Friday, October 25, 2013

Mit bryllup...





































Jeg har jo efterhånden lovet jer mange gange, at vise billeder fra mit og min mands bryllup sidste år. Endelig har jeg fået kigget alle billederne igennem, og jeg har udvalgt lidt, som I må se.
Her er de så omsider!

Det var en helt fantastisk dag, som gik alt for hurtigt. Vi blev fejret af gode venner og familie, og det var en dag fuld af kærlighed og lykke.

Vi blev viet i kirken, og det var fantastisk. Præsten holdt en meget fin og personlig tale, og jeg overraskede alle ved, at synge en særlig sang for Jannik. Det krævede virkelig mod, for selvom jeg elsker at synge, er det virkelig en udfordring for mig, at stille mig op og gøre det foran en masse mennesker. Jeg fik dog et stort bifald og mange kneb en tåre. Det gjorde Jannik også, og det var så vidunderligt og rørende. Måske får I lov til at høre den en dag, hvis jeg bliver rigtig modig!

Bagefter vielsen kørte vi til Krogerup, hvor vi fik taget lidt billeder. Vejret var noget gråt og der kom en lille smule lykkeregn, men det klarede heldigvis lidt op senere på dagen og solen tittede frem.

Jeg fik lagt min brudebuket, som min svigermor havde lavet af havens blomster, på min fars grav. Det var trist, at han ikke var der til at føre mig op ad gulvet, men han var alligevel med mig i hjertet.

...og så tog vi hjem i vores lille have og holdt fest. Vi havde lejet et lille telt, hvor vi lige kunne være alle sammen, og min mand havde stået for menuen. En ven grillede, og en veninde stod for alt det praktiske.

Jag havde selv lavet alt pynten, og jeg synes virkelig, at det blev fint og vellykket. Min svigermor havde lavet blomsterdekorationer af haveblomster, og min svigerfar havde lavet en virkelig flot bryllupskage.

Brudekjolen var den fineste 50ér-sag, som jeg syede om, så den passede mig. Det føltes lidt vildt, at begynde at klippe i en smuk gammel kjole, men den sad virkelig skidt og gik meget langt op i halsen, hvilket klæder mig meget dårligt, så en dag tænkte jeg bare 'for fanden, nu gør jeg det!'.  Det blev til lidt af et projekt, men det lykkedes at få en fin og unik kjole ud af det til meget få penge...
Almas kjole var også en af mine vintagekjoler, som jeg syede ind, så hun kunne passe den. Marthas fine kjole fandt jeg i en genbrugsbutik, og Storm gik med til en hjemmesyet butterfly!

Det var en skøn fest, som næsten varede til den lyse morgen. Børnene nød det virkelig og taler stadig om festen. Det blev helt som vi drømte om. Meget afslappet, meget personligt og ja, bare helt på vores måde!!!

At fejre kærligheden er noget af det mest vidunderlige. Jeg er så taknemmelig over, at jeg mødte min store kærlighed, allerede da jeg var 15 år. Vi har haft næsten 20 år sammen, med alle de udfordringer og glæder der følger med, og nu har vi snart 4 børn sammen. Jeg føler mig ret heldig!

Til sidst lidt fra præstens tale ( af digteren Kahlil Gibran), som jeg virkelig tog med mig. Jeg tror faktisk, at Jannik og jeg har holdt sammen så længe og er stærke sammen, fordi vi er gode til netop dette:

"Fyld hinandens bæger, men drik af hver sit.
Giv hinanden af jert brød, men spis ikke af samme skive,
Syng og dans tilsammen og vær glad, men lad dog hinanden alene."


Billederne er taget af en ven- Daniel Sommer og mig selv.

58 comments:

  1. Sikke en masse dejlige billeder - det ligner i havde verdens bedste dag. Og selvfølgelig tillykke. Det er dejligt at fejre kærligheden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det havde vi også! Ja, det er dejligt at fejre den!!!

      Delete
  2. Du er så smuk og hvor ser det dejligt ud. Tillykke.
    Christina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusinde tak. Det var så skønt!

