Friday, July 5, 2013

Gratis sommerglæder (eller i hvert fald næsten)...



Bærplukning - 1 time i jordbærhimlen, hvor vi plukkede knap 1,5 kg økologiske jordbær til den nette sum af 40 kr.
=Tre glade børn med maver fyldt op af jordbær. På plukselvfrugt.dk kan man finde de steder, hvor man selv kan plukke frugt!

Te-selskab i haven- Martha og Alma brugte det meste af eftermiddagen i går på at lege i haven, drikke te og spise jordbær. Hvis man gør det til noget særligt, er det så hyggeligt! 
En dag i skoven...
En tur på naturlegeplads- Der findes virkelig mange fantastiske naturlegepladser i Danmark.  På Naturlegepladser.dk, kan man finde legepladser over hele landet.
Camping i haven -Det kræver naturligvis, at man har et telt, men ellers er der mange shelters sat op rundt omkring i skovene, som man sagtens kan overnatte i, hvis man er lidt frisk! 

17 comments:

  1. Hvor er det skønt at se de små lege med smukt porcelæn i stedet for praktisk plastik i "børnefarver". Et telt er et skønt "legetøj" :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg er virkelig ikke vild ned melamin og slet ikke i børnefarver;o) Ja, teltet er meget populært;o)

      Delete
  2. Sikken gang jordbær for billige penge. Ser godt ud.
    Er mine mini engle afsendt? Kh Ketty.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Ketty!
      Har sendt dig en mail. De kommer af sted i næste uge;o)

      Delete
  3. Hvor ser det dejligt ud. Nogen gange skal der ikke så meget til, før man får nogle virkelig hyggelige og gode stunder.
    Vi havde ikke have, da jeg var barn - eller dvs. Indtil jeg var seks år, boede vi på Grønland og der var klipperne vores 'have', hvilket var en fantastisk legeplads (og gav min mor lidt bekymringer, for der var jo også sprækker, man kunne falde ned i) - men jeg kan tydeligt huske når min bror og jeg på varme sommernætter hev puder og tæpper og dyner ud på altanen og overnattede der. Vi elskede det!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det lyder som nogle dejlige barndomsminder- Det er godt at have;o)

      Delete
  4. Ligner til forveksling vores sommerferiedage - det er SÅ vidunderligt alt det naturen byder på. Theselskabet i haven har vi tilgode, men det tror jeg vi må holde en af de nærmeste dage.
    Du danske sommer jeg elsker dig!

    Kh. Kristina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, elsker også sommeren i Danmark... specielt når solen skinner en lille smule:o)

      God weekend.

      Kh Lisbeth

      Delete
  5. Luksus med sådan en jordbærmark! Og så til en rigtig god pris!!!
    Jeg har sjovt nok også jordbær på bloggen lige nu ; ) Måske ikke så mærkeligt egentlig! : )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var nemlig meget billigt;o) Må der op igen. Børnene nåede at spise halvdelen på hjemvejen, så der var ikke mange tilbage, da Jannik kom hjem;o)

      Delete
  6. Hvor ser det hyggeligt ud! :)

    Rigtig god weekend - og sommer!
    /Christina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var det;o) God weekend til dig også!!

      KH Lisbeth

      Delete
  7. Dejlige billeder af dine dejlige, dejlige børn. Hils dem alle tre og giv dem et kram :)

    Kram også til dig

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det gør jeg! I lige måde søde du!!

      Tænker på dig;o)

      Delete
  8. Hvor er det skønt at følge dig og dine :-)Er det roser fra din egen have? Jeg er nemlig på udkig efter nogle roser til min forhave. Og så leder jeg efter ispindeforme, hvor er dine fra?:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, roserne er fra egen have- købte dem sidste år og kan simpelthen ikke huske hvad de hedder. De er så fine i farven! Inpindeformene har jeg købt på amazon, men de er desværre udsolgt nu. Ved man kan få nogle fra Rice i sund plastik...

      Delete
  9. hmm ved ikke om min besked gik igennem, prøver lige igen. Det er skønt at følge dig og dine. Jeg kigger på roser til min forhave, er det roser fra din have? Og så leder jeg efter ispindeforme, hvor er dem du bruger fra?:-)

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!