Sunday, September 4, 2011

Verdens bedste legetøj...

Vi har lige haft en uge med syge børn, så derfor gik ugen uden en lyd fra mig. Nu er de fleste dog ved at være friske igen.

Jeg viste noget legetøj, som jeg synes rigtig godt om i det forrige indlæg, men jeg vil lige vise det bedste legetøj, vi har her hjemme!
Jeg tror faktisk, at det er noget af det bedste legetøj, som kan købes for penge.

Kapla-klodser!

Klodserne er helt enkle træklodser, lidt alá dominobrikker, men lidt længere og i træ. Man kan bygge alverdens fantastiske ting med de klodser og selv os voksne er grebet af byggeriet. Storm er helt vild med dem og de egner sig rigtig godt fra 4-5års-alderen, hvor motorikken er til at bygge.
Hele denne weekend har Storm bygget med klodserne og kreativiteten og fantasien bliver virkelig sat i gang. Det er så sjovt, at en helt simpel ting, kan få så meget kreativitet i gang.

Jeg har tidligere skrevet om legetøj og hvor glad jeg er for legetøj, hvor der er plads til fri fantasi og det må man sige, at der er i de klodser.
Jeg vil virkelig rose klodserne til skyerne, for de giver mine børn stor glæde og mulighed for fordybelse og ro...

Ro indtil den irriterende lillesøster kommer og vælter det hele!

Klodserne er i øvrigt lidt af en dille. Prøv lige at se på Youtube.

...Og nej, jeg er desværre ikke betalt af Kapla, for at fortælle, at det er super godt legetøj. Jeg ville ønske jeg var, for klodserne er rimelig dyre...

9 comments:

  1. Min søn på 4 elsker at bygge og konstruere, så det ville helt sikkert være et kæmpe hit hos ham. Ved du evt hvor de kan købes?

    ReplyDelete
  2. Der tror jeg da lige, at du gav mig idéen til den storesøstergave, Øglen skal have, når Varanen kommer lige om lidt. Har simpelthen ikke kunnet komme i tanker om noget, fordi jeg egentlig ikke synes, hun mangler noget, men klodser... dem kan man jo altid bruge!

    Hun elsker at bruge sin fantasi (er jo også helt vild med Ostheimer-universet, som jeg vist skrev i dit forrige indlæg), så det her er da oplagt. Tak for tippet!

    ReplyDelete
  3. Min datters bedste legetøj er den fantastiske dukke, som jeg har syet til hende på et af dine dukkekurser :-)

    ReplyDelete
  4. Helt enig med dig i at det er super legetøj, vi lavede simpelthen selv klodser for efterhånden en del år siden, da vores børn var meget mindre og vi ikke have råd til at købe dem. De står stadig fremme, så når der kommer børnegæster og de går igang, varer det som regel ikke længe før mine egne voksne børn er med i byggeriet.

    ReplyDelete
  5. These blocks look fantastic! I wonder if the sell them in the UK? I have also had a week of poorly children...now mended and back to school...looking forward to some sewing and Jam making to celebrate the start of Autumn..:-)

    ReplyDelete
  6. Hello from England. I love your blog and your children make me smile. The wooden blocks are great for kids and quiet contemplation is very important (fordybelse og ro). I sent the Youtube link to my daughter (she is 32 and loves wooden blocks!)

    ReplyDelete
  7. Ja de er super de klodser. De har været i alle mine børns daginstitutioner og er altid et hit. Af samme grund har vi dem ikke hjemme for jeg vil gerne have at der er forskeld på legetøjet hjemme og i børnehaven. Herhjemme har vi tilgengæld andre klodser der også er et hit samt kuglebanen som alle børn store som små har leget med i nu snart 10 år.

    I øvrigt minder klodserne mig om nogle gamle egetræs klodser i en kasse som min familie nu har haft i over 100 år. Der er blevet leget med de klodser i generationer og alle børn elsker dem stadigt. Ligesom kapla klodserne er vores aflange men i forskellige længder og der er ingen grænser for hvad ma kan finde på og bygge med de klodser. Både min søster og jeg håber på at arve dem til sin tid...

    ReplyDelete
  8. Tak for kommentarer;o) Det er noge skønne klodser og klodser er i det hele taget super legetøj, specielt når de ikke kommer med brugsanvisning, men bare er til at bygge med. Man kan købe klodserne hos klodsmajor.dk...

    ReplyDelete
  9. Herhjemme elsker både storebror på 9 år og lillesøster på 6 år også Kapla klodser og kan bruge timer på at konstruere og bygge. Jeg var så vanvittig heldig en dag Røde Kors holdt loppemarked på genbrugspladsen, at der stod en splinterny æske og da jeg spurgte, hvad de ville have for den, sagde hun 50,-!!! Jeg forsøgte ikke engang at prutte om prisen og synes stadig, at det er et af mine bedste køb :)

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!