Sunday, December 11, 2011

Annabel og Clara-Fine







Disse søde tvillinger blev færdige her i weekenden. De skal ligge under juletræet og glæde tvillingerne Viola og Molly!
Clara-Fine med det lyse hår er blid og til tider lidt genert og Annabel er lidt af en spilop. I dag har de to været på tur i skoven og de fik sig en gyngetur helt op til skyerne. Nu skal de spise æbleskiver og så er det snart sengetid, for de skal være friske til rejsen i morgen.

De søde tøser har hæklede parykker, strikkede cardigans i blød mohair, hæklede sko og fine kjoler med sløjfer. Kjolerne er syet af mit yndlings vintagestof kombineret med økologisk bomuld. Annabel har hæklede ørevarmere og Clara-Fine har strikket t-shirt med krave og hæklede kanter.

20 comments:

  1. Hvor er de altså bare super flotte.

    ReplyDelete
  2. Dine dukker er simpelhen det fineste:)

    ReplyDelete
  3. Nej hvor er de smukke. Der er da de skønneste to piger -og vildt lækkert tøj. De ørevarmere er da for lækre.
    //Lisa

    ReplyDelete
  4. Nøj... Endnu et par smukke eksemplarer!:)

    ReplyDelete
  5. Kære Lisbeth,

    Jeg er per definition helt vild med samtlige af dine dukker - alligevel må jeg tilstå, at disse to i dén grad har fået mit hjerte til at briste. For pokker, hvor er de FANTASTISKE. Jeg tror, det er "samspillet" mellem dem, der gør udslaget, for deres (skønne!) udtryk er jo ikke meget anderledes end hos dine øvrige dukker, så det kan ikke være dét. Hvem der bare skulle bo sammen med de to... Nu må det vist være på tide at melde mig til dukkekursus hos dig, suk!

    Kærlig hilsen,
    Signe.

    ReplyDelete
  6. Så nyedelige dukker du lager!!! jeg laaget noen slike for mange år siden. Noen brukte jeg ulltråd til hår, men for kraftig tråd. Andre igjen brukte jeg saueull til hår (nissekone og nissemann). Hvilken tråd bruker du??
    Jeg har tatt modell av waldorfstjerna som du hadde på bloggen (den i mange farger...) Jeg er lærer og har brukt den blant elevene på skolen der jeg jobber. Takk for ideen!! Super side du har!!

    ReplyDelete
  7. Så flotte dukker du lager!! Jeg laget også slike for mange, mange år siden, men de ble ikke så fine som dine. Hvilken tråd bruker du til hår? - Jeg har også hentet ideen om den fine waldorfstjerna i mange farger og silkepapir fra bloggen din. Den var nydelig!! Jeg er lærer og har laget den med noen av elevene mine. Tusen takk for titten:)

    ReplyDelete
  8. De er så fine og sikke mange lækre detaljer, jeg sad og kiggede på dem længe og blev bare ved med at nye finde fine ting, flot arbejde

    ReplyDelete
  9. Så fine og moderne de var på håret:) Smukt!

    ReplyDelete
  10. Hej Lisbeth
    Jeg er den heldigste "dukkemormor"og selvom jeg kun kan se lidt af billederne er jeg allerede forelsket. Tænk sig at mine piger får de skønne skønne dukker i julegave, jeg er taknemmelig. Glæder mig til Molly og Viola skal pakke dem ud juleaften, er sikker på det bliver ren kærlighed og happiness :-) Skal hjem og nærstudere bloggen når vi lander i Jylland sent i aften. Må simpelthen spare op til et dukkekursus hos dig er dybt imponeret af dit talent.

    Kærlig hilsen Majken

    ReplyDelete
  11. Du lager så nyyyydelige dukker!!! Ikke nok med det, du lager det nydeligste dukketøy også. Jeg er spesielt begeistret for alt strikketøyet. Vurdert å legge noen oppskrifter ut på bloggen? Jeg kunne så veldig tenke meg å forsøke å strikke litt dukketøy, men jeg er ingen frihåndsstrikker ;-) Beste hilsen, Tian

    ReplyDelete
  12. Du laver virkelig de smukkeste dukker jeg nogensinde har set. Når min pige er stor nok, skal hun også have en af dine dukker. Måske skulle jeg også selv have en. De er bare det sødeste.

    Mange julehilsner fra Pernille

    ReplyDelete
  13. Suk, altså!! Det er lækkerhed, finesse og kvalitet ud over alle grænser. Dine dukker har jo så meget personlighed! Tænk, at jeg som 46 årig, og med udelukkende drengebørn i familien sidder og sukker efter selv at eje et eksemplar. Er man så lidt skruk, eller hva? Eller måske er det bare lillepigedrømme der stadig ligger gemt et sted:-) Ihvertfald er dine dukker helt vidunderlige. Mvh Helle

    ReplyDelete
  14. Smukt! Er det en kniplingskant, der er på den ene kjole?

    ReplyDelete
  15. Comme elles sont belles !!!!!!! leur cheveux...leur grands yeux !!! Deux merveilles !!!!! Bravoooooooo !!!!

    ReplyDelete
  16. Suk! De er skønne. Nu vil jeg tage mod til mig og bestille en.

    Kærlig Hilsen Gitte

    ReplyDelete
  17. Jeg er helt målløs, Lisbeth! Hvor er de fine! <3

    ReplyDelete
  18. De er så fine, dine dukker. Og så levende, du gør det, ved at tage billeder af dem i dagligdagens liv, som om de er ganske levende. Smukt:-)

    ReplyDelete
  19. Wow, they are so cute!!! Lovely! J.

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!