      Delete
  3. Replies
    1. Tak, Maria! Det var virkelig den mest fantastiske dag!!!

      Delete
  4. Det så helt fantastisk ut - som man drømmer om! Familiebildet til slutt synes jeg var spesielt flott. Nydelig :-) Gratulerer - og også med kulen på magen. Hilsen en trofast leser fra Norge.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak. Det var virkelig en dejlig fest. Helt som vi drømte om!

      Delete
  5. Hold op hvor er det nogle fine billeder, sikke en smuk dag - oser af overskud, skønhed, savn og kærlighed. Tak for kigget, det var dejligt at få lov :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak. Det var så dejlig en dag... Kunne fint holde et par bryllupper mere;o)

      Delete
  6. Fantastisk smukke billeder! I ser så lykkelige og smukke ud og hold nu op jeres børn er kære i deres fine tøj :-)
    Billedet fra dit fars grav gav mig en klump i halsen.
    Kh Ulla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Det var så skønt og børnene var bare glade. Det var så dejligt at have dem med også:o) Ja, det var lidt mærkeligt, at min far ikke var med...
      KH

      Delete
  7. Fantastiskt fina bilder! Man blir glad av att se dem :) Ni ser så lyckliga ut. Ha en fin helg. /Annika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusinde tak Annika;o) Det var også en fantastisk dag!

      Delete
  8. Orh, hvor fantastisk! Tusind tak fordi vi måtte kigge med. Det ligner opskriften på en skøn dag. Jeg fik en masse ideer til den dag jeg måske skal giftes!!!
    mys

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvor er jeg dog glad for det. Lige netop derfor jeg deler. Skønt at du bliver inspireret;o) Tak!!

      Delete
  9. Så smukt og romantisk, er glad for at have fået lov at se med.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, det var sødt sagt! Så er det dejligt at dele!

      Delete
  10. Hvor er du bare smuk. Sikke nogle skønne billeder <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusinde tak;o) Mange tak fordi du lægger en kommentar!!

      Delete
  11. Wow! Hold da fast et smukt bryllup! Og du var en fantastisk smuk brud!
    Tak for kigget.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Det var så dejligt! Tak fordi du gav dig tid til at kommentere:o)

      Delete
  12. Sikke nogle skønne billeder.... I er så smukke allesammen! Det billeder med jer alle 5 er bare helt fantastisk. Og 20 år sammen, wauw det er vildt!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Også kun næsten 20 år- tror faktisk det er 19 næste gang, men hvem tæller, når man er så langt:o)

      Delete
  13. Shit, nogle skønne billeder! Det ser da bare enormt drømme-agtigt ud :o)
    Kh Louise

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusinde tak! Det var virkelig også bare skønt og drømme-agtigt:o)

      Delete
  14. flot kjole og skøn buket og dejlige stemningsbilleder og meget skøn og lækker bordpynt.

    ReplyDelete
  15. Sikke nogle fantastiske billeder! Det ser ud til at have været det skønneste bryllup!
    Jeg skal selv giftes til maj og har heller ikke min far til at føre mig op. Jeg går op med vores to skønne børn.
    Hvor er Storms fine hat købt?
    Marie Louise

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hatten er købt i H&M. Det er jo et år siden, så de har den nok ikke længere, men jeg er sikker på, at de har noget lignende... Det er jo så moderne med hatte;o) Jeg gik også ind med alle børnene. Det var rigtig fint på den måde. Vi havde egentlig besluttet at gå ind sammen min mand og jeg, fordi det at blive gift jo er et fælles projekt, men i sidste øjeblik gik der bridezilla i den og jeg fortrød, for så manglede overraskelsesmomentet lidt;o) Det var rigtig fint på den måde og børnene var så glade. Glæd dig glæd dig til maj og nyd tiden med forberedelse osv. Det er så hurtigt ovre- og så er man gift og det er jo også bare skønt, men festen skal nydes;o)

      Delete
  16. Åh suk Lisbeth !
    Fantastiske billeder der emmer af stemning, fra en helt særlig og fantastisk dag. Så smukt.
    Lige om et par dage har jeg en måneds bryllupsdag - jeg bliver helt rørt og meget meget glad i hele kroppen af at se dine billeder, de giver mig minder om min egen dag.
    Tak fordi du deler.

