Monday, September 19, 2011

Livet ude...

Weekenden blev brugt ude. Ude i haven! Vi har plukket æbler, lavet bål og hygget os. Æbletiden er over os og vi har lange rækker at "æbleskiver" hængende til tørring på snore i vores bryggers. Den bedste efterårs-snack er nemlig tørrede æbler.
På bålet bagte vi æbler fyldt med smuldredej og chokolade. Lækkert!

Vil du lave tørrede æbleringe?

Fjern æbleskroget og skær æblet ud i tynde skiver,
Træk æblerne på en snor og hæng dem til tørring i et par dage.

De smager rigtig godt og er et hit i madpakken! 

6 comments:

  1. Skønne billeder & unger <3 <3

    Kram

    ReplyDelete
  2. Det ser bare super hyggelig ud, og skønne billeder du har taget.

    ReplyDelete
  3. Hver eneste gang jeg ser et indlæg fra dig, og jeg ser dem ALLE...så sender jeg ønske tanker til min ønske-fe..om at mit liv kunne tage en drejning så jeg fik mulighed for at leve mit liv lidt mere som du lever dit (i hvertfald som det indtryk jeg får gennem din blog)...du har fokus på det nære, det skønne, dine børn og din familie, de ting der smager godt og som også er gode for os...og hvor ville jeg ønske at jeg havde tid og overskud til det samme! For lige nu sluger mit arbejde mig i en stor mundfuld hver eneste dag, og de småbidder der er tilbage konsumerer mine børn når jeg kommer hjem...og det må de hellere end gerne - ville bare sådan ønske at der var større bidder tilbage til dem...øv hvor jeg syns arbejde er surt lige nu!!

    Men tusind tak for inspirationen endnu engang:-)

    Knus Malene

    ReplyDelete
  4. Tusinde tak Malene for din søde kommentar. Den rører mig rigtig meget. Da Storm og Alma var små, havde vi ikke de samme muligheder, som vi har i dag. Der kunne jeg ikke gå hjemme, for det havde vi ikke råd til, men jeg har alligevel altid forsøgt at gøre dagene til noget særligt. Vi har altid prioriteret tid sammen frem for penge. Jeg forstår godt dine frustrationer... Det kan være svært at finde overskuddet, når man har haft en lang dag, men det gode er, at børn ikke forventer ret meget. De nyder jo bare nærværet... Så i virkeligheden behøver man ikke at lave en hel masse ting... Det svære er bare at finde roen, til nærværet, når alle er trætte... Man skal vist beslutte sig dybt inde, for hvordan det skal være... Der er i øvrigt masser af dage, hvor jeg heller ikke føler, at jeg har det store overskud, men jeg forsøger bestemt at fokusere på det positive. Jeg er sikker på at du gør det aller bedste for dine unger og er den bedste mor de kan have...Ej, det kom til at lyde lidt søgt;o) Men jeg er nu sikker på at det er sådan;o)
    Kh

    ReplyDelete
  5. Hvor er jeg rørt nu...sidder faktisk her med tårer i øjnene, for du rammer jo lige i plet...det hvor man er mest sårbar - det med at være den mor man ønsker aller mest at være! Og jeg ved at jeg er en god og kærlig mor, men hvor ville jeg tit ønske at jeg var den samme gode mor, bare med mere tid og overskud.
    Tusind tak for dine søde ord og råd til mig - det rører mig meget:-)
    Stort KNUS herfra en rørstrømsk mor:-)

    ReplyDelete
  6. Ihh hvor jeg savner efteråret, det er sådan en skøn tid og så utrolig smuk, med så mange skatte at finde i naturen, kastanjer vœrende en af vore favoritter...

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!