmm, det ser godt ud :)

    ReplyDelete
  2. Uhm en lækker madpakke ! Ligner en million og i virkeligheden er det jo super enkelt, dejligt. Jeg havde faktisk ikke tænkt på at lave bananpandekager til madpakken, tak for tip til dét :)

    Rigtig god fredag til dig og familien Lisbeth.
    KH Maria

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Ja, en ret hurtig og nem madpakke...

      Delete
  3. Uhm...lige som vi kan li det - og jep, nærmest VERDENS BEDSTE drikkedunke! Sidste år gav vi een til hver af vores friskoles ansatte i sommerferiegave - bestyrelsen var så kede af at se alle de der plastflasker i skolens køleskabe! Så nu kan vores ansatte "vise vejen" - også mht fornuftigt drikkedunks-valg! God weekend!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ej hvor fedt! Det er nogle super fede flasker, mine er blevet rigtig glade for dem.

      Delete
  4. Lækkert, delikat, sundt, - og ikke mere fancy, end at alle kan være med. Så fint!

    ReplyDelete
  5. super godt tip, tak for det:-) - både dunken, men også de lækre bananpandekager...
    hvis jeg må spørge: Hvilken type madpapir bruger du til madpakken?... jeg har haft svært ved at finde noget fornuftigt, som ikke afgiver en masse kemikalie i maden...
    Hilsen Mette

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Mette!

      Jeg bruger svanemærket papir. Synes de har det flere steder- Irma eksempelvis.

      KH

      Delete
  6. Hvor festligt, den kan kun blive et hit kl 12.

    - Anne

    ReplyDelete
  7. Det ser super indbydende ud. Jeg har lige forsøgt mig med pandekagerne, men jeg kan slet ikke få dem til at hænge sammen. De brænder på og går helt fra hinanden når jeg vender dem . Hvad gør jeg forkert?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hm.... irriterende. Her virker det fint. Mit bedste råd er, at der skal rigelig fedstof på panden. Jeg bruger en rigtig god støbejernspande. Her hænger de helt fint sammen...

      Delete
  8. Da jeg arbejdede i min børnehave, havde jeg været glad for at se et barn spise det her til frokost! Sundt og gennemtænkt! Nydelig blog du har :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusinde tak for kommentaren;o)

      Delete
  9. Sikke en farverig og lækker madpakke. Det blev dyrt for mig at titte herind på din blog i går ;-) Jeg fik investeret i madkasse, drikkedunk og glassugerør. Foruden det også en Retap flaske til mig selv. Jeg glæder mig som et lille barn til modtagelse ;-)
    (det blev til noget af en investering, hvilket i virkeligheden nok dækker over at jeg forsøgte at købe aflad for at have startet nyt job sidste mandag og dermed mindsket min tid sammen med familien - men det er en helt anden sag ;))
    Tak for altid dejlig inspiration <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha;o) Beklager mange gange;o) Det er jo ikke meningen, at det skal være dyrt at kigge herind- snarere tværtimod... men så længe det er ting, du har brug for, er det ok;o)

      Delete
    2. Hehe ;-) Bare rolig - det er ting jeg længe har ønsket, hehe :-) Og nu hvor jeg er ude af huset hver dag, var jeg pludselig nød til at tage stilling til at transportere mad og sørge for at have vand med! Så dit indlæg kom super belejligt :)

      Delete
  10. Og sikke et skønt banner du har lavet til øverst på din side <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak! Jeg ændrede det lige, havde brug for noget nyt!

      Delete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!