Friday, January 6, 2012

Om rynkecreme og nytårsforsæt...

I det nye år vil jeg:

Passe bedre på mig selv, spise sundere, gå tidligere i seng og læse klassikere.

Indtil videre er det ikke gået ret godt med de planer, jeg har lagt for år 2012. Jeg havde en plan om, at jeg ville gå i seng senest kl. 22.30 i hele januar måned. Bare for at prøve hvordan det føles, at få nok søvn.
Vi har nu d. 6. januar og jeg har endnu ikke prøvet at gå i seng før kl. 24. I forgårds blev den et, fordi jeg lige skulle ordne noget på computeren og se en film færdig. En film, hvor ham den gode, som var blevet kidnappet som barn og var blevet noget indebrændt efter den oplevelse (og vist ikke havde fået den tiltrængte henvisning til en psykolog), endte med at blive slået ihjel for et mord, han ikke havde begået. Den slags film er bare ikke mig. Tale om at spilde sin tid!
Resultatet af det hele blev, at jeg kun fik fire timers søvn, fordi Martha blev syg om natten og ikke ville sove.

Mht. at læse klassikere så er det umiddelbart det område, hvor jeg har haft den største succes. Jeg har nemlig læst til side 31 (...side 31 he he he...) i Louis-Ferdinand Céline's "Rejse til nattens ende". Jeg må dog nok indrømme, at der allerede er for meget blod og krig og ondskab i den til mit sarte og følsomme sind, men jeg fortsætter i rask tempo og er måske, hvis jeg er rigtig heldig, færdig med den i år 2013!

Det med at spise sundere, det vil jeg helt undlade at kommentere.

Nu er min redning dog kommet. Jeg har nemlig købt rynkecreme og jeg har meget store forventninger til den lille flaske (og den er meget lille, prisen taget i betragtning)...
Jeg er ikke typen, der nogensinde har troet på cremer og alt det (gas) de lover. Jeg synes det er noget pjat, at bruge en hel masse penge på den slags. Jeg har aldrig smurt mig ind i produkter fra top til tå (det er vist det, de fancy mennesker med forstand på den slags, kalder det)! Jeg har primært brugt noget økologisk olie og synes, at det er godt med det, men 2 år med for lidt søvn (som jeg kan takke Martha og mig selv for), har betydet, at "smilerynkerne" har formeret sig lidt... og det er da vældig charmerende, men jeg vil da gerne blive ved med at være smuk og uimodståelig (bemærk lige min selvtillid i den sætning), så nu har jeg købt den rigtige fiskeolie og den rigtige creme. Jeg kom i et svagt øjeblik forbi en blog, som hyldede en særlig creme og blev pludselig overmandet af en trang til lige netop creme... Det var ikke min skyld... Jeg fralægger mig et hvert ansvar!

Min kæreste var lige ved at falde ned af stolen, da jeg fortalte, at jeg havde brugt 500kr på det... "HAR DU BRUGT 500kr PÅ FISKEOLIE OG (rynke)-CREME.... Jamen du plejer da ikke at gå op i den slags!"

Nej... velkommen til den nye (smukkere) Lisbeth (som går rigtig meget op i rynkecremer og den slags, i hvert fald indtil flasken er tom) og år 2012...

9 comments:

  1. Tack för detta underbara inlägg!!!! God fortsättning på det nya året, 2012......

    ReplyDelete
  2. så må du da tage før og efter billeder af dit ansigt for at se om det virker ;) men rynker kan da være en charme :)

    ReplyDelete
  3. Fantastisk! Jeg har også et godt forsett om å gå til sengs tidligere, og uten sminke. Det har ikke gått helt etter planen, for å si det mildt. Heldigvis er det 359 dger igjen av året, så jeg håper jeg kanskje klarer å komme i rute en gang. Hvis det ikke skjer får jeg bytte ansiktskrem...eller ihvertfall øyekrem, der er behovet størst.

    ReplyDelete
  4. Det lyder som en plan Helle;o)

    ReplyDelete
  5. Lille Anka: Godt Nytår til dig også;o)

    ReplyDelete
  6. Ha ha - fantastisk! Lykke til med dette året!!

    ReplyDelete
  7. Uhh, nu havde jeg lige skrevet en meget lang kommentar, og så forsvandt den vist - øv.

