Sunday, March 2, 2014

Guldkorn...

Tidernes aften...

Storm: "Far, Hvor længe siden er det, at det var tidernes morgen??" ... "og hvornår er det egentlig tidernes aften!??"


Et af livets helt store spørgsmål...


Vi ser Olsenbanden... 
Martha: "Hvorfor har Yvonne bryster på, når hun ikke har nogen baby inde i maven!??"
Mig: "Øh... alle damer har bryster, selvom de ikke har babyer i maven!"

Martha: "Men hvad skal de så bruges til!??"

En kattekilling i stedet for far...

Martha 3 år: "Hvis ikke vi havde en mor, ville vi være meget meget kede af det!"- "Hvis ikke vi havde en far, ville vi være lidt kede af det, men så kunne vi bare få en kattekilling!"

Hvad skal du være, når du bliver stor?

Børnene snakker om, hvad de skal være, når de bliver store. Alma vil være designer og forfatter, Storm vil være arkæolog og lego-opfinder.
Martha: "Jeg vil være jordbærdame og have en butik, hvor jeg sælger jordbær. Jeg vil også sende dem til alle mennesker med posten!"
Nå, siger jeg, "men det er jo lidt sæsonbetinget, Martha... Hvad skal du så lave om vinteren!?"
Martha kigger på mig, som om jeg er idiot... "Der skal jeg da kælke!!!"

Kæresten med det meget svære navn

Storm kommer glad hjem fra skole...
"Mor, jeg har fået en kæreste... Hun går i min klasse, hun er sød og hun har brunt hår!!"
"Nå, det lyder da dejligt Storm! Hvad hedder hun!???"
"Øh... Det kan jeg ikke lige huske... Hun har altså et meget meget svært navn...!!"
Ved aftensmaden lyser drengen op...
"Nu kan jeg huske det!!! Hun hedder Sofie!!!!"
Ja se det var da et af de svære navne!!

Selv i tragiske øjeblikke, kan man få smilet frem...

Vi står og kigger ned på oldemors kiste, som netop er kommet ned i jorden...
Martha: "Far, skal oldemor så sove dernede indtil i morgen!?"
Far: "Ja, hun skal ligge og sove dernede, men hun vågner ikke op igen!"
Martha (med meget høj stemme): "EJ ØV ALTSÅ!!!"

Leverpostej i håret...

Martha har lige fået nyt tøj. Hun er meget glad for det... Ved frokosten sidder hun konstant og roder sig i håret, og jeg spørger: "Martha, hvad laver hænderne oppe i håret!?"
Martha: "jeg tørrer leverpostejen af i håret, så mit nye tøj ikke bliver beskidt!!"

Briller med laser

Samtale mellem Storm og hans ven Thor:
Storm: "Ved du godt, at jeg også skal have briller?"
Thor: "Ja!"
Storm: "Mine er de sejeste, man kan få. De har indbygget laser" (laser- udtalt med amerikansk accent).
"Har dine også laser!??"
Thor: "Nej, men de har læsefelt"!




God søndag!!!

19 comments:

  1. Ha ha skønne unger : )

    ReplyDelete
  2. Hold k...tak for en herligt griner, Lisbeth. Det er så skønt så skønt, når man har fået nedfældet guldkornene. Jeg forsøger at få det gjort, ved at dele dem på facebook, så kan jeg tage et trip down memorylane ind i mellem:
    Du får lige en af vores favoritter:
    Rasmus (6 år) i samtale med far, som fortæller at hans fætter og hans kone begge arbejder i forsvaret. Rasmus: "hvis de begge arbejder i forsvaret, hvem er så i angrebet?"...
    Tak for et dejligt indlæg.
    KH Helle sandby

    ReplyDelete
  3. Nåååå hvor sødt, det er sådanne nogle små guldkorn, der skal skrives ned til senere brug, evt. til en konfirmations sang. :-)
    Kh Jette

    ReplyDelete
  4. Tack för underbara historier! Hälsningar från andra sidan sundet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Hilsen til dig også;o)

      Delete
  5. Ha ha ha :) ...selvfølgelig skal hun kælke om vinteren! :) Fantastiske guldkorn :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det kunne jeg have regnet ud... Jeg er ikke så klog;o)

      Delete
  6. Dejlige smil, de er værd at gemme på til deres voksenliv... :-)

    ReplyDelete
  7. Fantastisk! Vi grinte vældig over den med Martha og leverpostejen - hvordan kan man argumenterer mod det?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det var svært at lade være med at grine, selvom det ikke var så heldigt- gad vide om leverpostej er godt for håret!?

      Delete
  8. Haha, tak for et dejligt grin! Børn siger bare de mest fantastiske ting - elsker deres logik!

    ReplyDelete
  9. Ha ha, hvor er de skønne Lisbeth.... Er vild med at søde Martha tørrer leverpostejen af i håret for at skåne tøjet :-) :-) :-)

    Den sødeste lille jordbærdame med en kælk under armen og leverpostej i håret...men tøjet, DET er flot og rent :-)

    Kh. Malene

    ReplyDelete
  10. Åh så søde! Flere guldkorn!!!

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!