Thursday, July 4, 2013

I dag i hjemmeskolen -Kortspil med de 120 hyppigste ord...





I dag i hjemmeskolen er vi gået i gang med at lave et kortspil med de 120 hyppigste ord på dansk. Når man laver noget med børn, synes jeg, at processen er mindst lige så vigtig, som produktet der kommer ud af det. Derfor har ungerne både malet på lækkert akvarelpapir, klippet kortene ud og Alma har sirligt skrevet på alle kortene. Der bliver nu passet ekstra godt på kortene, fordi det har taget så lang tid, at lave dem og børnene har lagt så meget energi i dem. Det mener jeg også, at de lærer meget mere af, end hvis de bare havde skrevet ordene i et kladdehæfte.

Idéen er nu, at jeg trækker et kort, og børnene så skiftevis skal stave til ordet på kortet.
Idéen med at skrive ordene op på kort, kom fra en sød bloglæser, som kommenterede på mit første indlæg om hjemmeskolen. Tusinde tak for inspirationen!

Translation: Today in our summer homeschool, my kids and I made cards with the 120 most common danish words. I believe that the process is just as important as the product that comes out of it, therefore we spend a lot of time painting and making the cards nice...

3 comments:

  1. Sikke en rigtig rigtig god idé !
    Den tror jeg sat jeg vil gøre dig efter - Andrea er godt i gang med de 120 ord i skolen, men i et kladdehefte, og det keder hende lidt.

    Og sikke en fin og sirlig skrift din Alma :)

    ReplyDelete
  2. Super ide - tror jeg vil tage den til mig i næste uge hvor vores ferie starter, så Karoline kan holde den smule dansk hun har lært ved lige.

    ReplyDelete
  3. Super fin idé! Den må jeg også hellere skrive bag øret :) Jeg har skrevet til dig på kontakt, men er blevet i tvivl om jeg egentlig fik den sendt... En mail om skytsenglene - har du fået den? :)

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!