Tuesday, June 25, 2013

Nemme mango-ispinde


Mango er jo en herlig frugt, fordi den er meget sød. Derfor er den perfekt til en sund is til ungerne uden en masse tilsat sukker.

Til ca. 4-5 ispinde skal du bruge:

2 store modne mango
Saften fra en lime

Mango og limesaft blendes, kommes i ispindeforme og fryses -nemmere bliver det ikke...
Og så kan den serveres i stedet for smoothie om morgenen.

Jeg har lavet en voksen-udgave efter samme opskrift, men har bare tilsat en halv hakket chili og et lille drys salt for at forstærke mangosmagen.

12 comments:

  1. Super lækkert !
    Eneste problem jeg har med at lave ispinde er at finde ordentlige forme. Jeg har nogle fra IKEA, men de hænger sammen 8 stk i én form, kunne tænke mig dem enkeltvis - hvor har du dine fra Lisbeth ?

    KH Maria.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Maria!
      Ja, det er langt smartere med enkeltvise forme. Vi købte dem på amazon sidste år... Skal lige søge og se om jeg kan finde dem igen... Vi brugte dem til desserten til vores bryllup og var lidt hys med at det skulle være pæne is...;o)

      Delete
    2. Jeg fandt dem Maria: http://www.amazon.co.uk/Tovolo-80-8003Y-Yellow-Groovy-Moulds/dp/B000G32H3Y/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1372190576&sr=8-2&keywords=popsicle+moulds

      Delete
    3. Ved ikke lige hvad der gik galt med den kommentar, men nu kan du finde formene;o)

      Delete
    4. Tusinde tak for linket :) Jeg vil straks gå ind og kigge nærmere på dem, vil også lave fine is !

      Delete
  2. Ej, hvor du bare ryster lækkerheder ud af ærmet i disse dage, Lisbeth!! Jeg skal på markedet og købe mangoer imorgen ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg fandt pludselig blog-passionen frem igen og nu er jeg gået blog-amok;o) Ja, køb mangoer... Ungerne er vilde med dem;o)

      Delete
    2. ...Og jeg fik ikke sagt i lige måde. Hvor ser det dejligt ud i Rørvig. Alma har lige været der på lejrskole og var så glad, da hun kom hjem. Der er så smukt!

      Delete
  3. Tusind tak for at dele. Indlægget er hermed bogmærket :-)

    www.regnbuebarnetvigga.dk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dejligt! Tak fordi du gav dig tid til at skrive en kommentar;o)

      Delete
  4. AnonymousJune 29, 2013

    Ved I om formene er af plasttypen polypropylen? Jeg er betaget af de smukke forme, men jeg har researchet en del på plasttyper og synes det har været svært at finde sunde forme ud over rices, der er lidet æstetiske, men af sundt plast :-) kh. Katrine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jeg har også ledt rundt, men må erkende, at jeg ikke ved det. Jeg er meget opmærksom på hvad vi har i vores hjem- for eksempel bruger vi ikke melamin til mad og sliplet-pander, men lige på is-området har det været svært... Til gengæld bliver de ikke brugt så meget... Men ja, jeg vil også gerne finde sund plastik, som samtidig er en lille smule æstetisk...
      KH Lisbeth

      Delete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!