Friday, February 28, 2014

Bananchips



Mine børn er rigtig glade for bananchips, og man kan lave sin egen udgave, som smager så meget bedre end købeversionen! Det er vanvittig nemt!





Du skal bruge 4-5 bananer (lav hellere en god portion, for de bliver hurtigt spist!)
Skær dem i stykker i 2-3mm tykkelse.
Læg dem på bagepapir på et par bageplader og bag dem ved ca. 100 grader varmluft i halvanden time (til de er sprøde). Det er en god idé at vende dem halvvejs i bageprocessen!

Når de er sprøde tages de ud af ovnen, køler af og så er de klar til at blive spist!

Vi har forsøgt os med flere varianter:
Penslet med lidt citronsaft og med et drys kanel, men børnene er mest begejstrede for dem uden krydderier osv.

Rigtig god weekend!

5 comments:

  1. Jeg er også ret vild med tørret bananer, så det skal da helt sikkert prøves at lave dem selv.
    Hilsen Line / enjoybeingduen.blogspot.dk

    ReplyDelete
  2. Det var da helt utrolig enkelt Lisbeth ! dem må jeg prøve at lave næste gang vi har bananer i huset, Andrea er vild med de købte varianter (og jeg kan ikke fordrage dem) og din variant ser en hel del bedre ud :)

    Rigtig god weekend,
    KH Maria

    ReplyDelete
  3. Uuh de må prøves!
    Smager også godt med æblechips!

    Tak for alle de fine indlæg.
    Din blog er bogmærket, så jeg læser dem flittigt :))

    Tjek gerne min ny-oprettede blog ud, hvis du har lyst :)

    http://kruse-anti-dullen.blogspot.dk

    ReplyDelete
  4. Det skal prøves :-) takk for tips og liker veldig godt bloggen din sålangt :-)

    ReplyDelete
  5. Takk for tips, dette skal prøves :-) Flott blogg!

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!