Monday, May 13, 2013

Det blomstrer...





Der er så kønt derude nu, hvor det hele spirer og blomstrer. Jeg elsker maj måned med blomstrende æbletræer og marker fulde af mælkebøtter. 

Jeg glæder mig til lidt mere varme, så grøntsagerne og krydderurterne i vores køkkenhave rigtig begynder at gro.
I dag høstede jeg kun grøntsager i gårdbutikken på Krogerup og det er bestemt ikke dårligt, men jeg kan alligevel næsten ikke vente til, at vi kan fylde cykelkurven med grøntsager, som vi selv har dyrket.

På Kristi himmelfartsdag fik vi plantet artiskokker, rødkål og spidskål og vores fine rækker med radiser var begyndt at spire.
Lede krager havde hevet alle vores løg op af jorden, men det er nok en af glæderne ved køkkenhaver
-man ved aldrig hvad der kan ske...

Her er lidt af de lækre grøntsager, jeg tog med mig hjem i dag og de blomster, som blomstrer uden for mine vinduer lige nu... 

3 comments:

  1. Jeg elsker alle årstider, men der ER nu noget ved NU :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, sådan har jeg det også;o)

      Delete
  2. The promise of full summer still to come yet the garden is awakening - a magical time indeed, Katie x

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!