Tuesday, December 20, 2011

Tøjindsamling til kvinderne på gaden

En gammel gymnasieveninde har taget et rigtig fint initiativ, som jeg gerne vil hjælpe hende med at skabe opmærksomhed omkring.
Indtil d. 31. Januar indsamler hun tøj til kvinderne, der bruger værestedet "Reden" på Vesterbro. Stedet bliver brugt af prostituerede kvinder og tilbyder dem rådgivning, mad, omsorg, støtte og i akutte tilfælde et sted at sove. Du kan læse mere om Reden her .

Rod lidt i klædeskabet og find alt det frem, som du ikke længere bruger, men som stadig er i pæn stand.  Tøjet skal du aflevere hos Frisør Johansen, Borups Allé 133, 2000 Frederiksberg.
Du kan på facebook finde mere information og evt. kontakte Gunvor, som står for indsamlingen.
 
Billedet er lånt på Redens hjemmeside.

10 comments:

  1. Jeg bor næsten lige ved siden af Reden og jeg har helt sikkert noget i klædeskabet som jeg kan forære væk.
    Ideen og initiativet er meget fantastisk og der er helt sikkert brug for det. Ser dagligt hvor råt det gadeliv er!

    ReplyDelete
  2. Vil staks gå i gang med at samle tøj ind - og det samme vil min mor og søster ;) Men linket til facebook virker ikke? Ville gå ind og dele det med mine facebook venner, men kan ikke finde det... :)
    God jul!

    ReplyDelete
  3. en rigtig god ide :)

    mine veninder og jeg har givet meget tøj til psykiatrisk skadestue ,hvor patienter kan finde på at komme uden tøj eller meget lidt ,så har de et lille lager af tøj til dem ,det er min veninde der arbejder der :)

    ReplyDelete
  4. Det lyder da til at være en rigtig god idé. Ved du om der er noget lignene i nordjylland?

    ReplyDelete
  5. Fantastisk i initiativ Lisbeth og dejligt du hjælper med at bakke op om det. I marts i år, i forbindelse med en branche relateret messe for mit vedkommende, satte jeg og en anden gang i en indsamling da messen var slut. Vi fik samlet SÅ meget lækkert mad sammen, smagsprøver, bodylotions og alverdens andre ting, som vi derefter afleverede hos Reden. Mit hjerte banker i den grad for social ansvarlighed. Så når vi om en uge flytter til København fra Jylland vil jeg da lige smutte forbi frisøren og aflevere det tøj jeg ikke bruger mere. Kh Majken (Molly og Violas mor) :-)

    ReplyDelete
  6. Hej Lisbeth
    Fantastisk initiativ. Jeg vil også gerne dele linket på facebook, men det virker ikke og jeg kan ikke umiddelbart finde det ved en søgning på facebook. Vil du prøve at linke igen?
    Kh. Maleen

    ReplyDelete
  7. Jeg finder lige ud af linket. Det er fordi gruppen kun er for inviterede. Det var ikke lige gået op for mig. Jeg prøver at løse det!
    Tak for opbakningen. Det er herligt!

    ReplyDelete
  8. Et rigtig godt initiativ - ærgerligt at jeg bor i Jylland?

    ReplyDelete
  9. SUPER! Jeg finder meget gerne noget tøj i skabet!!! Der er sikkert en hel del!
    Og frisøren er lige om hjørnet for mig, så nemt er det.
    Vil fluks gå gemmem tøjet.
    God god idé!!!

    ReplyDelete
  10. Den er jeg med på!!!
    SUPER idé!
    Jeg kan helt sikkert finde noget tøj i klædeskabet.
    Går bælter, sko og takser også ind under det?

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!