Wednesday, September 7, 2011

Elsa Beskow♥



Flere har spurgt til bogen, som vi altid har stående ved vores spisebord. Bogen viser årets måneder og har et sødt lille digt til hver måned.
Den er en del af vores lille årstids-udstilling og en fin lille påmindelse om årets gang. Tegningerne fanger det smukke ved alle månederne.
Børnene elsker bogen og glæder sig til at se det næste billede og de vil ikke snyde og kigge for tidligt, for så er det jo ikke spændende, som Alma siger.

Bogens original-titel er Årets saga og billeder og tekst er af Elsa Beskow, som jeg er meget betaget af. Billederne er smukke og eventyrlige og passer fint ind i Steiner-universet med blomsteralfer, feer, svampebørn osv. Jeg synes det er noget så smukt og elsker hendes vidunderlige fortællinger, som bliver fortalt flittigt til mine børn.

Elsa Beskow døde i 1953, men hendes bøger og illustrationer lever i bedste velgående.

9 comments:

  1. Indeed, it's very beautiful! I love that books!!

    ReplyDelete
  2. Elsa Beskow har de vakreste bøker:)
    De er flittig lest hjemme hos oss.
    Fantastiske klassikere!!!

    ReplyDelete
  3. Jeg er også stor fan av Elsa Beskovs bøker. Hjemme hos oss leser vi stadig disse bøkene - nydelige illustrasjoner og fin tekst :-)

    ReplyDelete
  4. Åhr hvor smukt - den er bestilt. Jeg overvejer også at lave noget lidt årstids-bords-agtigt... Må vi se billeder af det I har derhjemme?

    ReplyDelete
  5. Ja, Anne-Sophie, det skal jeg snart vise!

    ReplyDelete
  6. Jeg elsker også Elsa Beskow! Mit yndlingseventyr er uden tvivl "Pigen med det blomstrende hår". Jeg kan læse den igen og igen.

    ReplyDelete
  7. Ja, det er også en fantastisk bog, men det er de virkelig alle sammen;o)

    ReplyDelete
  8. Januari börjar året
    februari kommer näst
    mars, april ha knopp i håret
    maj och juni blommar mest
    juli, augusti och september
    härlig sommar är det då
    men oktober och november och december äro grå.

    Der er også melodi til. :-)

    ReplyDelete
  9. Jeg vil også efterabe dig og lave årstidsudstilling. Det er da sødt. Jeg har lige bestilt bogen på SAXO til 60,- kr. Det er da et fund.

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!