Monday, March 14, 2011

Tålmodighed er en dyd...


...og ikke noget jeg har ret meget af! Jeg gik i gang med at lave en lampe efter at have set denne her. Jeg synes idéen er virkelig fantastisk og en af de bedste, jeg længe har set (bare jeg dog selv havde fundet på det!!!).
Jeg gik i gang, men valgte vist en lidt for stor ballon, for der skulle mange flere mellemlægsservietter til, end jeg lige havde regnet med... og så det med tålmodigheden... Det skal jo tørre sådan noget skidt og endda længe. Næste dag baldrede jeg ballonen uden lige at have mærket ordentligt på det hele og derfor endte det med, at den underste del af min ellers runde lampe faldt af, fordi tapetklisteren ikke var helt tør... Så resultatet blev sådan her og jeg kan nu alligevel ret godt lide den, selvom den er lidt anderledes end forventet!

22 comments:

  1. Jeg kan faktisk rigtig godt lide at den er åben i bunden. Det giver lidt mere fornemmelse for servietterne, syntes jeg. Meget fint!

    ReplyDelete
  2. Den er helt igennem fantastisk - nok især fordi den er unik og ikke som andre man har set :)

    ReplyDelete
  3. Tak, hvor er i søde! Jeg havde faktisk længe tænkt at jeg ville lave den om,men kom til konklusionen, at den egentlig er fin sådan...

    ReplyDelete
  4. Wau ! Den er fantastisk ! Og så ER den jo helt din egen fordi den har mistet bunden, hvilket jeg absolut ikke synes gør noget :)

    KH Maria

    ReplyDelete
  5. Den er bare så flot! Tror man må se meget smuk ud i dens lys... :-)

    ReplyDelete
  6. Jeg syns vikelig at den er fin, også selvom den var tiltænkt at skulle have en bund :)

    ReplyDelete
  7. Den er da intet mindre end fantastisk!

    ReplyDelete
  8. Hvor er den flot!! Elsker lys-mønstrene, den kaster på væggen. Det er helt poetisk. Virkelig smuk og passer tilsyneladende som fod i hose til jeres skønne indretning.

    ReplyDelete
  9. Meget meget meget fin lampe og sikke et skær fra den.:-) Er misundelig - faktisk nok så misundelig, at den kommer på "vil gerne lave projekt-listen". :-)

    ReplyDelete
  10. Den er SÅ smuk! Jeg må straks forsøge at overtale min mand... jeg vil også have sådan en!

    Misundelige hilsener
    Sidsel

    ReplyDelete
  11. Hei! Den ble jo kjempefin selv om den ikke ble som du tenkte :) Jeg har blitt inspirert av samme blogg og laget denne: http://thisndots.blogspot.com/2011/02/ny-lampe.html
    Så må jeg si at jeg elsker dukkene du lager, de er såå søte!:)

    ReplyDelete
  12. Synes den er SÅ fin... Og en virkelig fin ide. Kan godt forstå at du gerne ville tage æren for den ;-)

    ReplyDelete
  13. Hvor er den bare smuk! Og sikke et fantastisk lys, den giver!

    ReplyDelete
  14. WOW hvor er den flot Lisbeth. selvom din tålmodighed ikke var i top, så er lampen blevet enorm fed. Du er så dygtig,
    kh kirsten

    ReplyDelete
  15. Gosh this is so beautiful. I would love to make one. Such a clever and simple idea. xx

    ReplyDelete
  16. Den er smuk - og faktisk flottere end originalen. Synes det er flot at bunden mangler, tænkte slet ikke over det inden jeg læste teksten.. OG det er nemmere at skifte pæren ;-)

    ReplyDelete
  17. Åh, den har jeg også længe tænkt at jeg godt kunne tænke mig at prøve at lave.

    Enig i hvad også flere af de andre skriver: den er faktisk finere, når den ikke er helt lukket :o)

    ReplyDelete
  18. Wau! Den er virkelig flot!!

    Må jeg spørge hvordan du har lavet den??

    Er det bare en ballon, og sådan nogle servietter til at ligge mellem tallerkner og så tapetklister??

    Mange hilsner Astrid!

    ReplyDelete
  19. Ja, det er bare en kæmpe ballon og så de hæklede mellemlægsservietter og en hel masse tapetklister...

    Meget nemt!... Bortset fra min utålmodighed:o)

    ReplyDelete
  20. det er så fint - dét skal jeg lave!!
    Tak for svaret :)

    Astrid!

    ReplyDelete
  21. Hvor er den smuk! Og tak for linket.
    Hav en god dag,
    Mange hilsner Pernille

    ReplyDelete
  22. Helt enig, den er faktisk bedre uden bunden, og så for at være lidt lys nørded, en meget bedre lampe på den måde, så lav den endelig ikke om. Lyset falder meget bedre. Den er smuk.
    Der findes et utal af dem på nettet, alle inspireret alle mulige steder fra, så tror ikke der er nogen der har patent på den ide.

    Marianne

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!