Monday, January 14, 2013

Mor/ barn-kurser




Lige før jul holdt jeg et par virkelig hyggelige kurser; Kurser for mødre og børn. Det var fantastisk hyggeligt og sjovt at være sammen med børn på den måde. Jeg var spændt på, om jeg kunne fastholde børnene i tre en halv time, men det gik over al forventning. Vi startede med at lave fine bivokslys, som vi pyntede med farvet bivoks, så lavede vi lanterner, syede små nisser og lavede uld-engle, vi lavede fine halskæder med agern og uldkugler og holdt sangleg. Det var nogle sjove og herlige dage og jeg fik både kram af børnene og nogle virkelig dejlige tilbagemeldinger fra mødrene efterfølgende! Jeg glæder mig til næste gang... Jeg vil vise jer nogle af de fine ting, vi lavede i de næste dage, så I kan blive lidt inspirerede derhjemme!

8 comments:

  1. Ej, hvor jeg nyder du er tilbage med indlæg på din blog. Påskønner dem meget. Tak for kigget, det ser virkelig hyggeligt ud;)
    God aften!
    Hilsen fra Sanne

    ReplyDelete
  2. Hvor ser det bare hyggeligt ud - og 1000 tak for inspirationen til at lave agern med filtkugler, som lige er noget for en naturvejleder som mig :-)

    KH
    Laila

    ReplyDelete
  3. Hvis du engangs kulle overveje at lave et kursus i Jylland vil jeg give min højre arm for at være med :-)

    ReplyDelete
  4. Kære Lisbeth,
    Det var en ualmindelig hyggelig eftermiddag. Vi har efterfølgende hygget os med at lave ting med de overraskelser, vi fik med hjem. Vi kommer gerne igen.
    Hilsen
    Johanne og Dorte

    ReplyDelete
  5. Kære Lisbeth.

    Dette er egentlig en kommentar til dit indlæg om folkeskolen/Steinerskolen. Mine børn har hele tiden gået på en lille folkeskole og jeg har oplevet, at det at man er engageret i børnene og dybest set holder af dem, giver bare børnene en masse gåpåmod i skolearbejdet. At være set og anerkendt giver en stor tryghed, der så igen giver et stort overskud til at arbejde. Vores lille skole er nu desværre sparet væk, og derfor har vi valgt, at de nu skal gå på Randers lilleskole, og selvfølgelig hænger det sammen med, at når jeg arbejder der, ved jeg hvad de står for. Men vi har også besøgt de andre folkeskoler, hvor de andre børn fra klassen skulle hen, og jeg har virkelig valgt med min mavefornemmelse. Havde jeg jeg fornemmelse af, at her blev mit barn mødt med glæde, med ro og med overskud eller var det andre ting der fyldte, når der blev talt om hvordan skolen var? Jeg tror, helt sikkert, at man skal følge sin mavefornemmelse, for alle er jo underlagt nogle regler for undervisningen men det er hvordan man forvalter dem, der er det vigtige. Vi var MEGET kede af at folkeskolen lukkede, for det var det aller bedste sted på jord, men nu er vi jo også super glade for lilleskolen, og heldigvis for det. Hm, ja det var bare lige en kommentar til dit super gode og meget ærlige indlæg omkring skoleskiftet, det er berigende at høre om det....
    Knus Janet

    ReplyDelete
  6. Hej. Jeg melder mig også gerne, hvis du vil holde et i Jylland :-)))

    Måske du vil ligge et lille DIY her omkring de fine agern ?

    Mvh
    S

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg vil smadder gerne holde kursus i Jylland en dag:o) DIY om agern... de er ganske simple- en tur i skoven, en klat lim og en uldkugle;o)

      Delete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!