Sunday, May 13, 2012

Jeg er i live...

Jeg blev grebet af foråret, fik lyst til at grave i haven, være sammen med mine børn, lave god mad, drikke vin, komme til bunds i alle bestillingerne, nyde livet og bare leve...
Computeren sagde pludselig mærkelige lyde og tiden gik og jeg fik det lidt som barnet, der har været lidt for længe væk fra skolen og har svært ved at finde ind i rytmen igen.

Der er sket så meget. Der ligger masser af fine billeder klar, masser af forår og masser af gode oplevelser...
Bryllupsdatoen er sat og jeg glæder mig til d. 14. juli...

Tak for jeres søde rørende mails og kommentarer. Dejligt at I savnede mig. Jeg har også savnet jer!
...og der er ingen døde! Tværtimod er der familieforøgelse i form af de sødeste bløde lysebrune kaninunger.
Pludselig dukkede de frem og jeg var sikker på, at det var aprilsnar, da Alma fortalte, at der var unger i buret. Forklar mig lige hvordan to hun-kaniner kan få unger???

Nu håber jeg, at alle læserne ikke er forsvundet, for to måneder uden blogging kan ses på besøgstallet, men nogle gange er det vigtigere at være til stede i nuet end noget som helst andet!


44 comments:

  1. Ah det var rart at høre! Jeg har også tænkt; hvad er der dog sket?! Så det var en meget positiv opdatering.
    Jeg har først startet min blog herinde efter du lavede dit "Gilbert og Alma" indlæg, derfor du nok ikke lige kan kende mig, men som mange andre har jeg læst rigtig meget med herinde, da jeg elsker dine skønne billeder, genkender dine holdninger hos mig selv og kan genkende alt dit steiner-snak fra egen famile ; )

    Glæder mig til også at læse med i fremtiden, gerne med pauser så vi alle har tid til vores familier : )

    ReplyDelete
  2. Det er dejligt med liv på din smukke blog igen (men ups nu gjorde pizzaen mig helt sulten)

    ReplyDelete
  3. Så sandt som der er sagt.
    Dejligt at høre og se fra dig igen.

    Stine:)

    ReplyDelete
  4. Dejligt du er her endnu Lisbeth, jeg har jo fulgt med på FB.
    KH Mia

    ReplyDelete
  5. Så fint å se deg blogge igjen. Jeg liker de små stundene jeg får ta del i hverdagen deres; den virker så enkel og full av livsglede.
    Og det er sant - lev i nuet! ;o)
    Siri

    ReplyDelete
  6. velkommen tilbage og rigtig glædeligt forår
    knus Ida

    ReplyDelete
  7. Åhh dejligt at have dig tilbage! Du kan tro du har været savnet!
    Fantastisk at der er sket vidunderlige ting i dit liv! Bryllup, hvor vidunderligt!!
    Jeg har netop skrevet et indlæg om at være nærværende! Hvor er det fantastisk at det er det du har gjort meget ud af den seneste tid!

    ReplyDelete
  8. Dejligt at høre nyt. Man kan godt lige glæde sig til at se lidt af de billeder, der har hobet sig op.....

    Uh, bryllup, det er fantastisk. Mere at glæde sig til.

    ReplyDelete
  9. Dejligt, at du stadig er der, og skønt, at det var livet der trængte sig på fra dets gode side.

    Du har været savnet, men er bedre, at du har været til stede i 'virkeligheden' frem for her på bloggen ;-)

    ReplyDelete
  10. Hvor er det dejligt at læse at I bare nyder <3

    ReplyDelete
  11. i so agree, enjoy your time with your family, i look forward to when you do post again...

    ReplyDelete
  12. halløjsa
    Dejigt at se du er tilbage..og ikke mindst at høre du er spruget ud i foråret med højt humør, lige i nuet og med nyt liv omkring jer...(..det med to hunner...Det er nu så forunderligt hvad der kan ske nu vi skriver 2012 :O) )

    god søndag til jer
    smil fra Rikke

    ReplyDelete
  13. Happy that you are back and that you and your family are in good health!!
    Love and light,
    Anja

    ReplyDelete
  14. Det var godt at høre, alt er vel. Har faktisk de sidste par uger tjekket indenom for lige at se, om ikke der skulle være et spændende indlæg fra dig. Som tiden gik, blev jeg faktisk lidt nervøs for dig og dine kære (underligt man kan føle sådan, når man kun "kender" dig via din blog).
    Men ja, skønt at familien er blevet nydt! Og velkommen tilbage, god søndag og glædeligt forår.

