Monday, June 24, 2013

Tøsesalat med roser og passionsfrugt...


Da jeg gik forbi min røde rosenbusk i eftermiddags, fik jeg en ustyrlig lyst til at plukke nogle blade af og bruge i en salat. Det blev til en meget tøset salat med eksotisk dressing!

Du skal bruge: 

Et halvt hoved grøn salat (hovedsalat)
Bladene fra 2-3 roser fra haven
En håndfuld mandler

Hovedsalaten skylles og snittes, mandler hakkes og roser skylles. Det hele anrettes i en stor skål.

Dressing:

2 passionsfrugter
1 spsk honning
Et lille skvat æblecidereddike

Passionsfrugterne skæres over, kødet kommes i en skål og blandes med honning og æblecidereddike og hældes over salaten lige før serveringen.

Herhjemme var familien vild med salaten og alt blev spist!

I morgen laver jeg de nemmeste mango-ispinde i to udgaver...

6 comments:

  1. Nej hvor fancy - sådan en er jeg NØDT til at prøve at lave. Kan man bruge alle rosen blade??
    Kh. Malene

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jeg synes også det ser ret fancy ud;o) Du kan bruge alle roser- bare de ikke er sprøjtede eller har fået en tur med roundup... Det er der ikke fare for herhjemme... her kører vi den rustikke stil og elsker ukrudt og roser, som ikke er beskårede.... he he...

      Delete
    2. De smager i øvrigt ikke ret kraftigt, men det ser smukt ud og de skulle være fulde af c-vitaminer...

      Delete
    3. Rustik stil er lige mig Lisbeth :-) det skal helt sikkert prøves :-)
      Tak for det...og dejlig aften til dig :-)

      Delete
  2. Hej Lisbeth....

    Din blog er helt igennem fantastisk, jeg elsker dine billeder og bliver altid inspireret til at leve sundere og jeg er vild med dine/jeres mad planer!
    Jeg maa øve mig til at blive bedre til at planlaegge vores!

    Kan du evt. oplyse mig hvilke billed program du bruger til dine billeder!

    Paa forhaand tak

    Mvh Kathrine x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusinde tak Kathrine! Det er jeg så glad for at høre;o) Jeg bruger udelukkende I-photo til at redigere billederne i. Jeg tager dog billederne i RAW-format, så de er nemmere at arbejde med- Du kan indstille dit kamera, så det tager billeder i den højeste opløsning...

      Kh Lisbeth

      Delete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!