Tuesday, September 27, 2011

Hverdagen er spændende...

Det er spændende at lave mad, det er sjovt at tømme opvaskemaskinen, at putte tøj i vaskemaskinen, tage det ud, hænge det op, lægge nyt sengetøj på, støvsuge, feje, rydde op, bage, tørre støv af osv. osv. Det er spændende opgaver, når man er halvandet år. Hverdagen rummer alle de ting, som er vigtige ingredienser i et lille barns liv. Det dejlige ved små børn er, at de ikke har en hel masse forventninger om, at hverdagene skal rumme mere end alle de hverdagsting, som fylder timerne ud.
Jeg kan godt lide at vise mine børn, at de ting er rare og hyggelige sysler og ikke kedelige pligter.
For Martha er det alt andet end kedelige pligter. Hun elsker aller mest, at stå ved siden af mig, når jeg laver mad og skære med knive, der ikke kan skære, at række mig de rene ting fra opvaskemaskinen, så det tager tre gange så lang tid, som hvis jeg tømte den alene og at putte vasketøjet ind i vaskemaskinen. Hverdagen er spændende.

5 comments:

  1. Der skal nemlig ikke særlig meget til.

    Alexander elsker og hjælpe med og lave mad - og måske, bilder jeg bare mig selv det ind, men syntes også han spiser mere når han selv har været med. Og han stolt skal vise far hvad han har lavet :)

    ReplyDelete
  2. this is so true, thanks for the reminder!!!

    ReplyDelete
  3. Kære Lisbeth

    Tusind tak for dine fine indlæg, kunne ikke være mere enig med dig.

    dejlig dag til dig og dine.
    Anne

    ReplyDelete
  4. Jeg er helt enig. Det med forventninger er veldig viktig og tenke på som forelder. Virker som det må skje noe ekstra hele tiden slik at ungene ikke skal kjede seg. Takk for at du satte ord på det:) Vi har også spennende hverdager:)Det er SÅ fint.
    Inger

    ReplyDelete
  5. Her går det ekstra hurtigt med at tømme opvaskemaskinen når Trille på halvandet hjælper til... Jeg skal sandelig have fart på, med af få sat på plads, ellers ender porcelænet på gulvet ;o)
    Jo jo, hun er en heftig dame ;o)

    Kh Louise.

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!