Monday, November 11, 2013

Giveaway - Lille Allan og dobbeltgængerskolen - anmeldelse (LUKKET)

Mine børn og jeg har læst 'Lille Allan og dobbeltgængerskolen i den sidste uges tid, og vi blev færdige med bogen i går aftes.

Bogen 'Lille Allan og dobbeltgængerskolen' er skrevet af Line Knutzon og Peter Frödin, og det er deres anden bog i serien om Lille Allan. Den første bog hedder 'Lille Allan- den menneskelige antenne.  Bogen er på 124 sider.

Bogen handler om Lille Allan som bor sammen med sin far i Urbanplanen. Lille Allans far er i Finland for at hente et eksempler af den sjældne lygtefisk til Danmarks akvarium, og Lille Allan bliver passet af sin nabo Helge. Helge klarer imidlertid ikke jobbet så godt, og Lille Allan bliver kidnappet af en høj sortklædt mand med en lang gul tommelfingernegl. Derfra går historien om dobbeltgængerskolen, en rig italiensk familie og flyttemanden Kirsten og Lille Allans fars tur gennem europa for at finde Lille Allan igen.

Mine børn har været meget begejstrede for bogen, som jeg næsten ikke har fået lov til at lægge fra mig i den sidste lille uges tid. Da Alma skulle overnatte hos en veninde, fik jeg strenge ordrer om ikke at læse så meget som en sætning i bogen, mens hun var væk.
Jeg har selv følt mig godt underholdt og vil helt sikkert anbefale bogen. Jeg håber at der kommer flere bøger i serien, for de er helt sikkert vanvittig underholdende og morsomme.
Skal jeg komme med et par små kritikpunkter, er det nogle af de ting, som jeg normalt finder lidt ærgerligt, når det kommer til børneunderholdning -Lidt for meget uhygge og lidt for meget voksenhumor, men jeg synes dog, at det i bogen bliver holdt på et niveau, hvor både jeg og mine børn har følt os rigtig godt undeholdt!

Storms anmeldelse: "Jeg synes den var rigtig god, og jeg var glad for, at det hele endte godt til sidst, og jeg synes ham med neglen er ond og trænger til at komme lidt i fængsel, og må jeg godt bede om et stykke lasagne!?" 

Deltag i konkurrencen og vind dit eget eksemplar, så du kan læse den højt for dine unger! Alt du skal gøre er at skrive en kommentar herunder (er du anonym så husk at skrive din mailadresse).
Du må meget gerne melde dig som læser af bloggen på bloglovin', men det giver ikke bedre chancer for at vinde... Det gør bare mig glad!

Vinderen bliver fundet på fredag!


52 comments:

  1. Den bog vil jeg gerne læse for mine piger

    ReplyDelete
  2. øj den vil jeg gerne vinde. Jeg elsker at læse højt for Alma og vi trænger sådan til nyt læsestof :-)

    Og jeg følger dig allerede via bloglovin <3

    ReplyDelete
  3. Krydser fingre... Den ville være den perfekte advents gave til ungerne ;)
    Julie ( j.rindom@gmail.com)

    ReplyDelete
  4. Åhhhh jeg vil gerne læse den for drengene mine - super som adventsgave :-) kh. Katrine
    (katrinemarie@hotmail.com)

    ReplyDelete
  5. Den vil jeg bare så gerne læse for min Alma også..... Hun og jeg ville elske den, det er jeg sikker på.
    Mvh Heidi (HJ-26@hotmail.com)

    ReplyDelete
  6. Dejligt, vi har den første bog i serien og grinte højt allesammen mens den blev læst højt. Nr. 2 vil jeg meget gerne vinde!
    Kh Anja
    anjadalby@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Den bog vil jeg rigtig gerne vinde!

