Friday, December 16, 2011

Tak...

Tak for kommentarerne til indlægget i går om min julekvalme. Det er altid spændende at læse andres tanker, om det jeg skriver. Det får mig altid til at tænke og sætte tingene i perspektiv. Det er også lidt farligt, for når man viser nogle stærke følelser, får man også stærke reaktioner.

Indlægget er ikke skrevet for at dømme andre og er i lige så høj grad henvendt til mig selv. Jeg bruger  for mange penge i julen og jeg bliver overmandet af materialismens lange arm, eller hvad jeg nu skal kalde det og det bryder jeg mig bare ikke om.

Jeg har altid været meget søgende. Jeg har hele mit liv ønsket, at finde ind til kernen og finde det, som giver mig mest mulig glæde. For mig er det ikke, at have en hel masse materielle ting. Det vigtigste for mig, er at være god ved andre. Dele ud af mit overskud, både til mine nærmeste, men også til folk jeg ikke kender. Dermed ikke sagt, at jeg ikke synes, at det er vidunderligt at give mine børn julegaver. Selvfølgelig får de nogle af de ting, som de ønsker sig. Jeg vil bare smadder gerne vise dem, at de ting vi har, ikke er det vigtigste og at det er lige så skønt at give som at modtage.

Min blog er til for at inspirere til nærvær og gode oplevelser og så vil jeg også gerne sælge dukker og jeg vil gerne have, at rigtig mange søde damer deltager i mine kurser, både fordi det er vidunderligt, at dele ud af det jeg kan, men bestemt også fordi det giver min familie smør på brødet og mig mulighed for at blive hjemme hos Martha noget længere. Det er jeg dybt taknemmelig over.

Derfor bliver dette et takke-indlæg. Mens min lille basse sover sødt i klapvognen, vi jeg takke for den fantastiske opbakning, jeg har fået fra alle jer som har læst med i de sidste par år.  Det er så skønt med masser af dukke-bestillinger, søde mails, fyldte kurser og mulighed for at vise mine billeder frem.
Jeg har fået solgt billeder til et par magasiner og til en engelsk forfatter, som udkommer med en bog i New York i sommeren 2012. Jeg har selv fået mulighed for at skrive en bog og jeg er vanvittig taknemmelig over alt hvad denne blog har bragt med sig!

Jeg er virkelig spændt på hvad fremtiden vil bringe!

Tak!

Og så tak for linket Bodil. Jeg vil lige dele det med jer her!

4 comments:

  1. Hej Lisbeth!
    Uha det lyder spændende med udgivelser, både egen bog og deltagelse i andres. Hvad skal bogen handle om?
    Derudover vil jeg endnu en gang udtrykke for glad jeg var for dit dukkekursus! - Men det får mig også til at savne vejledningen og kursubloggen endnu mere... Mon det snart er på vej?
    Mange hilsner
    Ida

    ReplyDelete
  2. I know what you mean so very well, especially about the giving you to others but still wanting to give to my children,too. Did you ever receive my last email?
    We give a lot of handmade things rather than buying things, but we also buy things like "sending a child to school for one month", which I think is a nice way to encourage global thinking,too.
    Thank you for sharing your blog and your beautiful life so freely, you are a true inspiration!
    Miri

    ReplyDelete
  3. Tak igen, for et dejligt indlæg :)

    ReplyDelete
  4. Så deilig! JEg vet jo at jeg ikke er den eneste som tenker på den måten. Men det er deilig å se det skrevet også :) Jeg leser din blogg så ofte jeg kan. Og jeg leser den for å få inspirasjon og en dose vitamin til ekstra energi på overskuddskontoen. Du inspirerer meg nok først og fremst med dine spreke farger på den kreative side. Men du får meg også til å huske på hvorfor jeg liker de små ting :) Juleklem Tone

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!