Tuesday, March 12, 2013

Vigga








Her er Vigga, som jeg lige har syet. Jeg har fået lyst til at eksperimentere med en ny type hår og er virkelig godt tilfreds med resultatet!
Hun er så fin med sit lyse krøllede hår og mørkeblå øjne. Hun er klædt i sarte forårsfarver- Liberty spencer og rosa bomuldscardigan, med en lille broderet mariehøne på. Hendes sko er hæklet i blød mohair og i håret har hun et fint spænde.
Hun sidder på hylden sammen med et par veninder og venter på den helt rigtige dukkemor.

HUN HAR NU FUNDET EN MOR!

49 comments:

  1. Wow.

    Vigga og Vega ville passe godt sammen :)

    ReplyDelete
  2. Hun er jo næsten en tro kopi af min Ella, klare blå øjne, utæmmet lyst hår. Har hun også noget af et temprament ;-).. Hvad koster hun?
    Kh Louise
    (Louise@heldmann.dk)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Louise;o)
      Hun er 50cm "høj" og har de ting med sig, som du kan se... plus ekstra overraskelser. Hun koster 1400kr.

      Delete
  3. Vigga a very very beautiful girl :)

    ReplyDelete
  4. Ih Lisbeth altså - hun er noget af det skønneste jeg længe har set! Og det hår er da bare lige i skabet... Ønsker mig et kursus hos dig :o)
    KH. Maria

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det ville da være hyggeligt Maria!
      Tak;o)

      Delete
    2. Mon du har nye kurser i støbeskeen?

      Delete
    3. Ja, der kommer snart nye datoer!!

      Delete
  5. beautiful girl!! Love her!

    ReplyDelete
  6. Hvor er hun en fin lille pige.. Jeg viste hende til Agnes som straks sagde at hun var lillesøsteren, mon det er et vink om et ønske??? Jeg drømmer stadig om et kursus igen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det ville være så dejligt at se dig igen Janet!! Håber virkelig, at det kan lade sig gøre på et tidspunkt!!

      Delete
  7. må man spørge hvad du har brugt til hendes hår ? hun er super smuk :)

    ReplyDelete
  8. Den er super, super sød.
    Rigtig fint med det krøllede hår :)

    ReplyDelete
  9. Hvor er hun fin, Lisbeth :)

    ReplyDelete
  10. Ih, en helt perfekt Vigga! Hun er lige præcis som min Vigga herhjemme ;-)
    Jeg kan næsten ikke vente med at gå i gang med min næste dukke!
    Tak for et dejligt kursus!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det var også dig, som fik mig inspireret til navnet;o) Det var super dejligt at møde dig!!

      Delete
  11. Ih, en helt perfekt Vigga! Hun er lige præcis som min Vigga herhjemme ;-)
    Jeg kan næsten ikke vente med at gå i gang med min næste dukke!
    Tak for et dejligt kursus!

    ReplyDelete
  12. Aiijjj,hvor er hun vidunderlig - og hende vil du saelge??

    ReplyDelete
  13. Hvor er hun helt fantastisk - Jeg er VILD med håret!!! Tror dog hurtigt min datter ville kunne få lavet smadder ud af sådan et hår

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak;o) Ja, det er mega fint og af pels, så det er ikke sådan noget der går i stykker;o)

      Delete
  14. Ooooh she is SO very lovely! We were in Denmark this past summer visiting family and somehow I forgot to find out about when your workshops are because I wanted to go!!! NEXT TIME! Our kids are at a Waldorf school here in Maine and my husband is Danish so I LOVE to keep an eye on your wonderful adventures! How did you do the hair on Vigga? It is amazing and looks like real hair! Beautiful creations!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much. The hair is made with lambskin... It really looks and feels like real hair;o)

      Delete
  15. Hvor er hun bare fin! Og sikke da noget lækkert hår :-)

    ReplyDelete
  16. Hold nu op hvor er hun fin.
    Er det ikke helt vildt tidskrævende at lave det der hår fremfor den "gamle" metode?

    Kh Julie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Julie! Nej det er nu ikke så slemt... man laver en paryk og det tager ikke så meget tid... det er bare noget dyrere end almindeligt garn...

      Delete
  17. Super lækkert hår!! Hun er så fin, så fin:)

    ReplyDelete
  18. Ej hvor er hun skøn! Elsker hendes hår..!

    ReplyDelete
  19. Hun er bedårende. Meget fint hår:)

    ReplyDelete
  20. Lisbeth.
    Så uendeleg fin dukke. Så sarte og gode fargar.
    Dette kan du svært godt.
    Det er også veldig kjekt å finne bloggpostar att frå deg,
    du ser så godt. -det visar att i bileta dine.
    Her i Hardanger er dagane gode, framleis ligg snøen.
    Eg ser fram til vår, meir fargar, meir blomar, meir fuglar.
    Håpar du har dt godt. Tenkjer framleis på kor fint det var i ditt kurs.

    Godklem og smil frå Elisabeth

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jeg ser også frem til foråret. Her ligger sneen nu igen hvid og kold... Hyggeligt er det, men jeg vil snart have lidt varme! Det var så dejligt at møde dig på kurset og du gav mig meget med hjem;o) Sender dig tit en tanke Elisabeth!

      Knus til dig!!

      Delete
  21. Det er den yndigste dukke jeg nogen sinde har set. <3 Havde min lille smukke Clara været her, skulle hun have haft den <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, et stik i hjertet og en lille tåre på kinden. Sender kærlighed i din retning...!

      Delete
  22. Jeg tror det er den mest bedårende dukkepige jeg nogensinde har set fra din hånd Lisbeth - I guder hun er fager! kh. Katrine

    ReplyDelete
  23. Hej, er det muligt at købe hende? Jeg kan se at du længere oppe skriver at den skønne, skønne Vigga koster kr. 1400. Hvis det er, vil jeg gerne købe hende til min datter på 7 år :-))

    De venligste hilsner
    S

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det kan du! Sender dig lige en mail.

      Delete
  24. I've always been curious about the lambskin hair. Is this glued or sewn in?
    Also, where might I find a wig pattern for a doll, do you know? Beautiful dolls. Love them all.

    ReplyDelete
  25. Hvor er hun da bare helt fantastisk <3

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!