Saturday, December 6, 2014

10 gaveidéer til større børn...

Forleden viste jeg vores ønskeliste med mest til de små børn, og jeg fik efterfølgende flere spørgsmål om, hvad mine store børn ønsker sig. Så nu får i lige min liste med gaveidéer til de større børn. Storm er 9 år og Alma er 11 år.



1. Alma er 11 år, og det der (desværre) hitter blandt pigerne i klassen er læbepomader- helst dem der er så syntetiske som overhovedet muligt og smæk fyldt med hormonforstyrrende stoffer (Babylips eksempelvis). Desværre er kosmetik, parfume etc. noget der er kommet for at blive. Jeg har indtil nu fanget Almas interesse for selv at lave diverse cremer osv. Man kan relativt let lave læbepomader osv. uden mystiske og hormonforstyrrende stoffer. Hos Urtegården, kan man vælge imellem alverdens økologiske olier osv., så man selv kan starte en lille produktion.

2. Gode bøger børnene selv kan læse er et hit. Hos Sundleg.dk har de et fint udvalg af klassikere...

3. Alma er vegetar og den t-shirt er da sød... Tror dog ikke at den kommer i indkøbskurven, men den fås på Etsy.

4. Alt legetøj der opfordrer til udeleg, er jeg vild med. Jeg legede virkelig meget med drager, da jeg var barn, og det er så hyggeligt! Dragen har ungerne allerede fået, af vores enormt søde nisse. Den skal afprøves i denne weekend. Drage fra Wildtoys. 

5. Niels Wraa laver fine ting i træ, og Storms kæreste eje er et træsværd, han fik til sin fødselsdag for 3-4 år siden.

6. Økologisk Sweater fra Pierrot la lune. Det bliver sådan cirka aldrig, at jeg køber så dyr en trøje til et af mine børn, og den ville nok heller ikke falde i god jord hos Storm, men smuk er den... og til lidt nedsat i pris endda...

7. Almas store passion er at tegne. Disse farveblyanter er nogle af favoritterne...

8. Storm ønsker sig brændende rollespilsvåben. Det skal være sådan nogle bløde nogle, så man ikke kommer til skade. Jeg er dog usikker på, hvad de indeholder af kemi, så vi er stadig i overvejelsesfasen....

9. Dragepapir, som kan bruges til de fine vinduesstjerner, som jeg viste på bloggen for mange mange år siden. Det kan man nu endelig få hos Solspejlet.dk.

10. Jeg kender ingen, der interesserer sig mindre for tøj end Storm. Han går gerne i det samme hele tiden for nemheds skyld. Han fik dog sådan en skjorte i fødselsdagsgave og det er blevet favoritskjorten, fordi den i følge ham er så dejlig og blød!

Indlægget er ikke sponsoreret.

8 comments:

  1. Tak for inspiration. Den træøkse og et sværd af samme mærke må vist under vores juletræ. Og sikke en god pris!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det er nemlig en flot pris... Det er det fineste håndværk!

      Delete
  2. Vildt fine ting! Er vild med idéen om at Alma kan lave sine egne læbepomader og træøksen er skøn :)

    Kh. Mirjam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jeg glæder mig til, at vi skal i gang!

      Delete
  3. Jeg må også have sådan en økse under juletræet til sønnike!
    Tak for inspirationen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, den er også fin!! Tak for kommentaren!

      Delete
  4. Skønne ting. Hvis du ikke har tid til at stå og lave din egen læbepomade, kan jeg anbefale EOS-læbepomade til ungerne. De er sjove, økologiske, uden grumme ting og stoffer, og ungerne ELSKER de farverige små æg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, Alma har allerede nogle stykker af Eos-læbepomaderne. De er ret fine;o)
      Tak for kommentaren!! Og glædelig jul.

      Delete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!