Wednesday, May 11, 2011

Åbent hus i Center Sandholm


Billedet er lånt her

På lørdag d. 14. maj kl. 13-17 er der åbent hus i Center Sandholm på Sandholmgårdsvej 40 i Birkerød.
Hvis du vil vide lidt om, hvordan livet er som asylansøger, kan du blive vist rundt i centret af beboerne og personalet og høre om beboernes hverdag og arbejdet i Røde Kors.

Der bliver vist rundt i grupper kl. 13.30, 14, 14.30, 15, 15.30, 16 og 16.30.
Dog er der ikke fremvisning af beboede værelser af hensyn til beboernes privatliv og det er heller ikke tilladt at fotografere.

Asylområdet ligger mig meget på sinde og jeg synes det er ekstremt vedrørende og en god mulighed for, at få et indtryk af hvordan vi behandler asylansøgere i vores land.




1 comment:

  1. Hvor er det ærgeligt jeg er så langt fra Birkerød - det var ellers et besøg jeg gerne ville have været på. Jeg har været frivillig på et flygtningecenter her i Randers, da der kom kosovaalbanere herop, dengang var vilkårene trods alt bedre for flygtninge end i dag. Er meget enig med dig, det er et vigtigt område!
    Kh Louise

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!