    ReplyDelete
  15. Oj, vad du har varit saknad! :-D

    ReplyDelete
  16. Vigtigst er familien og solskinnet og livet der sker omkring os.
    Vi andre skal nok være her stadig <3.

    Det lyder skønt og jeg glæder mig meget til at se hvad kameraet gemmer - og ikke mindst BRYLLYPSBILLEDER.
    Jeg vil maks spammes med bryllupsbilleder. Men alle detaljerne. Det er et krav! ;)

    Knus

    ReplyDelete
  17. Det lyder simpelthen både fornuftigt og klogt!! ;-) håber du har nydt det helt vildt... Jeg har det på akkurat samme måde som dig indimellem... Jeg ser det som et sundheds tegn..!
    Jeg havde faktisk også tænkt på dig og tænkt på lige at sende dig en mail, men omvendt ku jeg se på fb at det hele var helt fint.. :-)
    Glæder mig til flere indlæg.. :-)

    ReplyDelete
  18. Hvor er det dejligt at høre fra dig :)

    ReplyDelete
  19. Velkommen tilbage - jeg er her!

    ReplyDelete
  20. Vad kul att du är tillbaka! Har saknat dina fina texter och underbara bilder.

    ReplyDelete
  21. DEJLIGT at du er tilbage Lisbeth:-) Du har i den grad været savnet...og jeg (og sikkert mange andre) går i hvertfald ingen steder:-)

    KNUS fra Malene

    ReplyDelete
  22. Åhh endelig.
    Er ingen super kommentator men har fulgt med længe...
    Dejligt alt er mere end vel.

    ReplyDelete
  23. Maria ThereseMay 13, 2012

    SÅ dejligt at du er tilbage! Vi er nogen der har været forbi jævnligt, så da jeg så at du havde skrevet en nyt indlæg i dag, blev jeg helt glad! Dejligt at du har nydt livet, og jeg glæder mig til at få lov til at se små glimt af det igen.

    ReplyDelete
  24. Jubii! Jeg har været forbi mange gange og håbet at der ikke var sket dig eller dine noget ubehageligt. Hvor er det rart du er tilbage. Jeg er helt sikkert også tilbage som læser.

    ReplyDelete
  25. Også jeg har savnet dig! (Med Google oversætter fra Nederlandene) ♡

    ReplyDelete
  26. Velkommen tilbage - og jeg er i hvert fald ikke forsvundet! :-)

    Kh
    Anna

    ReplyDelete
  27. AnonymousMay 13, 2012

    pheew!!! det var godt! Velkommen tilbake:)
    Hildur

    ReplyDelete
  28. josefineMay 13, 2012

    SKØNT at høre fra dig igen, selvom jeg smug kikker på FB..
    knus fra Josefine

    ReplyDelete
  29. Dejligt at høre lidt nyt fra dig. Lyder SÅ spændende med bryllup.. det må du berette mere om :-)

    ReplyDelete
  30. Det var virkelig godt å se et nytt innlegg her, har savnet dine fine bilder og kloke ord, vært innom så og si hver dag! Godt å høre at du lever i nuet,og nyter våren å alt som hører med. Blir spennende å følge bryllups-forberedelsene fremover, tenker det blir både vakkert og inspirerende. Godt å ha deg tilbake :) Klem Mari

    ReplyDelete
  31. Hej Lisbeth!
    Dejligt at høre fra dig! Fedt at du bare har trukket stikket, og nydt foråret.
    Kh Mette

    ReplyDelete
  32. ...pudsigt. Så er vores hun kaniner ikke de eneste...

    ReplyDelete
  33. jeg tror, at een af grundende til, at vi er SÅ mange der elsker din blog NETOP er, at du formår (i store træk) at leve i nuet <3
    dejligt du er tilbage!

    ReplyDelete
  34. Dejligt med et indlæg fra dig, det lyder til du nyder livet og forbereder til den store store dag.

    Glæder mig til at følge dig fortsat :-)

    ReplyDelete
  35. Rigtig godt at høre fra dig igen !!!