    ReplyDelete
  8. Det lyder som en god bog som kan underholde store og små. Den vil jeg gerne vinde :-)

    ReplyDelete
  9. Den ville jeg nyde at læse højt sammen med mit barnebarn :)

    ReplyDelete
  10. Den vil jeg gerne læse :) eva@rink.is

    ReplyDelete
  11. Jeg vil også gerne være med!
    God dag : )
    Hilsen Anna

    ReplyDelete
  12. Åh det lyder som en dejlig bog - gid jeg vinder hilsen anna
    Glimmerschnitzel@hotmail.com

    ReplyDelete
  13. lyder som en skøn bog den må godt bo hos mig :-)

    Reklame-for-Din-og-Flere-Giveaway-Her

    ReplyDelete
  14. Jeg har hørt så meget om de bøger.. Ville ønske jeg vandt ❤️ Ps. Så sød anmeldelse fra Storm :)

    ReplyDelete
  15. Det ville næsten være snyd, hvis jeg vandt igen.. Men jeg deltager nu alligevel. Man skal aldrig gå ned på børnebøger! :)

    ReplyDelete
  16. Det ville næsten være snyd, hvis jeg vandt igen, men deltager nu alligevel. Man skal aldrig gå ned på børnebøger! ;)

    ReplyDelete
  17. Skøn bog, den vil jeg meget gerne læse
    lki@lobe.dk

    ReplyDelete
  18. øj den vil jeg gerne vinde.. om ikke andet, så for selv at læse den!

    ReplyDelete
  19. Skønt makkerpar - jeg vil glæde mig til at læse den bog : ) Inspirerende blog : )
    kommti@yahoo.dk

    ReplyDelete
  20. Den ser god ud. Jeg vil gerne deltage :-)

    daniellalind@live.dk

    ReplyDelete
  21. ham Allan vil vi gerne lære at kende. Deltager derfor hermed:-)

    ReplyDelete
  22. Den ville være rigtig god til min lille dreng. Miss_bundgaard@hotmail.com

    ReplyDelete
  23. Den vil jeg meget gerne læse for min datter på 5 år. Vi er lige blevet færdig med Børste-serien som hun fandt underholdende og mon ikke denne bog også falder i hendes smag.

    ReplyDelete
  24. Åh håber at være heldig - vi mangler i den grad højtlæsningsbøger herhjemme. Og den lyder da super god!

    ReplyDelete
  25. Jeg vil med glæde læse denne bog for min klasse i indskolingen (de er p.t. 30 børn på 6-8 år....), så jeg håber, at jeg er heldig.

    ReplyDelete
  26. Lyder som om den kunne blive et hit herhjemme :-)

    ReplyDelete
  27. Den vil vi også gerne læse, så vi krydser fingre for, vi bliver de heldige.
    Hilsen Camilla (cbk@cbk.dk)

    ReplyDelete
  28. Den vil min Amilia synes var skøn at få læst højt :)
    Deltager straks :)

    ReplyDelete
  29. Den bog vil jeg gerne læse højt for mine børn :-)

    ReplyDelete
  30. Tak for de mange fine indlæg og billeder. Jeg nyder at læse dine indlæg, da jeg bliver klogere på hvad jeg selv synes som nybagt mor og de inspirerer også til gode snakke med min mand. Jeg vil høre dig til hvordan I putter hjemme hos jer? Har I faste rutiner om aftenen? Det lyder somom alle tre får godnat historie, kommer de også i seng samtidig? Vi har vores lille Eskild Trolle på 4,5 måneder og vil gerne give ham tryghed gennem fast aftenritual med leg, pusling, bad 2 gange om ugen, pludre, amme og godnatsang, men ofte synes jeg det ender med at blive lidt kaotisk og svært at være til stede. Derfor mere rutine for rutinens skyld. Derfor vil jeg høre hvad du har gjort med dine små da de var omkring denne alder?
    Kærlige hilsener Ida

