Wednesday, April 10, 2013

Mad med mere...



Morgenmaden er det vigtigste måltid på dagen - Det ved de fleste, men de færreste gør nok ud af morgenmaden. Her er et eksempel på min morgenmad, som giver mig energi til hele dagen! Her kan du læse om vigtigheden af protein fra morgenstunden.





Sugerør som ikke afgiver toxiner i maden. Det er af glas og kan bruges igen og igen! Genialt!
-og jeg læser "Farven lilla" igen... Læs den, læs den, læs den!


Fine bananmuffins med valnødder. Opskriften fandt jeg hos Madbanditten





Hver mandag eftermiddag cykler jeg gennem skoven til Krogerup for at købe grøntsager til ugen. Jeg nyder den stille tur gennem skoven med fuglefløjt, ro, natur og frisk luft.
De økologiske grøntsager bliver solgt ekstra billigt om mandagen, hvor Årstiderne sælger alt det, de ikke har fået solgt i weekenden. Der er ofte kasser til under halvdelen af den oprindelige pris. Jeg er så glad for, at vi bor lige i nærheden af gården, som vi besøger flere gange om ugen!
Børnene er vilde med at lege der og jeg elsker stedet...

16 comments:

  1. Tak for mandagstippet. Vi bor også i nærheden, dog ikke i cykelafstand, så vi kommer bare sådan ind i mellem når det passer :)

    Dejlige billeder :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Der er ikke altid så mange varer om mandagen, men dem der er er meget billige, så det kan helt sikkert betale sig!

      Delete
  2. Hvor må det være skønt at bo så tæt på gården. Det virker så idyllisk lige at cykle hen og fylde cykelkurven med lækre økologiske grøntsager. Det er ulempen ved at bo på landet på Fyn. Jeg er lidt afhængig af de lokale supermarkeders økologiske varer eller mangel på samme. Og de lokale varer er i fåtal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det må være lidt af en udfordring! Jeg føler mig bestemt meget heldig;o) Har du en stor have!? Så må du dyrke egne økologiske grøntsager;o) Det drømmer jeg om at kunne en dag!

      Delete
  3. Så fine billeder af lækre grøntsager og dejlig mad. Hvor er I heldige at I bor så tæt på den gård. Jeg elsker at handle varer på den måde! Det der sugerør er jo genialt og jeg har med det samme fundet dem online og købt sådan 4 stk. til mig og ungerne :-)
    Jeg spiser i øvrigt også stor proteinrig morgenmad. I dag har jeg fået resterne fra min squash lasagne fra igår aftes.
    Dejlig dag til dig!
    Kh Ulla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. De er super de sugerør. Købte dem på etsy til 13 kr stykket... Købte fem for 120kr med forsendelse;o) De koster 60kr stykket herhjemme og det er jo rasende dyrt!

      Tænkte nok, at det lige var noget for dig;o)

      God dag!!

      KH Lisbeth

      Delete
    2. Arh, shit - jeg har lige givet 60 kr. stykket!! Så kan man lære ikke at bruge lidt længere tid på at lede - ups :-)

      Delete
    3. Åh, for søren... Det er dyrt... Men i længden er det det jo ikke, medmindre du smider dem på gulvet;o) Kan du afbestille dem igen mon og så købe dem her i stedet: http://www.etsy.com/shop/ManyMinis

      De bliver dog sendt fra USA, så man kan komme til at betale en gevaldig masse told, hvis man er uheldig... Jeg er meget heldig med det for tiden og har ikke betalt told... Tror også, at man slipper, hvis beløbet man handler for er meget lavt...

      Delete
  4. Beautiful images... Lisbeth please join my link up on nature in the home - that Geranium is so beautiful! x

    ReplyDelete
  5. just gorgeous, like a food party

    ReplyDelete
  6. Dejlige billeder, sikke et boost af inspiration.... jeg har 14 dages ferie nu og jeg har lovet mig selv, at de bl.a. skal bruges på at finde tilbage på stien med den gode, sunde kost igen (påsken har været HÅRD ved vores kostvaner...!!)

    Har du en juicer til at lave de lækre drikke? Eller er det på "smoothie-basis"? Jeg ville gerne have en juicer, men jeg sidst jeg tjekkede priser var de meget dyre...

    Tak for inspirerende billeder...

    Kh. Malene

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg har ikke en juicer, så det er udelukkende smoothies fra blenderen. Jeg vil gerne have en, men synes de er meget dyre, så det bliver ikke nu... Ja, alle de højtider, kan være svære at komme igennem, uden en masse slik og søde sager. Jeg har virkelig også brug for et boost lige nu oven på den lange vinter, så derfor kommer bloggen til at handle om det;o)

      Delete
  7. Kære Lisbeth, sikke en skøn blog og nogle dejlige billeder af vores butik. :-)
    Vi ses på mandag på Krogerup.

    Kh Emilie fra Gårdbutikken

    ReplyDelete
  8. Fantastisk blog :) Man kan da ikke andet end at blive inspireret. Du er velkommen til at kigge forbi min blog og evt. deltage i min giveaway. Mvh Sara Berg // arasgreb.blog.dk

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!