Sunday, June 12, 2011

Børnefødselsdag





I dag har vi holdt børnefødselsdag for Alma. Hun blev otte år i maj.
Det var en rigtig hyggelig dag. Storm, Alma og en veninde havde pyntet cupcakes og nogle af dem blev meget fine (andre mindre kønne). De havde det rigtig hyggelig med det og fik smagt en hel del.
Mad-entusiasten (aka min kæreste) havde lavet alverdens skønne sager til børnene (og ikke kun usundt). Hovedattraktionen var den skønne lyserøde lagkage med jordbær og blåbær. Den smagte godt og det lyserøde stads på toppen, var lige så sødt, som det ser ud!
Vi havde spredt tæpper ud i haven, hvor børnene sad og spiste og senere gik vi en tur hen på den store bakke i nærheden og legede forskellige lege. Sækkevæddeløb, kartoffelløb, find den længste mælkebøtte osv.
En skøn dag, men hold da op hvor er jeg træt nu og jeg er egentlig glad for, at jeg ikke er deres skolelærer, for hold fast en gang lopper...

15 comments:

  1. Mums!! helt smakfulla bilder:) Gratullerar!

    ReplyDelete
  2. Et forsinket tillykke med datteren. Det ser ud til at have været en dejlig dag, og lutter solskin.

    vi skal have fødselsdag i morgen. Pigen bliver 12 år og har inviteret til mandel-marengs kage med flødeskum creme og friske jordbær, rundbold, høvdingebold og franske hotdogs som afslutning.

    stine:)

    ReplyDelete
  3. Hvor er det dejligt at høre om en børnefødselsdag som ikke er et udstyrsstykke (for de voksne) og som skal overgå alt andet mht. oplevelser osv. Sommetider er det enkle mindst lige så dejligt, og tæpper i haven og sækkevæddeløb lyder i hvert fald dejligt i mine ører.
    Det er hårdt arbejde, men dejligt at være lærer for sådan en flok lopper!

    ReplyDelete
  4. Det ser super dejligt ud, og sikke nogle skønne kager.

    KH
    Anna

    ReplyDelete
  5. Det ser superhyggeligt ud.

    Jeg bli'r lidt nysgerrig efter hvad det neon-orange "stads" der er ovenpå nogle af kagerne er for noget?? Det har jeg aldrig set før..

    ReplyDelete
  6. Hej,
    Har du ikke set at du har vundet min give away?
    Jeg vil gerne høre fra dig, så jeg kan få sendt tæppet - ellers bliver det desværre først efter vi er flyttet og kommet på plads og det er da en skam.
    MVH Kamilla

    ReplyDelete
  7. Det ser så dejligt ud. Og sikke en flot lyserød kage. Jeg kæmper selv med en bryllupskage til på lørdag, og det er IKKE let.
    Og så kommer jeg helt til at glæde mig til at se min flok lopper i skolen i morgen.

    ReplyDelete
  8. Det er billeder som disse, der får en til at længes tilbage til barndommen og den ubekymrede hverdag, man havde den gang. Tillykke med hende
    vh Dorte

    ReplyDelete
  9. Your blog is amazing. Sooo pretty! I adore your picturework and I am definately among your new followers.

    Love
    Maaike

    ReplyDelete
  10. Heidi: Det er noget helt forfærdeligt farve, som fås på spray... Alma var med ude og købe ind til kagerne og det ville hun bare så frygtelig gerne prøve;o)

    ReplyDelete
  11. Lovely all the cakes! What a beautiful colors.
    congratulations!
    Bjør

    ReplyDelete
  12. Mon du kan stoppe sådan en lagkage med i kuverten med kjolerne??? ;-)
    Mmmm, det ser bare lækkert ud!
    Skønt med en rigtig kagemand...
    Kh Maria

    ReplyDelete
  13. Forsinket tillykke med datteren. Og sikke flotte kager !! :o)

    ReplyDelete
  14. Det er virkelig nogle lækre kager. Hvis nogle har brug for inspiration til en børnefødselsdag, polterabend eller anden fest en anden gang, så kik lige: Polterabend Event Seriøst mange sjove aktiviteter til polterabend og børnefødselsdage :-)

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!