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak for din kommentar Ina! Hvor er det dejligt at høre, at du får noget ud af mine indlæg... Tænk, at jeg nu skal i gang med en lille baby igen... Det kan jeg ikke lade være med at tænke, når jeg læser om din lille på 4,5 måned. Tænker, at det lyder som det helt rigtige i gør, og så husker jeg samtidig hvor svært det egentlig er med den alder. Det er så svært at finde lige det rette tidspunkt for putningen, hvor de virkelig er trætte og de udvikler sig så meget i den periode, at det netop nemt bliver lidt kaotisk. Her har vi ikke tænkt så meget på at de helt skrappe rutiner skulle indføres på det tidspunkt, men netop som jer, forsøge at skabe ro og skrue ned, så de opfatter, at det er sovetid. Tænker netop at amning, godnatsang og dæmpet belysning, må være det og så lade det udvikle sig, som de bliver større. Mine er jo større og jeg synes man glemmer hurtigt hvordan det var. Tror egentlig først, at der har været helt styr på det med putningen, når de har været 10-12-måneder...

      Delete
  31. lige hvad jeg trænger til at læse:)
    marianne.lykke@gmail.com

    ReplyDelete
  32. Det lyder til at være en super bog, lige en bog for min datter Sille.

    ReplyDelete
  33. Håber at vinde - den vil vi gerne hygge med herhjemme . mieras8@hotmail.com

    ReplyDelete
  34. Den håber jeg at vi vinder - ældstearvingen på 9 kan højtlæse den for os andre :)

    hersom@mil.dk

    ReplyDelete
  35. Vi vil godt være med i lodtrækningen om denne :) Thore elsker højtlæsning - og kan nok også snart klare til uhygge. Skulel jeg være heldig kan vi få familien i DK til at sende videre herned :)

    ReplyDelete
  36. den vil jeg gerne vinde og læse for mine børnebørn :-) Marianne.simoni@gmail.com

    ReplyDelete
  37. Lyder til at være en super sej bog :) Vi elsker at læse her, så den vil være et velkomment nyt eksemplar!

    -Kamille

    ReplyDelete
  38. Der vil jeg vil gerne være med :-)

    ReplyDelete
  39. Den bog vil både min datter Viola og jeg meget gerne vinde! Lyder både sjov, skør og underholdende;)

    ReplyDelete
  40. Vi ønsker os højtlæsningsbøger i julegave, så det ville være skønt at vinde den her. :)

    ReplyDelete
  41. Yay, det ville jeg jo så gerne vinde til min lille nevø, så jeg kan læse højt for ham i julen! :) Selvfølgelig er jeg med på bloglovin, da!

    Regitze (giiiz@hotmail.com)

    ReplyDelete
  42. Elsker bøger - har aldrig hørt om denne?? Men den lyder spændende. Den vil jeg gerne vinde.
    :)

    ReplyDelete
  43. Vi elsker at læse højt herhjemme og jeg tænker den ville være sjov for vores dreng på 6 år :)

    ReplyDelete
  44. Jeg vil gerne være med i konkurrencen :-)

    ReplyDelete
  45. Jeg vil meget gerne være med

    ReplyDelete
  46. Den kender jeg ikke, men vi (datteren og jeg) elsker sådanne, lidt uhyggelige bøger, såe...
    Hilsen Helle (buen4140@hotmail.com)

    ReplyDelete
  47. Den kender jeg ikke, men vi (datteren og jeg) elsker sådanne, lidt uhyggelige bøger, såe...
    Hilsen Helle (buen4140@hotmail.com)

    ReplyDelete
  48. Den lyder rigtig god. Vi elsker at læse bøger herhjemme men en ny spændende en ville være kærkommen :)

    ReplyDelete
  49. Nyder at følge med på bloggen og vil da gerne vinde den bog:0)
    Vh Louise

    ReplyDelete
  50. Hvordan er den bog og forgængeren mon forbigået min opmærksomhed? Det er jo yndlingsmennesker, der har skrevet den, og nogen gange kommer vi faktisk i Urbanplanen. Hvis ikke jeg er heldig her, så ved jeg godt hvad der skal ligge under juletræet i år :-)

    ReplyDelete
  51. Håber på at vinde bog nr. to om Lille Allan.

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!