Wednesday, September 7, 2011

RØD suppe...


I går lavede jeg den lækreste hyldebærsuppe, som Alma fik serveret i haven, da hun kom hjem fra skole. Suppen fik den fineste røde farve, hvilket jo er lidt af et held, da det netop er min yndlingsfarve i øjeblikket.
Jeg kan nok ikke lade være med, at komme med små pip i den kommende tid, om netop det at være glad for rød. Det ligger mig meget på sinde og da dette er mit talerør, slipper i nok ikke...

Her får I opskriften på min røde suppe:

(Til 3-4 personer)

500g hyldebær
3 (røde!) æbler
Knap en liter vand
150g sukker
...og et lille drys kanel...

Jævnes med to spsk mel el. maizena, rørt ud i ca. en dl. vand


Bær, æbler, vand og sukker bringes i kog og koger under låg i ca. en halv time. Rør det godt igennem og si suppen. Kog suppen op igen. Afskum suppen, kom kanel i og jævn den til den får den rette konsistens. Server med melboller, æblestykker eller hvad du ellers kan lide...

4 comments:

  1. Det ligger også mig meget på sinde, det med det røde..

    ReplyDelete
  2. Så fint et indlæg :)

    Og smukke Alma <3 Skønt billede af hende!

    Kram

    ReplyDelete
  3. Mums det ser lækkert ud og hvor er det bare en smuk Alma du har dig (:

    ReplyDelete
  4. Bodil: DET GØR MIG GLAD!:o)

    Iben: Ja, jeg er godt tilfreds med hende. Fatter ikke altid, at hun er blevet så skøn... Lige nu er hun dog syg og knap så skøn. Hun er virkelig god til lidelse;o)

    Mirjam: Kram!

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!