Sunday, March 27, 2011

Retro-køkken






Vores køkken er hverken smart, praktisk eller moderne på nogen måde. Det er vist hvad man kan kalde et originalt retro-køkken. Der er ikke sket de store ændringer siden 70érne, hvor det blev sat op. Vi har sat nye fliser på væggene og fået nye bordplader, ellers er det som det var engang. Det er ikke i særlig god stand, men det er noget så hyggeligt og jeg holder af de afskallede låger, de grimme brune håndtag og al den kærlighed, som bliver til i det køkken.

14 comments:

  1. Jeres køkken er så fint, så fint! Hyggeligt, personligt og fyldt med fine sager!

    Vores køkken er desværre et moderne hvidt strømlinet hth køkken, og jeg længdes efter et gammelt, afskallet køkken...

    Lejligheden blev sat i stand et år før vi købte, havde ellers meget hellere beholdt det gamle køkken. Heldigvis kan man altid pimpe det med sine egne ting, og søge et kompromis. :)

    ReplyDelete
  2. Tak;o) Ja, man kan gøre meget med personlige ting. Jeg tror det indimellem ville være nemmere med et lidt mere moderne køkken... Vores er ved at falde fra hinanden;o)

    ReplyDelete
  3. Sikke en fin blog du har... og skønt køkken - der kan man da ikke være andet end glad og godt tilpas :0).

    Jeg har næste lige startet en blog og har i øjeblikket en GIVE AWAY kørende med blandt andet tapet fra Retro Villa. Du er mere end velkommen til at tjekke den ud; www.bykaas.blogspot.com

    Godnat :0).

    Mvh Maria

    ReplyDelete
  4. Jag bara måste säga följande: det är så himla härligt att se detta underbara färgsprakande hem, dessa barn (och vuxna med) som pysslar och gör fina saker. Man blir GLAD av alla färger, all kreativitet och allt skapande. All heder åt ditt och andra färgglada människors hem.

    Du kan ju gissa vad jag tycker om alla dessa hem i färgen vitt i sjuttiofem oskiljbara nyanser: det värsta jag vet. Så tråkiga och deppiga, riktigt fega, jag fattar inte att folk inte förtvinnar och går under i dessa fantasilösa mjölkvita världar. Så, nu var det sagt och jag lär inte kommentera igen. Vänligen Lisa.

    ReplyDelete
  5. Your kitchen looks so cozy, I love it! I saw your house in the Ikea Family. From that moment I'm a fan ;)

    ReplyDelete
  6. I har da også bare sådan et hyggelig køkken! Ingen grund til at lave det om til noget smart og moderne:)

    ReplyDelete
  7. I har da også fået nyt emfang, der stadig har det fine blå beskyttelsesplast på, har I ikke? ;-)
    Hyggeligt køkken iøvrigt - der bestemt passer til jer.:-)

    ReplyDelete
  8. Jeg ELSKER kjøkkenet ditt!
    Og den vidunderlige lilla tapeten du har på kjøkkenet ditt. Det er den fineste jeg noen gang har sett!

    ReplyDelete
  9. Skønne billeder! Og dejligt at vide at jeg ikke er den eneste med et retro 70ér køkken:-)

    Mit er ganske vist slet ikke så gennemført som dit, men det er stadig udpræget 70ér agtigt, afskallede låger, masser af arve ting rundt omkring som f.eks. smukke porcelæns te og chokolade kander fra mine oldeforældre, madam blå kande som min gamle oldefar lavede kaffe på hver eneste dag, bulede kagedåser fra min bedstefar som var bager og en masse andet gods, guld og skrammel i skøn forening:-)

    Kh. Malene

    ReplyDelete
  10. Det er VILDT hyggeligt. Har den samme fine fugledåse, arvet fra min bedste. Blev så glad da jeg så den på din hylde.
    Kh Vibeke

    ReplyDelete
  11. beautiful photos in your blog! so colorful!

    ReplyDelete
  12. Skønt køkken. Jeg er vild med dåsen med fuglene.

    ReplyDelete
  13. Skønne grydelapper! Og fantastisk cowboy madkasse:)

    ReplyDelete
  14. Nydelig blogg du har, deilig å slippe disse hvite kjedelige...
    Sender en vårhilsen fra en rykende fersk blogger fra Norge ;)) Jeg blir gjerne følger hos deg :)
    L8Lovisa

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!