    ReplyDelete
  36. Dejligt at skulle læse dine indlæg igen. Tager faktisk hatten af for at du har kunne "give slip" så længe. Jeg tager altid en kold tyrker en uge i sommerferien og også gerne i uge 8 men hold nu op hvor jeg savner "mit sociale netværk" i de perioder. Til gengæld er det noget som virkelig kan få mig til at nyde nuet og ikke mindst få lavet en masse af det jeg rent faktisk skriver om på bloggen. Hellere leve det ud som vi skriver om end blot skrive om det..........

    Hjertelig tillykke med både familieforøgelse og bryllupsdato :)

    ReplyDelete
  37. Kære Lisbeth. HVor er jeg glad for at du simpelthen har nydt livet, lige præcis som jeg håbede at du gjorde det. Når det vare så længe helt uden varsel er det bare at man bliver lidt bange for om alt nu også er i orden hos det menneske man er kommet til at holde af.

    Jeg har været forbi her mange, mange gange og jeg er helt sikker på at dine mange læsere stadigt er her selvom du har holdt to måneders pause.

    Jeg har selv to gange holdt meget lange pauser og kan let genkende at bloggen på et tidpunkt bliver helt uoverskuelig at nærme sig, men det er sjove er at når man først går igang så er man helt hjemme igen på ingen tid.

    Begge gange mistede jeg rigtigt mange læsere, især udlændingene som måske ikke opdagede at jeg var begyndt at skrive igen eller måske snarere bare fandt noget andet at læse i mine månedslange fravær. En anden ting er vel også at bloggen begge gange ligesom tog en drejning og blev lidt noget andet selvom grundideen om en årstidsblog med hverdagsfejringer er den samme.

    Nu gør jeg noget andet som jeg forløbigt er rigtigt glad for. Af og til holder jeg simpelthen en annonceret blogpause i en uge. Det giver mig ro til at grave i haven, tage på udflugter og genfinde min bloggerglæde. Samtidigt er det ikke så langt at bloggen bliver mig fremmet eller at mine læsere bliver bekymrede. Bare en tanke som du måske, måske ikke kunne bruge.

    Og så tillykke med det nært forestående bryllup. Du bliver fortryllende.

    ReplyDelete
  38. De der besøgstal.... Skidt med dem!
    Jeg havde på et tidspunkt en blog, og gik temmelig meget op i hvor mange faste læsere der var, og blev helt vildt glad over nye faste læsere!!! Og det er ikke fordi jeg ikke sætter pris på læsere... FOR DET GØR JEG!!! Det er da dejligt at der er interesse for hvad jeg laver. Men jeg har besluttet at blogge for min egen skyld... har vejet at det er bedst for mig at huske på "det virkelige liv" nærvær og fordybelse i mine børn, min mand og.... ja, nuet!
    Så kære Lisbeth; dejligt du er tilbage, men bedst at du har haft det godt med din familie.
    Jeg blogger stadig, men på andre vilkår nu.... og måske mest for min egen skyld :-)

    Tillykke med ungerne! Det sker at to kaninhunner får unger...... Det gjorde mine niecers også ;-)

    ReplyDelete
  39. Det lyder da som en skøn blog-pause! Engang imellem er det skønt at tage et pusterum og være tilstede IRL, så må computeren -og os vente :)

    Dejligt at du er tilbage, jeg nyder dine blogindlæg!

    ReplyDelete
  40. Forsvinde ALDRIG, Lisbeth kan da ikke undvære dine ord og billeder.

    Hepper et par centimeter for dig:O)

    ReplyDelete
  41. Karina SimonsenMay 15, 2012

    Hvor dejligt, du er tilbage. Kan man få en opskrift på den pizza? Den fik man da lyst til at lave. Tak for skønne ord - "jeg blev grebet af foråret" :-) Og også den sidste sætning. Kloge ord!
    Hav en dejlig dag!

    ReplyDelete
  42. Som jeg ser av alle kommentarene her, er vi mange som har savnet deg, dine flotte bilder og fine ord. Godt å se at du har nytt våren og tid med familien - og nå er sommeren her snart...kanskje :-)

    ReplyDelete
  43. christinaMay 17, 2012

    Dejligt at du nu er tilbage, var helt bekymret....og tillykke med kanin ungerne. Som barn havde jeg en kanin der fik 22 uger (ialt - op til 7 ad gangen)...

    ReplyDelete
  44. Hej Lisbeth

    Hvor er det dejligt at "se" dig igen!
    KH. Gunilla

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!