Tuesday, March 15, 2011

Her skinner solen...

Det er så smukt uden for. Solen skinner og erantis og vintergækker har omsider fundet deres vej op gennem den kolde jord.
Jeg går og brokker mig lidt. Over mine børns rod herinde, over vasketøj i store bunker og over Martha, som bare vil hænge på sin mor, så jeg ikke får lavet noget som helst andet end at holde om hende.

Jeg bliver vækket af min selvmedlidenhed, når jeg tænker på, hvad der sker et helt andet sted i verden. Mennesker i dyb sorg, mennesker der har mistet deres hjem, ejendele og familiemedlemmer.

Det gør ondt i hjertet og jeg føler mig magtesløs!
Hvad kan jeg gøre? Jeg sender kærlige tanker af sted til de mennesker, som er i dyb krise og så giver jeg det jeg kan til organisationer, som bringer dem hjælp, selvom det slet ikke er nok!

2 comments:

  1. Kender det alt for godt, at man føler man "piver" lidt, når man tænker på hvordan nogen mennesker har det ude i verden.. men som du selv skriver, giver man det man kan, og man kan jo altså ikke tage ud og redde verden, desværre..
    og jeg er kommet dertid at det er sku ok at "pive" engang imellem, for i det øjeblik man piver, gør man det ikke uberettet.. og man forklejner ikke hvordan andre mennesker har det..
    Og jeg føler med dig, når man har et sygt barn, ja så er det sku hårdt, især når de kun vil sidde på mors arm.. smil..
    Kan i nu har en fortsat dejlig dag, og ikke mindst rigtig god bedring med Martha..
    Smil fra Tina

    ReplyDelete
  2. Man lærer at være taknemmelig for alt det man har... Kh Maria

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!