Tuesday, November 5, 2013

Maven uge 18...


Jeg undskylder lige den lidt grynede billedkvalitet, men det er en mørk dag i dag, her hvor jeg er. Jeg er lige gået ind i min 18. uge af graviditeten. 17+2 for at være helt præcis.
Det er en lille én med gang i for i de sidste par uger, har jeg mærket hoppen og små puf i maven. Min mand fik også lov til at mærke et lille puf for et par dage siden.

Jeg har det rigtig godt og føler, at jeg igen har godt med energi. Det havde jeg ikke meget af i de første 3 måneder, så det er rart at føle, at jeg er ved at være mig selv igen! Kvalmen er heldigvis også forsvundet... pyha! Den har været virkelig slem denne gang!
Jeg kan godt se, at min mave er noget større denne gang, end de andre tre gange, men det er nok meget naturligt, at det går hurtigere fjerde gang!
Det er stadig helt uvirkeligt, at vi skal have et barn til. Jeg kommer nok først rigtig til at fatte det, når babyen er her...

Naturligvis håber jeg, at jeg endnu engang kan føde hjemme. Jeg har haft tre gode hjemmefødsler, så jeg regner med, at det bliver sådan igen. Det har været dejligt at være i mine egne omgivelser, og jeg har rigtig svært ved at forestille mig andre alternativer...
Vi har talt lidt om hvor meget børnene skal være med, og jeg tror egentlig bare, at det må blive som sidst, hvor min mor var stand by, hvis det skulle blive for meget for børnene. Marthas fødsel blev lidt anderledes end forventet, fordi det gik så hurtigt og det endte med, at Storm sad ved siden af mig, mens jeg fødte og jordemoderen først kom, da Martha var næsten helt ude.

Jeg regner med, at vi denne gang får en jordemor ud til tiden! Man kan vel næppe føde tre gange uden en jordemor, vel?

24 comments:

  1. Hvor er du bare smuk.

    Fantastisk at du har kunnet føde hjemme så nemt alle tre gange. Lige der er du meget, meget heldig. Selv var jeg tæt på at midste begge de store under stærkt komplicerede fødsler (min søn har stadigt en lille fødselsskade, men vi var så heldige at de er ok begge to). Den lille fik jeg så under et planlagt kejsersnit så det gik fint for hende. Til gengæld var jeg lige ved selv at dø. Derfor må jeg detsværre ikke få flere børn, ville ellers så gerne have nummer fire, men må vente på børnebørnene.... Det værste var at frygte så meget for deres liv, men det var også hårdt at jeg ikke så dem i mange, mange timer efter fødslerne. Jeg ved hvor heldige vi har været. Uden dygtige læger og jordmødre ville hverken børnene eller jeg være levende, så jeg er taknemmelig hver dag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Forstår din taknemmelighed. Ja, jeg har været heldig med helt ukomplicerede fødsler og graviditeter...
      Ja, det må være så svært ikke bare, at få baby op på maven med det samme, men indimellem, er det jo bare en nødvendighed, og så er det godt at der er dygtige mennesker som kan hjælpe...

      Delete
  2. Kæmpe tillykke med den lille ny på vej! Hvor er du dog bare smuk. Tanker til dig og din (voksende) familie :-) KH Sara (fra instagram)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusinde tak Sara! Jeg er sjældent på Instagram i øjeblikket, så jeg følger ikke så meget med længere... Kan mærke, at jeg hellere vil bruge tiden her, hvor det bliver lidt mere dybdegående;o)

      Delete
    2. Det kan jeg virkelig godt forstå. Jeg er også sjældent på instagram efterhånden. Jeg kan rigtig godt li det hyggelige fællesskab der er i at følge hinanden på instagram, men må vist også indrømme at jeg er bedre til bare at være der hvor jeg er uden hele tiden at skulle hive telefonen frem :-) Og det er nok i virkeligheden også det sundeste! Det er skønt og altid inspirerende at følge dig herinde.
      Jeg er sikker på at hjemmefødsel og hele molevitten kommer til at gå forrygende, dit heldige asen ;-)

      Delete
    3. Ja, sådan har jeg det også. Føler jeg bruger for meget tid på at hive mobilen frem og tage fine billeder... Her er det mere naturligt- sætter mig for at skrive et indlæg og så er det det...:o)

      Delete
  3. Johh - hvis du har født hurtigt de andre gange, så gør du det jo nok også igen denne gang...

    Ved hjemmefødsel, hvem gør så det hele rent bagefter?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det tror jeg også:o) Nu har jeg ikke oplevet, at det har svinet voldsomt, men vi har afdækket med afdækningsplast, har brugt gamle lagener og håndklæder og så er alt bare kommet i en sort sæk bagefter. Så det har aldrig været nødvendigt med den store rengøring efterfølgende...

      Delete
  4. Uuh, hvor spændende :D
    Hvor er kjolen dog fin og komplimenterende!

    - Anne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Ja, det er bare så spændende!!!

      Delete
  5. Tiden du er inne i nå, er helt fantastisk:) Nyt det og kos deg.

    Anne Bente

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Ja, det er helt sikkert den bedste tid!!

      Delete
  6. Hvor ser du fantastisk ud! Og kjolen på væggen er også uber-fin :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mange mange tak!! ja, jeg elsker også kjolen... snøft, for der går lige 500 år, før jeg kan være i den igen;o)

      Delete
  7. så smukke billeder og så smuk en kvinde

    ReplyDelete
  8. Så smuk!! Får helt lyst til en 3'er:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det skal du da klart gå i gang med;o) he he... Tak!

      Delete
  9. kæmpe stort tillykke Lisbeth :) hjertelig fin du ser ud- såå smuk. mon du får en lille dreng...
    håber du får nogle skønne uger med god energi og nydelse.
    kh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak søde! Jeg ved det ikke, skanner-damen sagde, at det kunne være en dreng, men det er jo langt fra sikkert ved skanningen i uge 13... Jeg skal skannes igen i slutningen af november, måske vi får det af vide der, men det betyder ikke noget. Vi tager hvad der kommer;o)

      Delete
  10. Hvilket dejligt billede :-) Du ser helt utrolig dejlig og smuk ud Lisbeth :-)

    kh. Katrine

    ReplyDelete
  11. Hvor er du bare fin. Der er nu noget med gravide kvinder i fine kjoler...savner lidt at man bare så så fin ud i kjole ; )

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!