Wednesday, October 23, 2013

Baby nummer 4 er på vej - Baby number four is on its way!



Baby nummer fire kommer ud i april til næste år! Jeg har termin d. 13. April, som er dagen efter min mands fødselsdag.

Det går hurtigt med maven denne gang og jeg ser allerede ret gravid ud, selvom jeg kun er i uge 16.  Sådan er det åbenbart, når man er gravid for fjerde gang...
Jeg er simpelthen så spændt på, hvad det er for en lille størrelse der ligger derinde. Nu har vi jo allerede tre dejlige, men meget forskelige børn, så det bliver så spændende at se, hvem den lille ny ligner.

Vi glæder os rigtig meget alle sammen. Børnene taler meget om, om de skal have en lillebror eller søster. Martha vil kun acceptere en lillesøster og Storm vil have en bror, så det bliver lidt svært at tilfredsstille alle, da der altså 'kun' er én derinde...

Vi ville slet ikke, fortælle børnene det så tidligt, men det er godt nok svært at holde på hemmeligheder, når man pludselig bliver meget rund om maven, så Alma lurede det meget hurtigt!

Jeg undskylder lige billedkvaliteten- billederne bliver af en mystisk årsag uskarpe, når jeg lægger dem ind i blogger...

Translation: We are expecting our baby number four in april next year. We feel very happy and blessed!

87 comments:

  1. Tillykke. Det er et mirakkel hver gang :-)

    ReplyDelete
  2. Stort tillykke. Jeg glæder mig til at følge dig. Du er så smuk!
    Christina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak! Hvor er du sød!
      Hav en dejlig dag.

      Delete
  3. Stort tillykke!

    ReplyDelete
  4. Tillykke - det er det største. Har også 4 børn - fantastisk glæde!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak!! Ja, det er spændende hvordan det bliver, med så mange unger:o)

      Delete
  5. Ørj, manner! Kæmpestort tillykke. Hvor bliver det skønt, og hvor ser du dejlig ud! (Og nu bliver jeg totalt skruk :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak søde du;o) Der er jo ikke noget så skønt som at være gravid;o)

      Delete
  6. Tillykke! Jeg havde selv stor mave med drengene og lille mave med Nynne, som jo er nr. 3.... så måske får Storm sin lillebror ;) - men jeg har jo ikke erfaringer med nr. 4, så det bliver spændende!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det bliver så spændende... Det er jo lige meget hvad det bliver, vi har jo prøvet det hele, men det kunne da være ret skønt med to af hver;o)

      Delete
  7. Replies
    1. Tak! Ja, jeg føler mig meget heldig!!

      Delete
  8. Du får lige et tillykke herinde også - så dejligt. Vil I vide kønnet?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak! Ja, mon ikke... Hvis de kan se det til den næste scanning, går det i hvert fald ikke noget....;o) Er så spændt!!

      Delete
  9. Tillykke - ja det er spændende at opleve hvem den lille nye person er :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Ja man kan blive så overrasket over hvor forskellige ens egne børn kan være, så vi er spændte!!

      Delete
  10. Ih tillykke! Bliver sgu altid så skruk af at se struttende maver ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak... Ja, det er bare skønt, at være gravid!!

      Delete
  11. Et stort tillykke. Sikke en gave!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mange tak- Det er det helt bestemt;o)

      Delete
  12. Ih tillykke! Wow, nummer fire:) Hvor ser du bare flot ud med den lille mave:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Ja, det er så hyggeligt!!

      Delete
  13. Tillykke!! :-) Jeg har også det problem med blogger. Hvad mon det skyldes?

    Kh
    Anna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det er meget underligt. Jeg ved, at flere har samme problematik... De må have ændret nogle ting, som pludselig gør, at billederne bliver anderledes. Håber det retter sig!

      Kh

      Delete
    2. Har fundet problemet Anna! Sig til, hvis jeg skal forklare!!

      Delete
  14. Stort tillykke, du ser jo skøn ud:)

    ReplyDelete
  15. Stort tillykke lisbeth- hvor dejligt for jer alle- skønt at de store deler glæden ligeså meget som jer. -Har lige været hjemmefødselshjælper til en skøn lille pige- sendte dig en kærlig tanke da jeg for ganske nylig sad og læste din beretning fra dengang du fik Matha- tak for den fortælling:O) - også der var det en nummer 4 i rækken - sikke en vidunderlig gave, der gemmer sig derinde! bliver spændende at følge lidt med:O)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Hvor lyder det dejligt. Ville så gerne være med til en fødsel og se det udefra. Det må være en stor oplevelse:o)

      Delete
  16. Tillykke tillykke.... Bare barnet er sundt og raskt, så er kønnet underordnet.... Uanset så skal søskende nok blive glad for den lille ny:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det har du helt ret i!! Det betyder heller ikke noget for os overhovedet! Tak for kommentaren;o)

      Delete
  17. Så smuk du er!
    Endnu engang rigtig stort tillykke - det er bare så spændende! Jeg savner helt min store mavenår jeg ser dine billeder, selvom det jo bare er helt vidunderlig at han er her nu - babymusen. Det er altså bare noget helt særligt, uanset hvor mange gange man prøver det.
    Jeg glæder mig til at følge med på sidelinien :) Vores hus er i øvrigt også lille - 125 m2 og der er ikke plads til 6 i bilen, men jeg har også valgt at tænke at det ordner sig på en eller anden måde - det har det det med at gøre, ikk...