    Men.. Du er fantastisk Lisbeth ! Jeg morer mig godt over dete her indlæg, det er så selverkendende og samtidig 'ironisk' / humoristisk :)Jeg begynte at bruge øjencree sidste år, da jeg efterhånden var blevet træt af det permanente gothlook jeg havde fået etableret mig efter for lidt søvn, og for mange tanker. Jeg er virkelig begejstret for virkningen af den creme jeg bruger, og jeg har eller ikke tror på 'sådan noget gas' heller :) Men sørme om ikke det virker.
    Bruger du olien på kroppen, og hvilken er det ? Jeg tager også fiskeolie i kapsle, pga D-vitamin mangel.

    Men det jeg ville sige... Jeg elsker din blog. Både det kreative, men bestemt også de mere tænksomme eller 'skrevne' indlæg.

    Kram Maria.

    ReplyDelete
  8. Tak Maria!
    Hvor er det sødt skrevet. Jeg har det helt på samme måde, når jeg læser noget af dit... Det er så fedt at læse noget, som får en til både at grine og tænke. Jeg kan godt huske, at du skrev om din creme en gang og nåede vist også til at skrive navnet ned, men det var vist det;o)
    Mht. olie, så bruger jeg gerne weledas citrusolie eller en olie fra noget der hedder Dalens (den er vist ikke øko, men god og dufter godt). Jeg har det virkelig svært med ting der dufter meget kraftigt og bruger ikke parfume, for det giver mig hovedpine (også når andre har det på, hvilket er lidt svært indimellem;o). Cremen jeg har købt er fra Lavera og udemærket, tror jeg. Problemet med loreal cremer osv. er at de tit dufter så meget at jeg ikke kan holde det ud og så er der for meget stads i, som jeg ikke ved hvad er. Der er nogle ting jeg ikke kan tåle (men jeg ved endnu ikke hvad det er). For eksempel får jeg udslet af Biotherms deodoranter og cremer og dem står de altid og anbefaler i Matas, som noget der er meget skånsomt (de ved ikke en brik;o)...
    Fiskeolie har jeg læst en masse om og har købt den dyre fra Nordic Naturals i flydende form, fordi det skulle være billigst i brug. Der er tilsat d-vitamin, som jeg også mangler. Jeg blev testet hos lægen for nogle år siden og havde et d-vitamin niveau på højde med en burka-klædt;o) Jeg er sådan en blegfis, som ikke er vild med at sidde i solen... Jeg har tidligere taget de almindelige fiskepiller fra supermarkedet, men læste om at mange var harske og faktisk værre for kroppen at tage, end at lade være med at tage dem... Det jeg har købt, smager ikke af fisk og lugter ikke af noget anden end citrus. Nu må vi se, om jeg bliver frisk som en havørn og får de sorte rande under øjnene til at forsvinde;o)

    Det blev et længere svar! Det glæder mig virkelig, at du synes det er sjovt at læse. Hver gang jeg lægger noget ud jeg har skrevet, bliver jeg lidt nervøs... Jeg føler jeg giver meget mere af mig selv, ved det end når jeg viser billeder... På trods af at meget af det jeg skriver, måske ikke er super personligt...

    Nå... nok fra mig! God weekend.

    ReplyDelete
  9. Sikke et langt svar Lisbeth - Herligt :-)

    Weleda kender jeg godt, det er super lækkert. Tror jeg vil prøve olien derfra. Jeg kan godt tåle dufte, og bruger det lidt selv, Men jeg kan ikke lide hvis der dufter for meget, som hvis jeg går bag en person på gaden ,og jeg får deres parfume i næsen. Jeg er nok meget dobbbeltmoralsk hvad angår økologi...

    Jeg fik 'burkadiagnosen' for et par måneder siden, og har taget kapsler fra en helsekost butik siden. Husker ikke lige hvad de hedder. Men jeg håber på det virker. De er tilsat ekstra meget D vitamin. Det er lidt skummelt med det D vitamin mangel synes jeg. Det er ju supervigtigt for kroppen, samt jeg synes jeg har erfaret det har hjulpet lidt på træthden også. Ved kke om det er noget jeg bilder mig ind, men synes altså jeg er blevet lidt mere frisk også.

    Hvad angår det at skrive mere 'personligt' på bloggen. Uha, jeg synes det er blevet sværere og sværere. Der er et helt kapitel af mig liv jeg ikke skriver om offentligt. Det er svært, for vil faktisk gerne dele det, men det er bare for personligt til at jeg kan. Så kan man jo diskutere om man burde lukke bloggen så det kun være inviterede der kunne læse det, men det synes jeg bare at bloggen dør lidt af - der går simpelthen for meget alsidighed tabt hvis det kun er nogle der kan læse med.

    Det blev vist også langt det her - hverdagen kalder igen i morgen.

    KH Maria.

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!