Tuesday, May 31, 2011

Ravnemor...

Jeg var ude og handle den anden dag. Hele indkøbsvognen var fuld af varer og Martha sad og svingede med benene på det lille sæde, man kan klappe ud i vognen. Hun er blevet rigtig glad for at sidde der og følge med i mine indkøb og hilse på alle mennesker. Charmen fejler ikke noget og folk kan ikke lade være med at smile til min lille lyshårede engel!
Da vi havde handlet færdig, gik vi ud til bilen og jeg puttede alle varerne ind i bagagerummet. Martha sad stadig i indkøbsvognen og vi gik mod det lille skur, hvor alle indkøbsvognene står parkeret.
Jeg satte vognen sammen med de andre vogne, puttede den der dims der kæder vognene sammen ind i vognen, så jeg kunne få min tier retur. Pludselig opdagede jeg Martha, som stadig sad i indkøbsvognen, nu fastklemt mellem vognene.
Der stod en ældre mand og kiggede spørgende på mig. Han spurgte mig, om ikke jeg skulle huske mit barn!? Hovedrystende gik han ud af skuret, mens jeg febrilsk forsøgte at hive vognene fra hinanden igen, men hverken tieren eller dimsen, der kæder vognene sammen ville komme ud og der sad Martha og så meget undrende og mast ud!
Efter en dyb indånding fik jeg Martha op af vognen og vi skyndte os hjem, mens jeg tænkte RAVNEMOR og grinede af mig selv!
Hun fik et par ekstra kys den eftermiddag....

12 comments:

  1. Noen innslag er bare gode. Er det merkelig i denne travle hverdag vi lever. Sikkert mange som har glemt å levere ungene i barnehgen før de kjører på jobben også og må ta en retur å få satt ungene av. Hehehe...En fin dag til deg gode mor. :))

    ReplyDelete
  2. Hahaha åh hvor godt! Har også hørt om mødre der har pakket tasker og varer ud af bilen, men glemt det mindste barn ;-)
    Kh maria

    ReplyDelete
  3. HAHAHAHA!! Hvor er du god til at skrive - kan se det hele for mig! :) Bare husk på at, hvis det havde gjort ondt eller været ubehageligt for hende, så havde hun nok givet lyd fra sig.
    Typisk ham manden der bare ryster på hovedet - som om du gjorde det med vilje! Godt hun fik lidt ekstra kys, når nu mor prøver at mase hende flad på indkøb.. ;) Smut endelig forbi min blog og deltag i min give away - et lappetæppe i retrofarver. :)

    ReplyDelete
  4. Argh, Kamilla... Jeg kan ikke finde din blog, for du er ikke logget ind;o)

    Ja... Jeg er glad for at jeg ikke glemte hende et eller andet sted, men "bare" klemte hende flad;o)

    ReplyDelete
  5. Altså Kamilla... Jeg er da lidt af et fjols, men nu har jeg fundet din blog;o)

    ReplyDelete
  6. Ha ha ha...skøn historie...og din lille pige har da underet sig lidt, kan man forestille sig:-)

    Det er den slags historier, som danner kimen i kommende konfirmations sange - husk at skrive den ned!! (Jeg har allerede ½ lommebog med "Oscar citater" og sjove historier...det blir sku en laaang konfi-sang!:-)

    Knus Malene

    ReplyDelete
  7. :-D Man kan komme så frygtelig galt afsted, når man sådan pludselig er på autopilot! Godt du kunne grine af det, jeg tror, jeg skulle have sundet mig før jeg fandt grinet frem!

    ReplyDelete
  8. Ej det var skidt. Men megasjovt at læse.
    Da min dreng var lillebitte havde jeg ham i vippestol på køkkenbordet. Hans øjne løb i vand og jeg tænkte på alverden allergier indtil jeg opdagede skålen med hakkede løg lige ved siden af stolen. Flot! Men der var ingen der så det. ;o)

    ReplyDelete
  9. UPS, ja den var ikke så god :-). I min børnehave oplevede jeg en far, der lige var gået på barsel med det yngste barn, gå ud af børnehavens dør UDEN barnevogn, efter han havde afleveret sin store datter. 5 minutter efter kom han tilbage med armene hævet foran sig og sagde: "Der manglede ligesom noget, men det er stadig lidt nyt". Jeg grinede og lovede ham ikke at fortælle barnets mor om forseelsen;-))

    ReplyDelete
  10. Griner så højt så katten spjættede af skræk ;) Ajjjj hvor godt. Kan lige se manden for mig og den lille betyttede Martha!! Hvem har ikke gjort noget lignende ? Så ravnemor er nok liiige voldsomt nok ;)

    ReplyDelete
  11. Uden overdrivelse et fantastisk sjovt indre billede jeg fik nu. Suk... Godt du fik hende op af dig selv, og ikke måtte have assistance. Og du - ravnemor er du jo ikke, bare en helt almindelig fantastisk MOR :)

    KH Maria

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!