    Kh. Betine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er bare så dejligt at høre, at det kan lade sig gøre;o) Jeg tror faktisk på mange måder, man giver sine børn en kæmpe gave ved at leve lidt spartansk- det skal jeg jo sige, fordi det er stramt her;o) Men det at de ikke kan få det hele, at ferier ikke er den vildeste luksus, men noget ganske sjældent og særligt og at tøjet ikke er det nyeste, det synes jeg ikke er en dårlig ting... Jeg tror de får en taknemmelighed, som er uvurderlig;o)

      Delete
    2. Det tror jeg helt sikkert også :)

      Delete
  18. Endnu engang tillykke, Lisbeth. Du ser fantastisk ud❤

    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak!! Ja, fire børn, det må du vide noget om;o)

      Delete
  19. Kæmpe stort tillykke! Og sikke en fin mave du allerede har (jeg har set sådan ud uge 16 med både nummer et og to). ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak!! Jeg plejer ikke at se sådan ud før uge 20-22 stykker, så maven er bestemt stor i forhold til det den plejer at være på det her tidspunkt;o) Men det er jo så forskelligt, hvor hurtigt det lige går!!

      Delete
  20. Ih altså hvor er det dejligt, tillykke

    ReplyDelete
  21. Stort tillykke! Sikke en stor dejlig familie I bliver :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak... Ja, det bliver skønt og lidt vildt med så mange børn:o)

      Delete
  22. Stort tillykke med endnu et lille vidunder 'in the making' og sikke en fin rund mave du har allerede :)

    ReplyDelete
  23. Du er smuk. Tillykke med det.

    ReplyDelete
  24. Endnu mere tillykke :-) glæder mig til at følge med på blog og IG :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak!! Er faldet lidt af på den med IG, men her prøver jeg at være mere aktiv:o)

      Delete
  25. KÆMPESTORT TILLYKKE med den lille ny i familien - hvor er det SKØNT for jer alle!! ❤

    ReplyDelete
  26. Rigtig stort tillykke... Det bliver da herligt med lidt mere liv i huset

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak!! Ja, jeg er så spændt på hvordan det bliver;o)

      Delete
  27. Kæmpe tillykke!!!

    Hvor er det vildt 4 børn :) jeg syntes simpelthen det er fantastisk og jeg er sikker på jeres hjem er et af de allerbedste stedet at være barn! Endnu engang tillykke !

    ReplyDelete
  28. Tillykke til jer. Den lille ny kommer helt sikkert til at ligne sig selv (og det er det bedste man kan ligne) og I kommer allesammen til at knuselske babyen uanset køn for sådan er det jo heldigvis.

    Også tillykke til babyen. Den har valgt sig en ualmindelig dejlig familie.

    ReplyDelete
  29. Stort tillykke, så er du en uge foran mig ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak! Hvor sjovt at vi kan følges ad!!
      Tillykke til dig også!!

      Delete
  30. tillykke så masse med enda en deilig baby på vei:) Jeg venter selv nr 4 og er riktig stolt over at vi føler at vi har kapasitet både i hjemmet og med tiden.(selv om vi skal overta gården etter min far etter nyttår) Både jeg og mannen har 3 søsken hver og vi vet jo så fint og kaotisk det kan være. Det blir kjempefint å følge deg på veien!

    Lager du forresten dukker på bestilling nå?

    God klem Mari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stort tillykke til dig også! Jeg føler også vi i hvert fald har hjerterummet til det- plads har vi ikke meget af, men tingene plejer at løse sig;o) Hvor lyder det dejligt og spændende med overtagelse af gården. Held og lykke;o)
      Ja, jeg laver dukker på bestilling nu.

      Kh

      Delete
  31. Kære Lisbeth

    Endnu engang et stort tillykke! Hvor ser du fantastisk dejlig ud - smuk og dybfølt glad. Jeg har selv termin en 22. marts og min mave er vildt stor selv om det "kun" er tredje gang. Mine to små drenge glæder sig også - de ønsker sig en søster ;-) Jeg har forsøgt at fortælle dem at en dreng er lige så dejlig og har selv på fornemmelsen det er en lillebror der ligger derinde ... Det er en meget heldig baby der bor i din mave, der skal vokse op i en dejlig familie med overskud og kærlighed og skønne søskende.

