Wednesday, September 14, 2011

Vi har et valg...

I morgen kommer den store dag, som jeg har ventet på rigtig længe. Med spænding og nerver!
Jeg håber inderligt på, at jeg vågner op fredag morgen til et Danmark med en ny rød regering. Jeg er sikker på, at det vil gavne Danmark.

Min blog er ikke politisk og handler primært om det der gør mig glad og det der inspirerer mig og er værdifuldt i mit liv. Mine børn og min familie er det vigtigste for mig, men politik har en stor interesse og jeg kan derfor ikke lade det gå bloggen forbi, at vi står overfor et valg.

Jeg stemmer for fællesskabet, velfærdssamfundet og mine børns fremtid. Det er for mig rødt.

Dansk folkeparti har på de sidste ti år vendt verdens syn på Danmark. Fra at vi engang var et positivt demokrati, til at det danske folk i dag fremstår som lukkede nationalister.
Vi skal behandle hinanden ordentligt. Vi skal stole på hinanden og vi skal passe på dem, der flygter fra lande med krig og ødelæggelse. Vi kan simpelthen ikke være bekendt at lade børn og voksne sidde i lejre i årevis. Jeg har set det indefra og det giver mennesker psykiske mén for livet. Det er ikke i orden! Jeg går ind for en fair og anstændig udlændingepolitik og det får vi ikke, så længe Dansk folkeparti har så meget at skulle have sagt! Derfor stemmer jeg rødt.

Uligheden i Danmark er under den siddende regering steget markant. Det bliver mere og mere vanskeligt for børn i udsatte familier at bryde den sociale arv. Ulighed skaber efter min mening ikke et dynamisk samfund.

Skattelettelser til de rigeste hjælper ikke enlige mødre med trang økonomi, de hjælper ikke studerende med børn, de hjælper ikke mennesker, som er uuddannede, pensionister og mennesker i lavtlønnede jobs. Jeg mener de bredeste skuldre skal bære det tungeste læs og jeg ønsker større lighed i samfundet! Derfor stemmer jeg rødt!

Der skal fokus på de manglende hænder i vuggestuer og børnehaver. Det er der kimen skal gro, der lærdommen begynder. Det er der indsatsen skal starte!
Som det er nu, er manglen på ressourcer på børnepasningsområdet skræmmende. Du kan se tallene her. Det påvirker vores børn i den grad og vil påvirke deres udvikling på rigtig mange områder.
Kedeligt er også alt den tid pædagogerne og lærere bruger på andet end børnene. De bruger rigtig meget tid på evalueringer, læreplaner osv. Alt hvad der kan måles og vejes synes vigtigere end det væsentlige - at være sammen med børnene.

Jeg er klar over at træerne ikke vokser ind i himlen og at det tager tid at ændre det billede, men der skal handles nu!


Jeg håber på en rød regering og jeg glæder mig til at sætte et stort rødt kryds i morgen for mine børns og fremtidens skyld.

Jeg ønsker dig en god valgdag i morgen, uanset hvilken farve du kan lide!!!

Der ligger links i teksten til artikler, jeg finder interessante. De er markeret med RØDT!

23 comments:

  1. Godt skrevet Lisbeth, og jeg kunne ikke være mere enig:-)
    Godt valg i morgen:-)

    ReplyDelete
  2. Amen! Jeg er fuldstændig enig i hvert et ord. Ligesom dig håber jeg på et vendepunkt imorgen. Selvom jeg godt ved, det ikke vil løse alting, vil det forhåbentlig alligevel betyde en ændring i menneske og samfundssyn som vil udmønte sig i ændringer af prioriteringer.

    ReplyDelete
  3. Dejligt indlæg.. Jeg er fuldstændigt enig og håber og tror på at imorgen er DK indehaver af en rød regering.. :)

    ReplyDelete
  4. Jeg kunne ikke have sagt det bedre! Jeg tror på nye tider efter i morgen:)

    ReplyDelete
  5. Held og lykke med valget i morgen :) jeg tror først og fremst DK trænger til forandring, og tænker nok at resultatet blir rødt, men man ved jo aldri :)

    ReplyDelete
  6. Som en Dansker der sidder i udlandet og ikke kan vende hjem med min mand og mine børn pga den utroligt strenge udlœndinge politik, så krydser jeg godt nok også fingre for de røde, selv om de nok ville tage årevis før at tingene ville se anderledes ud.
    God valgdag!!!

    ReplyDelete
  7. God valgdag. Vi kan få en ny start i dag.
    Uh, hvor er det spændende:)

    ReplyDelete
  8. Jamen, det SKAL bare blive rødt i morgen. Danmark har sådan brug for det... Også god valgdag til dig.

    KH
    Anna

    ReplyDelete
  9. Det skal bare blive RØDT.
    Dorte

    ReplyDelete
  10. som de andre, er jeg HELT enig!! jeg bliver nødt til at se hvad resultatet bliver i aften, før kan jeg ikke sove ;)

    ReplyDelete
  11. Jeg er med:-)
    God valgdag.
    Knus

    ReplyDelete
  12. Jamen hvis det står til kommentarerne på dette indlæg, så ser det da godt ud;o)

    ReplyDelete
  13. Jeg håber det samme som dig, Llisbeth - inderligt!

    ReplyDelete
  14. Jeg håber det samme som dig, LIsbeth - inderligt!

    ReplyDelete
  15. Godt skrevet Lisbeth! Krydser fingre for rød:-)

    ReplyDelete
  16. Her er endnu en som er enig!! Åh hvor jeg så inderligt håber og håber!

    ReplyDelete
  17. Fingers crossed. Jeg er totalt enig :-)

    ReplyDelete
  18. Krydset er sat - så min indsats for den røde blok er udført. Fra nu af krydser jeg bare fingre..

    ReplyDelete
  19. Jeg er sådan set enig, men jeg er bare så træt at, at vækst er et mantra for rød blok. Hørte i religionsrapport på P1 den anden dag, at hvis væksten fortsætter med de 2% af BNP om året... ja så skal vi om 500 år forbruge ca 32.500 gange så meget som i dag. Det får mig til at være bange for rød blok´s plan. Men derudover er jeg fuldstændig enig i værdipolitikken....

    ReplyDelete
  20. Rød er ikke ubetinget lig solidaritet. Rød er også et ønske om tvangsmæssigt udbytteri af dem, der tager chancen og gir den en ekstra skalle vel vidende, at de vil blive ramt af misundelsesretorikken, såfremt det lykkes dem at stable en bæredygtig virksomhed på benene. Vi er iværksættere, og for vores vedkommende møder vi nul fællesskab eller hjælpsomhed den dag, vi ikke længere kan leve af virksomheden pga. krisen: Vi kan på nuværende se frem til at gå fra hus og hjem efter 4 års knokkelarbejde uden ferie eller støtte, såfremt rød blok lukker de private sundhedsforsikringer. Og rød blok vil skide på, at vi så skal overleve i konkurrence med de statsstøttede virksomheder med ydernumre. Verden er bare ikke så sort/hvid, at de rødes solidaritet rækker til at omfatte alle! Dagpengesystemet og kontanthjælp er et sikkerhedsnet vi falder udenfor... det er bare de færreste, der stemmer rødt, der ved, hvor hullet det sikkerhedsnet har været, siden det blev skabt.

    ReplyDelete
  21. Anonyme!
    Jeg vil smadder gerne skrive en kommentar til dig, for jeg har selvfølgelig mange tanker om alt det du skriver... Det må blive en dag, når tiden er til det;o) Tak for dit indput...

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!