Saturday, July 9, 2011

Eddie










Vi er netop vendt hjem efter en fantastisk ferie i Småland i Sverige. Jeg har selvfølgelig taget en masse billeder på ferien og dem skal I snart få lov at se nogle af.
Først vil jeg vise jer Eddie. Eddie har jeg fået et helt specielt forhold til... Måske fordi han var med os på ferie og fik de sidste sting i de sene aftentimer på verandaen med udsigt til grønne marker og skoven. Jeg hæklede hans små sko, mens børnene fodrede hestene med græs og fik en ridetur på en lille pony.

Eddie er lidt af en bisse og fik både klatret på stengærder og op af skuffer, for han ville have fat i kagerne på køkkenbordet. Martha forsøgte at fortælle ham, at man ikke må klatre i køkkenet.
Han er også en sød og kærlig én, som elsker at lege med sin lille dukke og med trædyr på tæppet i haven. Han er vild med at gå ture i skoven og blive krammet.

I morgen tager jeg afsked med Eddie, for der skal han hjem og holde fødselsdag med sin nye far. Han glæder sig!

Eddie har strikket mohair-cardigan på, bomuldsbukser med skyer, hæklede sko af økologisk plantefarvet uldgarn, hans taske er syet af Graziela-stof og i den sidder hans lille veninde med rødt uldhår i sovepose af uld-filt. Eddie er 49cm lang, har mohair-hår og er stoppet med blød fåreuld (og rigtig meget kærlighed).

Da Storm, som ellers under ingen omstændigheder vil have en dukke, så Eddie, sagde han "Okay mor, du må alligevel gerne sy en dukke til mig!"

24 comments:

  1. jeg er fuldstændig forelsket i eddie <3
    sommerhilsner fra fru sommer

    ReplyDelete
  2. Jeg er sikker på at Eddie bliver godt modtaget af sin far - han kan jo ikke andet end at være savnet - sådan en sød lille gut.
    millelouise

    ReplyDelete
  3. Nej, nej, nej, hvor er han vidunderlig. Jeg vil lege med dukker igen! Mon nogen vil undre sig.....?
    Jeg er vild med at besøge din blog.

    ReplyDelete
  4. Nej hvor er han bare lækker. Drømmer stadig om sådan en dukke.

    ReplyDelete
  5. Hvor er han altså lækker, ham Eddie.. Kan godt forstå Storm!

    ReplyDelete
  6. Wonderful doll and the pictures show that your holiday in Sweden must have been good! Ofcourse! We are looking forward to a holiday in Dalsland in about two weeks! Keeps me going through the last weeks at school.

    ReplyDelete
  7. Han er da bare for skøn!!
    God søndag
    KH Mia

    ReplyDelete
  8. Helt underbar! Har blivit så inspirerad av dina fina dockor att jag själv ska försöka mig på att sy en till min son som är ett år. Hade gärna gått på kurs hos dig om jag hade bott närmare. Kan du inte ha en i Sverige? ; )

    ReplyDelete
  9. Hvor er han bare fin, elsker dine dukker :O)

    ReplyDelete
  10. Greetings from England. I love Eddie, such a clever dolly and wonderful pictures. Little Martha always make me smile when I visit your blog. Eli

    ReplyDelete
  11. Hvor er han fantastisk! Superskønne billeder. Jeg håber at I har haft en god ferie!

    Der er lidt Lille My over veninden i tasken :)

    Kh. Mirjam

    ReplyDelete
  12. Vilken vacker docka, jättefin! (Och om du har en kurs i Sverige, t ex i Stockholm eller Uppsala, då kommer jag. Och tar med mig min norska väninna som också tycker om att sy.)

    Ska bli trevligt att se bilder från Småland (därifrån kommer jag) :-)

    ReplyDelete
  13. Det er den sødeste dukke jeg nogen sinde har set. Gid jeg var barn igen. Jeg ved hvad min dreng skal ønske sig til sin fødselsdag.

    ReplyDelete
  14. Lisbeth jeg ved slet ikke hvordan jeg skal takke dig nok.
    Da Eddie kom hjem, blev han lagt i sengen hvor Vito sov, og det første han så da han slog øjene op.
    Det var simpelthen kærlighed ved første blik, og de har allerede haft en aktiv eftermiddag sammen.
    Jeg er så imponeret over det flotte arbejde du har lagt i ham.
    Tusind tusind tak, fra en meget glad mor :)

    ReplyDelete
  15. Lisbeth jeg ved slet ikke hvordan jeg skal takke dig nok.
    Da Eddie kom hjem, blev han lagt i sengen hvor Vito sov, og det første han så da han slog øjene op.
    Det var simpelthen kærlighed ved første blik, og de har allerede haft en aktiv eftermiddag sammen.
    Jeg er så imponeret over det flotte arbejde du har lagt i ham.
    Tusind tusind tak, fra en meget glad mor :)

    ReplyDelete
  16. Ih, hvor gjorde du mig bare glad Tina! Blev helt rørt;o) Jeg håber de får det rigtig godt sammen de to;o) Masser af kram til Vito.

    KH Lisbeth

    ReplyDelete
  17. Hvor er du god! Er nu fuldstændig overbevist om at drenge også kan lege med dukker...i hvert fald dine. :o)

    ReplyDelete
  18. Godt nok den sødsete frækkert jeg har set - han nye far må bare blive lykkelig :0)

    Kærlige sommer hilsner Karen Marie

    ReplyDelete
  19. Good morning from France! I love your blog. I am passionate about making dolls and dolls clothes: so much more fun than making adult sized clothes ;-)

    Have a lovely day creating and dreaming.

    ReplyDelete
  20. Han er så fin og du er bare super dygtig!
    Jeg har fundet en anden blogger der laver de sødeste væsener og lige nu deltager hun i en kjolekonkurrende. Prøv lige at tjek: chhans-tegneblog.blogspot.com
    Jeg tror du vil elske det.
    God sommer.

    ReplyDelete
  21. So beautiful, cheers Marie

    ReplyDelete
  22. Det er en pragtfuld fantasi du har - og en rigtig god fotograf - du beskriver meget levende din hverdag både i ord og billeder. Tak fordi du delere med os ^¿^

    ReplyDelete
  23. Tak alle sammen! I gør mig virkelig glad;o) Dejligt at I synes om lille søde Eddie... Tak for rosen af mine billeder og ord. Det er det der gør det vidunderligt at dele...

    ReplyDelete
  24. You are living wonderfull place. Your child are very beatiful and your babies are very beatiful.. I like all them Whit my lovers from Turkey..

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!