    Og så er det dejligt at høre at der er andre der også lever spartansk med børn og som ikke bare kan købe rejser og gaver etc. ad libitum. Og det er dejligt med en blog hvor det skinner igennem og det skal du have uendelig meget tak for Lisbeth.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak! Sikke en dejlig kommentar. Jeg blev så glad! Tillykke med dig graviditet også. Det er en dejlig tid- specielt, når man lige er ovre de første måneder... sådan har det været for mig denne gang! Jeg håber, at du får en dejlig graviditet.
      ..og tak for de rosende ord om bloggen. Det gør mig super glad.

      Kh Lisbeth

      Delete
  32. Wow, kæmpe tillykke! Håber at du får dig en dejlig graviditet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusinde tak;o) Det håber jeg også... Er nu i den gode periode med god energi osv. så det er skønt!!

      Delete
  33. Stort stort tillykke. Du ser slet ikke ud til at være gammel nok til at være mor til snart fire børn, du ligner snarere deres storesøster. Mange varme hilsner fra

    Fru Jensen
    Gudhjem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha;o) Sikke dog et kompliment! Tak! Måske jeg bare bliver holdt ung af alle mine børn. Det er ikke første gang jeg hører det og det er da dejligt. Nu er jeg også kun 33, men storesøster er jeg alligevel nok lidt for gammel til at være;o)

      Delete
  34. Kæmpe stort tillykke. Hvor dejligt for jer!!!

    Og ps, der er vist en bug med blogspot der gør billeder uskarpe for tiden :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Ja, jeg tror du har ret mht. blogger. Har hørt flere brokke sig over det. Det er da mærkeligt. Håber virkelig, at det bliver normalt igen;o)

      Delete
  35. H E R L I G T , Lisbeth... helt igennem dejligt! Det bli'r SÅ fantastisk med flere dejligheder hos Jer! Om der er 4 eller 9 børn - som hos os - er i bund og grund ikke det væsentlige - det er langt mere et spørgsmål om HOLDNINGEN til den stak af herlige menneskebørn man deler livet sammen med! Jeg glædes inderligt over sådan en nyhed hos Jer! Kh Susanne - mor til 9 herlige børn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak søde du;o) Ja, jeg tror helt sikkert, at du har ret... Selvom vi nok aldrig kommer op på ni børn. Tror fire er nok for os, men man ved jo ikke hvad der sker. Vi glæder os under alle omstændigheder helt vildt! Der er bare ikke noget bedre end sådan en blød lille baby;o)

      Delete
    2. I øvrigt... der er kommentarmoderation på bloggen... Det er derfor, at du ikke kan se din kommentar med det samme, fordi jeg skal godkende den- det er jeg desværre nødt til, fordi jeg får vanvittige mængder af spamkommentarer og kommentarer fra folk, som har mindre pæne ting at sige:o( Men jeg fik altså din kommentar hele tre gange;o) God dag til dig og din store familie!!

      Delete
  36. jeg vil endnu engang ønske dig stort tillykke. Du ser så smuk ud.

    ReplyDelete
  37. Kære Lisbeth!
    Jeg vil ønske dig stort tillykke med graviditeten og takke dig for din dejlige blog, som jeg bliver meget inspireret af. Mødre som dig er bare seje!
    Kærlig Hilsen Helle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Det glæder mig, at du bliver inspireret:o)
      Hav en dejlig dag!!!

      Delete
  38. Stort tillykke og sikke en smuk mave. Kan godt forstå den ikke kan skjules :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej vel, det er ret umuligt at skjule det efterhånden;o) Tak;o)

      Delete
  39. Tillykke med maven. Det bliver da skønt at få en baby mere.

    ReplyDelete
  40. Tillykke, det bliver helt sikkert den dejligste lille baby, som de store vil knuselske uanset køn :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det er jeg også sikker på;o)

      Delete
  41. Wauw fantastisk! Stort tillykke med den lykkelige begivenhed! Det er den største gave man kan give sine børn, at få søskende. Vi har netop fået nr 3 her hjemme, og hvor er det dog fantastisk som mor at se de store knus elske den lille. Jeg ønsker dig en masse lykke den sidste tid med baby i maven!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tillykke til dig også! Ja, der er ikke noget så vidunderligt som flere børn. Er også sikker på at mine børn, vil blive glade!!
      Tusinde tak for din kommentar!!

      Delete
  42. Replies
    1. Tusinde tak! Ja, det er fantastisk, selvom det endnu er lidt uvirkeligt;o)

      Delete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!