Friday, June 7, 2013

Den første høst...










I går høstede vi vores første grøntsager i vores køkkenhave på Krogerup og radiser og salat kom direkte hjem på spisebordet. 
Hvor er det bare en skøn følelse at dyrke sine egne grøntsager! 
Indtil videre er der succes med det hele og det gror fuldstændig vildt. Vi har næsten salat nok til at dele ud i hele nabolaget! 

Børnene elsker tiden på Krogerup og hjælper med at luge og vande og det gode ved at have sin egen køkkenhave er, at grøntsagerne smager meget bedre, når man selv har dyrket dem! 
Det har været vigtigt for os at inddrage vores børn så meget så muligt. Derfor har de lavet alle skiltene til haven og de har valgt mange af de grøntsager og blomster, der skulle sås og plantes. 
De har fået et lille område, som er helt deres eget og som de selv skal passe. De synes, det er rigtig sjovt, at følge udviklingen og de har haft en masse legekammerater med, som skulle se vores have.
Det er så nemt at engagere børn, når de får et ansvar og en følelse af, at de også er med til, at det hele bliver en succes. Den ene dag blev der luget så heftigt, at alle solsikkerne blev hevet med op, men det er jo en lille pris at betale for aktive og glade børn!

Storm, som ikke er ret begejstret for salat, spiste løs i går aftes, fordi det var hans salat! 

I næste uge skal vi spise sammen med de andre haveejere på Krogerup. Det glæder jeg mig rigtig meget til. Jeg er vild med idéen om fælleshaver og alle de forskellige mennesker, man møder på den måde. Der er så meget inspiration at hente, når man er mange mennesker, som er en del af et større projekt! 

...det er også hårdt at arbejde i haven, så Martha tog sig lige en lille lur under en bænk...

Læs det første indlæg om vores køkkenhave hos Årstiderne her!

8 comments:

  1. Ei - jeg bliver helt grøn af misundelse :) Hvor ser det lækkert og HYGGELIGT ud!

    ReplyDelete
  2. Skønne billeder...håber ikke du bruger vandkande til at vande det hele med ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. he he;o) Det gør jeg faktisk... det er ikke så uoverskueligt som det ser ud:o) Det skal jo ikke vandes hver dag....

      Delete
  3. Der er ikke noget bedre end at høste fra egen have:-) jeg er vokset op med køkkenhave og det er nogle af de bedste barndomsminder jeg har derfra:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er så dejligt! Elsker at have børnene med i haven;o)

      Delete
  4. Skønne billeder:) og det er skønt at kunne høste sit eget:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak!! Det er nemlig super skønt:o)

      Delete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!