Saturday, October 20, 2012

Græshoppen...




Der er noget stort og fascinerende ved højspændingsmaster... tænk hvad mennesket har præsteret.

Vores aftentur ved solnedgang fik mig til at tænke på de romaner jeg slugte som teenager. Psykologiske thrillere af forfatteren Barbara Vine. Jeg blev virkelig grebet af hendes romaner og lå på en drømmeseng en hel sommer og læste; "Ind i mørket", "Astas bog", "Ingen nat for lang" og "græshoppen", hvor der så vidt jeg husker, er et par drenge som klatrer op i en højspændingsmast. Den ene dreng dør og den anden lades tilbage med frygtelige samvittighedskvaler, som nådesløst forfølger ham.
Det er så længe siden, jeg har læst den, så jeg husker faktisk ikke rigtig hvad der skete, men hendes romaner er virkelig spændende og jeg har efterhånden læst dem alle sammen. Nu har jeg fået lyst til at begynde forfra!

14 comments:

  1. Fantastiske billeder både her og i oktober indlægget.

    TAK. Man får lyst til at blive en del af den verden din linse har fanget.

    ReplyDelete
  2. Tak Marina! Så sødt skrevet! Tænker tit på dig og den søde mail du skrev til mig for noget tid siden.
    Hav en dejlig oktober-søndag i morgen.

    KH

    ReplyDelete
  3. Det er smukke billeder som altid her hos dig.
    Hvor er hun blevet stor, den lille Martha:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Eva! Ja, jeg forstår slet ikke hvor tiden er blevet af, men sådan er det vist bare...

      Delete
  4. Smukke billeder og hvilken smuk pige, du har dig! ;)

    Efterårshilsner
    /Christina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusinde tak Christina! Ja, jeg synes også, at hun er ganske særlig!!

      Delete
  5. I see many, many beautiful pictures on your last posts!! I love autumn. There are so many beautiful colours in nature! And i like the picture, I think it is you :) with your hands make a heart!! With love, Herma

    ReplyDelete
  6. Som altid; smukke smukke billeder Lisbeth - du kan altså bare det der med at fange en helt særlig stemning! Og så din smukke lille Martha (som slet ikke er så lille mere!!) Herligt:-)
    Jeg var også en rigtig læsehest som stor pige, hold nu op dit indlæg sætter tanker igang om, hvad jeg læste...kan bl.a. huske en serie om en fattig pige der hed Gunilla (men det er vist mest en børnebog til større børn) og så var jeg SÅ glad for den første i serien om det lille hus på prærien - den hed "Det lille hus i de store skove" og jeg var SÅ fortryllet af den verden. Tror, uden overdrivelse, at jeg læste den mellem 15 og 20 gange som barn!!
    Kh. Malene

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg har altid elsket at læse, men får læst alt alt for lidt, men sådan er det nok, når man har små børn og et travlt liv...
      Ja, Det lille hus på prærien læste jeg også... Det er sådan en fin og tryg historie;o)

      Delete
  7. Wauw! Sikke nogle billeder :)

    ReplyDelete
  8. Hej Lisbeth :) Må jeg spørge dig hvordan du laver billederne ude i siden på din blog (hvilken gadget tilføjer du)Jeg vil nemlig rigtig gerne have et billede og et link for hver måned der er i året. Håber du vil hjælpe. PÅ forhånd tak. Bh Anette

    ReplyDelete
  9. Fedt... jeg trænger lige til at påbegynde en ny forfatter : )

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!