Sunday, October 13, 2013

En tre-årigs tålmodighed / The patience of a three-year-old...



Jeg elsker virkelig disse mørke eftermiddage, hvor man kan sidde inde og lave kreative sysler. Martha er lige begyndt at nålefilte, og hun er virkelig god til det. Tungen bliver holdt helt lige i munden, og hun har en engels tålmodighed. I dag har hun brugt to timer på at lave blomster til en veninde fra børnehaven. Ret imponerende, synes jeg!

Mens Martha syslede med uld og nål, lavede jeg den søde efterårskone inspireret af Elsa Beskows 'De små skovnisser'.

Hvad har du fået eftermiddagen til at gå med?

Translation:

I love autumn with its dark afternoons that calls for creative projects.
Martha has just begun needle felting. She is good at it and she has the patience of an angel.
Today she spent two hours felting flowers for a friend in her kindergarten.
While she felted, I made the little lady inspired by Elsa Beskow's book about the small forest gnomes...

28 comments:

  1. Åh, jeg er vild med dine filtfigurer. De er så yndige. Hun skal nok blive lige så dygtig som sin mor :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Anne! Det tror jeg også, som sin søster gør hun alt det jeg gør;o)

      Delete
  2. Hvor er hun dog helt fantastisk med tungen lige i munden! Dejlige efterårssyslerier i har gang i! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Ja, tungen skal helt ud af munden, når hun er koncentreret;o)

      Delete
  3. Hvor er hun sød og dygtig! De er virkelig fantastiske I den alder - min lille V på 2 1/2 år er også så tålmodig - mon det ændrer sig ;-)

    Jeg er alene med børnene idag og er kørt ned til min moder der bor dybt I skovens stille ro, så børn og mig har været på gåtur I næsten to timer, hvor vi har sunget indianersange, lavet indianerspyd med lange bambuspinde og smukke blade I forskellige farver samt græs bundet omkring - SKØNT!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det lyder hyggeligt og du har da også nogle tålmodige børn- skønt! Vi holdt os inde i dag og pludselig kom der det vildeste regnvejr og torden... Hyggeligt efterårsvejr!

      Delete
  4. Du godeste hvor er din Elsa Beskows efterårshyggekone dog bedårende - hvor er du dygtig! - Og der ser ud som om, datteren slægter dig på.
    Her har den stået på paradisæblesnaps, gelé, og henkogte paradisæbler, samt efterårssmåkagebagning. Jeg ELSKER også efteråret.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak! Hvor lyder det dog hyggeligt. Elsker henkogning... har gjort lidt, men alt for lidt. Må komme i gang!!

      Delete
  5. Jeg elsker efterårskonen - og hold fast hvor er det imponerende af din datter (og kært med den tunge)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Ja, hun er super tålmodig. Det er så skønt! Helt fra lille er tungen kommet helt ud af munden, når hun koncentrerer sig- gad vide om det bliver ved;o)

      Delete
  6. Så smukke billeder som altid. Jeg drømmer lidt om en jule engel - kan man mon bestille sådan en hos dig? I Hvide, beige og guld nuancer...? Hvor er din datter skøn - og heldig med så kreativ en mor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamen du skal da have en juleengel- Jeg svarer på din mail i morgen.
      KH

      Delete
  7. Nej hvor hun koncentrerer sig (-: fantastisk billede!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det er så morsomt med den tunge... Den skal bare være sådan;o)

      Delete
  8. Nej, hvor er hun bare sej, at hun kan koncentrere sig så længe! I dette øjeblik overvejer jeg alligevel, om man skulle få barn nr. tre (særligt hvis det kunne være en filtende, lille pige :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha! Ja det er værd at overveje... Barn nummer tre opdrager nærmest sig selv og følger bare med flokken, så det kan jeg klart anbefale (men om det bliver en lille filtende pige, er svært at sige;o)

      Delete
  9. Hvor imponerende altså :-)
    Kh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, hun er ret speciel;o) Hav en dejlig dag!!

      Delete
  10. Sikke en tålmodighed, der er vi ikke nået til herhjemme endnu, på trods af at mine unger er et par år ældre :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tror bare at det kommer med øvelsen. Nu har Martha jo randt rundt i mine skørter, til hun blev tre og hun er helt klart det barn, der er bedste til at underholde sig selv...

      Delete
  11. Hvor er hun bare god! Hyggelig at I kan kreere sammen:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det er bare så super hyggeligt;o) God dag til dig!!

      Delete
  12. Hvor er hun bare dygtig og fin dukke du fik lavet :) Må jeg spørge hvor man kan købe bogen henne ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Bogen har jeg fundet i en genbrugsbutik og den er rigtig gammel. Jeg ved at du kan få nyoptrykte på Saxo eller Amazon, men om de fås på dansk, ved jeg ikke... Jeg tænker man måske kan finde svenske udgaver, som er finere...

      Delete
  13. Den fine efterårs dukke er simpelthen fantastisk, måske din lille datter bliver ligeså god som moderen en dag ? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak! Det håber jeg sørme, at hun bliver:o)

      Delete
  14. Oh, thank you so much for the translation! I have followed your blog for some time now and must say that the google translator is really dreadful sometimes! I hope, you keep translating your posts, i m really happy about it!
    With best wishes from Germany
    Aline

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow;o) Thank you so much Aline. My english is not great, but I will try to keep translating some of my posts;o) Nice to know that you appreciate it!!

      Delete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!