Saturday, October 22, 2011

syltetid...


En dejlig lørdag både ude og inde. Formiddagen blev brugt på oprydning, lytten til radio og vask og kogning af alle vores sylteglas, så de kunne blive klar, til alle de lækre grøntsager der skal i dem.
En lille tur til Krogerup blev det også til og hele eftermiddagen blev brugt i køkkenet. Vi har syltet æbler, pærer og svampe, lavet et kæmpe glas saltede citroner og i morgen vil jeg sylte rødbeder. Jeg elsker denne årstid og de sysler der følger med. Det er meditation for mig...
Jeg skal nok snart vise lidt flere billeder af alle de lækre syltede sager og måske en lille nem opskrift følger med...

Og hov... I har ikke mødt vores seneste familiemedlem... Katten Marcel. Opkaldt efter Marcel Proust. Marcel er en arve-kat, for min mor er ved at sælge sit hus (mit barndomshjem) og kan ikke længere have katten. Nu bor den her og er faldet rigtig godt til, som I kan se!

16 comments:

  1. Uh hvor ser det hyggeligt ud!

    Jeg elsker at følge med her, dine billeder er altid så stemningsfyldte. :)

    ReplyDelete
  2. Jeg bliver altid så glad af dine super smukke billeder, og stemningen omkring :)

    ReplyDelete
  3. Å. kor flotte stemningsfulle bilder!
    Haust er godt,
    synes eg også.

    salta sitroner, har eg ikkje høyrt om før
    -spennande.

    God laurdag.

    Elisabeth

    ReplyDelete
  4. Høsten er mi favorittårstid. Og jeg kommer til å følge med i spenning etter nye sylteoppskrifter.. ;)
    Og Marcel, er vel bare søt...?! :)

    ReplyDelete
  5. Smukke billeder som altid, Lisbeth og hvor ser du bare skøn og efterårssmuk ud!

    Åååh, den kat ser så sød ud!! Jeg er og bliver kattemenneske, og har haft kat hele min barndom. Jeg har altid troet at det skulle jeg have hele mit liv, men desværre er Bo meget allergisk, så det går desværre ikke. Jeg savner at have kat hver gang jeg møder eller ser et hjem, hvor der bor en sød og blød misser.

    Rigtig god søndag til jer og god syltning :-) Det ser super lækkert ud!

    Knus Ulla.

    ReplyDelete
  6. Tak for en smagsprøve på efterårsdag hos jer.
    Saltede citroner, - hvad bruges de mon til?

    Det er en sød kat. Og heldig at den har fået et nyt hjem.

    ReplyDelete
  7. Jeg kom lige forbi din blog.
    Gode billeder.
    Hvor har du dog været flittig.
    Sød kat.
    Tak for kigget.

    ReplyDelete
  8. En Award till dig från mig!

    ReplyDelete
  9. Mums! Er det muligt du kan poste opskriften på saltede citroner?
    Hilsen Camilla Maria

    ReplyDelete
  10. Hold da op, hvor ser det efterårs hyggeagtigt ud :) For man kan jo sagtens hygge sig med de huslige sysler! Tror jeg skal igang med sylteglassene i dag :)

    -karenbykaren

    ReplyDelete
  11. Som altid, skønne stemningsfyldte billeder - jeg elsker efterår, så jeg har helt lyst til at "hoppe ind" i dine billeder og komme på visit - bare for en stund, et glimt:-)
    Dejlige billeder af dig, du ser jo pragtfuld ud, er vild med din stil!
    Og så er jeg nysgerrig efter de dersens citroner....hvordan laver man dem og hvad bruger man dem til??? De ser spændende ud:-)
    Knus Malene

    ReplyDelete
  12. Sikke nogle lækre alt-fortællende billeder !!

    Dejlig kat ham Marcel ( jeg læste det først som Macrel :) )

    Hvad bruger du de saltcitroner til ?

    ReplyDelete
  13. Syltede citroner! Det er mums i maden!!!!

    ReplyDelete
  14. Kære Lisbeth,

    Din lyse, strikkede cardigan - kan du afsløre, hvor opskriften stammer fra, eller er det en færdigkøbt sag?

    Venligste hilsner,
    Signe.

    ReplyDelete
  15. Hej Signe!
    Den er desværre ikke hjemmestrikket, men fundet i den lokale genbrugsbutik. Jeg køber jo sjældent nyt og den hang der og var næsten som ny. Den er fra Marlene Birger og har de fineste hæklede sølvknapper... Jeg tror jeg gav 30 kr for den, så det var et fund!

    KH

    ReplyDelete
  16. Lisbeth, suk - den er henrivende, cardiganen! Men tak for dit hurtige svar alligevel :)

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!