Wednesday, April 3, 2013

Salat med glaskål og laks



Jeg er virkelig vild med glaskål og synes det smager rigtig godt råt i salater.
Til frokost lavede jeg denne lækre salat med rå glaskål og laks.

Jeg brugte:

Glaskål (et helt hoved)
Lidt rå broccoli
Et par rå jordskokker
Lidt hasselnødder
Persille
Laks

...og simitørrede tomater- opskriften er Camilla Plums og du kan finde den her!

Dressingen er en hurtig én med lidt god olivenolie, æblecidereddike og sennep med sennepskorn i.

Dette er i øvrigt en salat, som jeg synes egner sig rigtig godt til morgenmad! Jeg får selv en masse energi ved at spise grøntsager og protein fra morgenstunden i stedet for morgenmadsprodukter, som indeholder en masse kulhydrater.
Man skal lige vænne sig til at spise mad, som smager af en hel masse, når man står op, men det giver en god energi til resten af dagen.

8 comments:

  1. This looks so very delicious! :) xo

    ReplyDelete
  2. Det ser rigtig lækkert ud, har dog aldrig selv smagt gladkål.

    Jeg vil egentlig gerne spørge dig om noget andet, jeg læste for noget tid siden en af dine indlæg om at bære sit barn. Jeg vil rigtig gerne have enten en slynge eller en ring slynge denne gang, men syntes det er meget forvirrende hvilken ville være bedst at vælge? Er det lige meget om det er en alm slynge eller en ring slynge, er de lige nemme at bruge og hvilke mærker er gode?

    Venligste hilsner ketty.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Ketty!

      Tak for spørgsmålet! Har været rigtig glad for at bruge slynger til alle mine børn. Har haft en masse forskellige, både hjemmelavede og købte. Til den første tid var jeg rigtig glad for en strækvikle og ringslyngen. Senere meitai og fast vikle. Man bliver virkelig afhængig af at have sit barn hos sig:o)

      Jeg følger selv slyngeskolen på facebook og kan anbefale dig at søge på den. Der er en masse gode råd og kurser, hvor du kan lære at bruge slyngerne rigtigt. Jeg har ikke selv været på kurser og kender ikke hende, som afholder dem, men der er vist mange gode råd at hente der!!

      Spørg endelig, hvis der er mere, du vil vide;o)

      KH Lisbeth

      Delete
  3. Øj, det ser godt ud - simpelt og lækkert!

    - Anne

    ReplyDelete
  4. Det ser utroligt lækkert ud Lisbeth... glaskål, det kender jeg slet ikke (kan man få det "alle" steder eller er det noget du køber ved din øko-dealer på hovedgården?? :-)

    Vi har siden nytår også fokuseret meget på god kost, meget få kulhydrater, begrænset indtag af mælkeprodukter, ingen sukker osv. Men her i påsken er vi faldet HELT i sukkerfælden. HELE familien!!! (Lige nu går der simpelthen ikke en aften, hvor vi voksne ikke smovser i snoller, kage eller andet skrammel når drengene er lagt i seng). Det er et skråplan...i know!
    Men i går aftes blev vi enige om, at NU må det være slut...så fra i dag er vi tilbage på det rette spor (er dog meget i tvivl om, om jeg kan tage en kold tyrker på sukkerdelen!?!??) Derfor har min morgenmad bestået af parmaskinke, blødkogte æg, appelsin med drys af rålakrids pulver og æblebåde. Og nu er jeg helt stolt af mig selv:-)
    Dit billede er en lækker inspiration - tror helt bestemt at det skal prøves:-)TAK.
    Malene:-)

    ReplyDelete
  5. Mmm glaskål, det er lækkert, det smager så frisk. Jeg "opdagede" glaskål da jeg boede hjemme og vi havde noget familie som selv dyrkede det. Min mor var helt vild med det og brugte det i næsten alt i en periode, men især rå i salater ligesom her, mums!

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!