Tuesday, June 18, 2013

Omelet med krydderurter og radiseremoulade...

Tirsdagsmiddagen er nem, hurtig og sund og kræver ikke den helt store forklaring.

Jeg har købt gode økologiske pølser og lavet 5 omeletter (en til hver) af ca.14 æg.

Æggemassen tilsættes en god gang forårsløg, persille og salt og peber og steges på panden til fem store pandekagelignende omeletter.

Omeletterne fyldes med grøn hovedsalat, fint snittede gulerødder, agurker, radiser, pølser og remoulade og lidt koriander til de voksne.

Radiseremoulade:

Ca. 1 dl. mayonnaise 
1 halv tsk. karry og lidt salt og peber
Godt med fint hakkede radiser (jo flere jo bedre, for en dejlig sprød remoulade),
lidt fint hakkede syltede agurker og lidt af lagen.

Det hele blandes til remoulade.

Velbekomme!

8 comments:

  1. Mnnnnn hvor lækkert !
    Jeg har virkelig glædet mig til du begyndte at skrive om mad og madplaner. Det var værd at vente på :-)

    KH Maria.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvor godt at høre Maria!! Det er jo virkelig længe siden jeg lovede det, så det er jo helt flovt;o)

      Delete
  2. Tak ;-) Så vil jeg gå ud og heppe på radiserne i køkkenhaven :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg er sikker på at det hjælper:o)

      Delete
  3. AnonymousJune 18, 2013

    Mmnn ser virkelig lækre ud! Men kan din mand virkelig blive mæt af en???!??!??

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he;o) Nej... Han spiser meget og er en meget stor mand på 195cm:o) Disse tre var til børnene- der var noget mere fyld i min mands og omeletten var større og så var der ekstra pølser...;o)

      Delete
    2. AnonymousJune 19, 2013

      Hehe godt så han bliver altså mæt;) Har nemlig også et hankøn herhjemme, der spiser noget mere end os andre;) Følger dig på instagram og her-du er til stor inspiration:) Dejlig dag til dig.

      Delete
    3. Tak! Hvor er det dejligt at høre!! Nej, der er ingen fare for, at min mand dør af sult lige foreløbig;o) Tror faktisk fint han i et par uger, kunne nøjes med én omelet!;o)
      Hav en god aften

      Delete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!