Thursday, September 22, 2011

Sov godt...

Hver aften før min kæreste og jeg lægger os til at sove, siger han sødt og kærligt til mig "Godnat søde skat, sov nu dejligt"! Han falder selv i søvn i løbet af fem minutter og begynder rimelig hurtigt at små-snorke. Martha ligger ved siden af mig og siger (søde) små lyde, vågner, vil putte hos mor osv. osv...

...og jeg tænker bare... Godnat og sov godt... Det kan han sagtens sige! Hvis han og Martha gad være stille, kunne jeg sove som en engel! Egentlig helt ufatteligt, at jeg kan holde mig oprejst og alligevel have en hel del overskud i løbet af dagen, når jeg i halvandet år ikke har fået en hel nats søvn!

...Men jeg elsker sgu (det må man godt sige, for det er jo ikke længere et bandeord) at ligge der, mellem de to larmende mennesker, som jeg elsker helt ufatteligt højt!

7 comments:

  1. Lydbøger i ørene for at kunne falde i søvn er den eneste vej frem. Så kan man hverken høre omgivelserne eller tanker - uden det kan jeg ikke sove.
    Og inden jeg fandt på det, havde jeg i mange mange år ikke kunne sove...
    Bare et lille tip ;)
    KNus Céline

    ReplyDelete
  2. Det lyder som en plan Céline;o) Ellers skal jeg måske bare have mit eget soveværelse;o) Ej, jeg kan nu ikke undvære at sove i arm!

    ReplyDelete
  3. :)
    det kender jeg alt for godt - på den ene side en små-snorkende mand og på den anden en lille som ligger så tæt at man ikke selv kan vende sig om og hvis man er heldig så lander den lille i ben-enden i løbet af natten så man i det mindste ikke skal sove med en fod i munden ;) og ja, det er utroligt hvor længe man kan stå oprejst uden mere end 4-5 timers søvn, men den tid hvor de små er i sengen skal nydes, de bliver hurtigt nok store...

    ReplyDelete
  4. Hvor er det en sød og betænksom kæreste du har:-)

    Men det med snorken kender jeg ALT til...for min mand snorker så højt at man kan høre ham tværs igennem huset selv med flere lukkede døre imellem...så han får en del skub og puf natten igennem af mig:-)

    Kh. Malene

    ReplyDelete
  5. Hei det der lyder kjent. Da min sønn var liten skulle han sove med hodet på farens bryst og hælene sine i fjeset mitt (!) En trøst er det at de små blir store, og din mann snorker det dobbelte med tiden. Ha en vidunderlig weekend.

    ReplyDelete
  6. Kender det alt for godt, men jeg fornemmer at du lige som mig gerne giver afkald på et par timer søvn, når man er så heldig at kan ligge i smørhuldet mellem to man elsker. Og husk at nyde det inden man får set sig om er der ikke små børn i soveværelset mere :)

    ReplyDelete
  7. Ævlebævle: Det har du bare så meget ret i! Det er lige sådan det er. Jeg vil ikke give afkald på det... Ikke endnu i hvert fald.

    Leila: Jeg griner højt nu!

    Malene: Jeg plejer at sparke ham;o)

    Christina: Ja, men finder sig i det meget længe, fordi tiden hvor de er små, er så kort;o)

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!