Saturday, June 22, 2013

Krydret tomat/ kokos-suppe

Denne suppe blev en meget improviseret en af slagsen, med alle de krydderier jeg lige kunne finde i skabet. Børnene var vilde med den og Storm sagde, at det var den bedste suppe, han havde smagt nogensinde. Forventningerne bliver hevet helt op nu, men den smagte nu også godt!

Tomatsuppe (til ca. 4 personer)

2 dåser kokosmælk (brugte Änglamarks)
1 flaske ren tomatsalsa (brugte økologisk Polpa di Pomodoro fra Il fornaio)
2 spsk. kokosolie (vælg en økologisk koldpresset en af slagsen)
Saften fra 1 lime
Ca. 1 spsk. bouillon (Her bruger vi økologisk urtebouillon "Herbamare" fra A. Vogel)
1 tsk. rød karry pasta
3 fed hvidløg
1 rødløg
2-3 tørrede abrikoser
En lille håndfuld mandler
Lidt spidskommen
Lidt korianderfrø
Lidt paprikaflager
Sort peber
...og et lille drys kanel

Løg og hvidløg hakkes fint og svitses i kokosolie på panden, tomatsalsa, limesaft og kokosmælk tilsættes- lad det simre lidt.
Put krydderier, bouillon, hakkede abrikoser og mandler i suppen og lad det simre i 10-15 minutter.
Smag til...!

Jeg blendede suppen til sidst, fordi mine børn ikke er begejstrede for at få korianderfrø osv. i munden, men det er en smagssag...

Suppen blev serveret med økologisk bacon (Jeg køber økologisk bacon uden nitrit fra den økologiske slagter- fås i Irma), persille og koriander på toppen og en stor omgang bønner til.

6 comments:

  1. Den lyder også meget lækker :-)

    ReplyDelete
  2. Er kulhydrater bandlyst hos dig?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej, det er de ikke;o) Indimellem laver vi et godt brød eller en god dessert med sukker osv. men jeg trives rigtig godt på en meget proteinrig kost;o)

      Delete
  3. Det lyder også som en lækker suppe. Tak for opskriften!

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!