Friday, May 17, 2013

Uundværligt i køkkenet...



Nu er det sjældent, at jeg skriver om ting, som vi ikke kan undvære, for heldigvis kan vi undvære det meste.
Jeg vil alligevel lige vise jer to ting fra mit køkken, som jeg er specielt glad for.
Det ene er en bambusdamper, som bliver brugt meget i asiatisk madlavning.
Man kan købe dem i hos fleste asiatiske købmænd og de koster ikke ret meget.
Vi bruger den til at dampe vores grøntsager i og til grøntsagspasta, som smager fantastisk godt. Man kan også dampe fisk i den og den har flere lag, så man kan dampe flere forskellige ting på samme tid.
Meget nemt, sundt og smart!

Til grøntsagspastaen bruger jeg en julienneskræller, som skærer grøntsagerne ud i fine lange strimler.
Grøntsagspastaen bruger vi i stedet for almindelig pasta og det fungerer fint i de helt trivielle pastaretter som spagetti bolognese osv.

God fredag!

4 comments:

  1. Jeg vil da prøve grøntsagspasta nu. Tak for inspirationen.
    God weekend.

    ReplyDelete
  2. Putter man så bambusdamperen i en gryde eller i ovnen eller hvordan fungerer den?
    : )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Man stiller den ned i en gryde, som er fyldt med lidt vand... Dampen kommer så op gennem "bambusdanperen" og man har de lækreste grøntsager;o)

      Delete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!