Wednesday, May 22, 2013

Pinse














Der er noget ganske særligt over det danske forår, som vist ikke kan sammenlignes med noget andet. Det at vi er kommet igennem en lang og kold vinter, for nu at se naturen eksplodere fuldstændig, synes jeg er så fantastisk!

I fredags var Martha til Pinsefest i børnehaven, og jeg fik lov til at tage lidt billeder, inden festen gik i gang. Der er en helt særlig stemning i børnehaven på sådan en festdag og alle børnene var meget spændte. De fik fortalt eventyr, fik dejlig mad og gik en tur i haven med deres fine uld-pinsefugle.

Lørdagen bød på Årstidernes Pinsemarked.
Solen bragede ned fra en smuk blå himmel og vi fik lavet pandekager, leget på halmballer og Martha fik en ridetur. Der var virkelig mange mennesker og jeg mødte flere, som genkendte mig her fra bloggen! Det var så sjovt, at møde nogle af jer læsere og modigt, at I kom og præsenterede jer!

En tur på Frilandsmuseet og mange ture i køkkenhaven på Krogerup, er det også blevet til. Vi har næsten fyldt al vores jord med blomster, krydderurter og grøntsager og det hele gror - også ukrudtet!

Hvad har du lavet i Pinsen?


4 comments:

  1. Hvor ser det bare hyggeligt ud! virkelig skønne billeder !

    ReplyDelete
  2. AnonymousMay 22, 2013

    Smukke billeder :)

    ReplyDelete
  3. Ååå så vackra bilder! Nästa år måste jag göra ull-duvor till pingst med barnen! Vilken fin idé! Tack för den!

    ReplyDelete
  4. Hvor ser det alt sammen dejligt ud. Gid jeg boede i behørig afstand af Krogerup. Jeg gad altså godt have lidt køkkenhave i de omgivelser. - Og du har så evig ret, alting gror, også ukrudt - men vidunderligt det er det!
    Vi har nydt pinsen i Berlin - hvor foråret er endnu længere fremme end herhjemme. Så jeg har indsnuset duften af blomstrende syrener, rødtjørn og blåregn. Mageløs årstid.
    Held og lykke med dine projekter på Krogerup. Jeg glæder mig til at følge med her, og se hvordan det hele tager fart.

    Kh. Kristina

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!