Friday, November 1, 2013

Give away - vind bogen 'Verdens sundeste mor og barn'... (LUKKET)

Da jeg fik mulighed for at anmelde bogen 'Verdens sundeste mor og barn', sagde jeg 'ja', for jeg må vel om nogen være i målgruppen, nu hvor jeg er gravid, og jeg synes, at det kunne være fint, at begynde at anmelde lidt relevante bøger på bloggen.

Jeg vil helst fylde 'Smilerynker.dk' op med ting, som jeg virkelig synes godt om, så derfor får i bare en ganske kort anmeldelse.

Jeg har læst bogen, som er skrevet af Christian Bitz og Arne Astrup og må desværre erkende, at jeg er noget skuffet.
Efter signende skulle denne bog være en konkret guide til, hvordan jeg får et sundt, harmonisk og velfungerende barn, men jeg må indrømme, at jeg ikke føler mig vanvittig meget klogere efter at have læst bogen. Info-delen er simpelthen for tynd. Den fylder ca. 50 sider ud af de omkring 200 sider bogen er på. De første 30 sider handler primært om overvægt og hvilke konsekvenser, det har for mor og barn.
Så er der lidt råd om vitaminer, lidt om hvorfor jeg bør undgå kejsersnit og en hel del referencer til 'VBK- Verdens bedste kur', hvilket jeg i første omgang ikke anede hvad var (der måtte jeg bruge google til hjælp). Der er et par sider med 'principper for maden' og så fylder selve opskriftdelen en hel del. Der er mange fine opskrifter i bogen og det er helt sikkert det som 'bærer' bogen, men jeg havde forventet langt flere brugbare råd til en god graviditet.

Bogen er meget tro mod de nye kostråd, og det er sikkert fint for mange, men når man har en mave, som er følsom over for for eksempel komælk, er nogle af rådene i bogen virkelig specielle. For eksempel skal jeg, hvis jeg har cravings under min graviditet prøve at drikke en liter skummetmælk OM DAGEN! Gjorde jeg det, ville problemet med cravings løse sig selv, for jeg ville få så meget kvalme af al den mælk, at jeg ikke ville kunne spise noget og det er vel næppe hensigten.

Jeg undrer mig også over, at motion slet ikke bliver omtalt i bogen...

Jeg har fået tre bøger og udlodder alle tre bøger i en give away...

Så I har altså hele tre chancer for at vinde bogen, og så kan I jo dømme selv. Det kan jo være, at I er helt uenige med mig!

Alt du skal gøre for at vinde er at lægge en kommentar i kommentarfeltet, så trækker jeg lod og de tre vindere får besked på onsdag i næste uge!

31 comments:

  1. Haha, det lyder jo godt nok ikke som verdens bedste bog, men jeg vil nu gerne prøve at vinde den alligevel :-)
    Gode opskrifter kan jeg aldrig få nok af :-)

    ReplyDelete
  2. Uhh, ville jeg gerne vinde. Mangler nemlig lidt indspark til at leve lidt sundere.
    - Kristine
    kristinedons@yahoo.dk

    ReplyDelete
  3. Hej
    Da jeg er mor til en på 2 og gravid i 7. måned kan jeg alligevel ik andet end blive nysgerrig på bogen.
    Jeg er glad for at du er så ærlig omkring din anmeldelse, det styrker seriøsiteten. der er meget pladder der ude, og især omkring forældreskab og sundhed.

    ReplyDelete
  4. Som gravid må jeg også være i målgruppen, så jeg smider et lod i puljen.
    God weekend.
    M.svendsen1981@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Hei, vil gjerne vinne, og se om jeg er enig med deg:)

    Anne Bente
    abv@lyse.net

    ReplyDelete
  6. Nu er jeg også nysgerrig, så jeg vil gerne være med i lodtrækningen :) Janne (janneroesler@hotmail.de)

    ReplyDelete
  7. Jeg vil gerne prøve bogen

    ReplyDelete
  8. Sådan en vil jeg gerne vinde! mettehelbo@gmail.com
    Kh. Mette

    ReplyDelete
  9. Jeg vil også gerne vinde - og give den videre i en gave til min søster :) kh Mai / maiodgaard@gmail.com

    ReplyDelete
  10. Sådan en vil jeg enormt gerne vinde. Jeg sybtes dit indlæg om kosttilskud til gravide var meget interesant og jeg var meget glad for, at jeg har taget flere af kostskudende i min graviditet (også samme mærke :) ) håber og krydser fingre <3

    ReplyDelete
  11. Den gad jeg da godt at vinde! :-)

    ReplyDelete
  12. Jeg smider da også et lod i puljen. Hvis jeg vinder ender den som gave til en af de mange gravide venner vi har. :-)

    ReplyDelete
  13. Ja den vil jeg gerne prøve at vinde og læse :-) Smider et lod til den.
    Kh

    og lækkert daddel smovs i fik lavet, det vil jeg prøve herhjemme.

    ReplyDelete
  14. Hanne fra SverigeNovember 02, 2013

    Vill gärna prova på min lycka, och vinna.
    Bra blog!

    ReplyDelete
  15. Med en lille baby i maven er jeg nysgerrig på bogen, selv om eksempelvis komælk heller ikke 'gør det' for mig.

    ReplyDelete
  16. Deltager
    lki@lobe.dk

    ReplyDelete
  17. Jeg deltager meget gerne

    ReplyDelete
  18. Som sygeplejerske er jeg sikkert helt enig med dig ;-) men kunne godt tænke mig at læse den - og ville forære den til min svigerdatter, som er blevet mor for 2 mrd siden. Hun kan sagtens finde ud af at bruge det hun syntes er ok, og springe resten over. ;-) sådan er det jo ofte med 'gode råd'

    ReplyDelete
  19. Jeg deltager meget gerne :)
    idawestphall@hotmail.com

    ReplyDelete
  20. Glemte måske mailAdressen: susannem@thiassen.dk
    ;-)

    ReplyDelete
  21. Den vil jeg gerne vinde:-) maibrittnollin@gmail.com

    ReplyDelete
  22. Jeg vil gerne vinde den.. :)

    ReplyDelete
  23. Kasper JensenNovember 03, 2013

    Den vil jeg gerne vinde til min kaereste :-)

    kasper_r_j@hotmail.com

    ReplyDelete
  24. Daniella LindNovember 03, 2013

    Jeg krydser fingre! :)

    daniellalind@live.dk

    ReplyDelete
  25. Deltager gerne!
    /Nina - voresalbum (a) hotmail.com

    ReplyDelete
  26. Jeg har købt bogen og må sige, at jeg er enig med dig. Jeg havde forventet meget og er også skuffet over indholdet. Synes bogen er en alt for dyr og kedelig kogebog.
    Christina

    ReplyDelete
  27. Tre vindere, hvilken fest :) 030786(a)gmail.com

    ReplyDelete
  28. Jeg vil gerne læse bogen - og se om jeg er enig med dig!
    kirkegaardlene@hotmail.com

    ReplyDelete
  29. lige hvad jeg mangler
    marianne.lykke@gmail.com

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. SKØNT med en ærlig mening!! Har været ganske glad for VBK-bogen og inspiration derfra, og da jeg nu er gravid, ville det være dejligt at snuse til opskrifterne i denne også :-)

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!