Wednesday, January 18, 2012

En dejlig pligt...


I søndags på Marthas fødselsdag gjorde vi rent på børnenes skole. I mange Steinerskoler er det forældrenes (og deres børns) opgave at gøre rent efter tur. De fleste tænker måske, at det er en sur pligt, men det er det ikke! Det er noget af det hyggeligste og børnene elsker det. Vi havde hele skolen for os selv i søndags, børnene legede og viste deres klasseværelser frem og hjalp til med støvsugning og gulvvask. Det er en fin måde at vise respekt for det sted, hvor børnene opholder sig mange timer hver dag og de er super stolte over indsatsen bagefter.

6 comments:

  1. I think it's a very good idea!! And what a cosy school!!
    With love, Herma

    ReplyDelete
  2. Ja, det lyder egentlig som en god ting :) I sær lærer børnene nok at det er vigtig at rydde efter seg selv og som du sier, ta vare på klassens ting.

    ReplyDelete
  3. Kære Lisbet
    Jeg nyder virkelig dine fine og stemningsfulde billeder, og dine meninger kan jeg fuldt ud tilslutte mig :-) Vores børn er nu store, den ældste 16 år, men de får også altid en hjemmelavet gave ( og nu også noget købt:-)). Vores børn er jo i sig selv en gave, helt unikt for vores familie, så hvorfor ikke også give dem noget helt særligt? Og for os er det købte ikke nødvendigvis mere værdifuldt. Mht. forældre rengøring, vil jeg bare lige sige, at det er mindst lige så vidunderligt for os lærere, når vi kommer til et dejligt ren gjort klasseværelse mandag morgen, det mærkes at der er varme bag rengøringen, og ofte ses det også i form af en lille buket blomster, tegning,forårs grene, eller andet dejligt.
    De bedste hilsner
    Anne

    ReplyDelete
  4. Ihhh Lisbeth. Det er så hyggeligt og fantastisk at se og læse om skolen. Jeg gik der selv for maaaange år siden. Jeg gik i Charlotte Rostrups første 1. klasse. Jeg elskede hvert eneste år jeg gik der! Dine børn er uendeligt heldige at de skal tilbringe deres skoleliv der!

    Camilla

    ReplyDelete
  5. Jeg synes det er en rigtig god ide at forældrene er med til at gøre rent på skolen. Desværre er mange af de små mindre skoler nu ved at blive nedlagt rundt omkring i landet. Det er sådan en skam.. Derudover vil jeg også lige sige at det virkelig er nogle flotte billeder på din side. Jeg bliver helt glad indeni :)

    Hilsen Louise

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!