    KH Maria

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tillykke igen Maria! Det er bare fantastisk uanset hvordan det fejres;o) Det var en helt speciel dag!

      Delete
  17. Tak fordi du deler billederne med os. Hvor er du og din familie bare smukke, og det ser ud til at have været en eventyrlig dag. Det er sådan et bryllup, jeg drømmer om. Hjemmebrygget og helt nede på jorden. Og økonomisk er det også at foretrække, for jeg synes det er så skørt at bruge mange penge på den slags.

    Kh
    Anna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak fordi du giver dig tid til at kommentere;o) Det var fantastisk og jeg har det helt sm dig. Er ikke til slotte og herregårde osv. Så det passede os så godt på denne her måde, hvor vi selv havde lavet det hele;o)

      KH

      Delete
  18. Tillykke med dagen, hvor er i alle flotte.......det lyser ud af billederne hvor meget kærlighed der er i luften, smukke billeder!!
    God weekend til dig og din familien og tillykke med maven:0)
    VH Louise

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusinde tak;o) Det var en fantastisk dag!
      Kh Lisbeth

      Delete
  19. Du er meget smuk og i er et flot par. Stort tillykke!
    Vh Gitte

    ReplyDelete
  20. I always love your photos (and use google translate for the text)!!
    It looks like you all had a wonderfull day ♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much, makes me happy;o) It was a wonderful day;o)

      Delete
  21. Jeg har gledet meg til å se bilder fra bryllupet deres. Tusen takk!
    Du er et av mine forbilder, så mye hverdagsglede og så mye klokt du sier om livet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Hvor er det dog dejligt at høre!!

      Delete
  22. Så smukt og inspirerede. Vidunderligt

    ReplyDelete
  23. Ej, hvor er det smukt! Og lige sådan et havebryllup jeg drømmer om.... Åhh, hvor ser det bare hyggeligt, romantisk og uhøjtideligt ud!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var nemlig lige sådan det var;o) Synes det er så skønt, at vi kunne gøre det på den måde!

      Delete
  24. Wow what a wedding! The pictures are so nice! For you, husband and the kids and the whole family all the luck and health in the world! What a beautiful couple! Greetings from the Netherlands!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much;o) And the same to you!

      Delete
  25. Fantastisk, smukt og eventyrligt. Og helt igennem personligt.
    Inspirerende og skønt. Gid dine billeder og jeres bryllup må stå til inspiration for alle de ugifte kvinder, der tror at lykken findes i suppe, steg og is og 20.000 kr's brudekjole...
    Havebryllupper rocks! ;-)
    KH

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he;o) Så sandt:o) Vi droppede fotografen, fordi hun ville have 15.000kr for at tage billeder- og det var jo sådan cirka hele bryllupsbudgettet, der ville ryge der;o) Man kan virkelig gøre det billigt men vidunderligt... Og nu er jeg jo også lidt ala Laura fra Matador, som sætter sig på tredje klasse, selvom hun har billet til første;o)

      Delete
    2. Hahaha, ja gode gamle Laura... :-) Hun kender sin plads... *smiler*

      Delete
  26. Hvor er det smukt.

    ReplyDelete
  27. Er lige faldet over din blog, og må komplimentere dit smukke bryllup. Det ser så gennemført ud - og alligevel både afslappende og naturligt på samme tid, med både pynt og blomster - lige min stil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusinde tak Anita! Det var vidunderligt!!

      Delete
  28. Eeej, det er lige nøjagtig sådan et bryllup, jeg selv drømmer om at få! Fik helt tårer i øjnene selvom jeg ikke kender jer, men det var bare så fine og kærlige billeder :) Stort tillykke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvor dejligt at høre. Det var fantastisk, afslappet og lige som vi gerne ville have det;o)

      Delete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!