Tuesday, February 1, 2011

Zzz


Jeg gør det altid... Sidder oppe og arbejder alt for længe, selvom jeg godt ved, at jeg fortryder det dagen efter. Jeg er bare sådan én der ikke kan lade ting ligge. Jeg hader halvfærdige projekter. Når først jeg er gået i gang, vil jeg have færdige resultater.
I går sad jeg oppe til klokken var et, for jeg gik nemlig i gang med at sy sommertøj. Stoffet kom i går og det måtte bare sys i med det samme, så det var bare om at få smidt børn i seng, så jeg kunne komme i gang! Stoffet er så skønt sommerligt og lækkert og så er det økologisk! Det kan jeg jo godt lide og det håber jeg også, at I kan!?

Da jeg endelig kom i seng og krøb ind til min kæreste og min lille lyshårede engel, sov hun dårligt og holdt mig vågen i timevis... Martha er forkølet og ved at få tænder og så er hun kendt for gerne at ville ammes mange gange om natten (...og jeg har intet med den vane at gøre... tsk tsk...).

Tænker så tit... "Hvis bare Martha sov lidt bedre, så ville jeg være lidt friskere og så ville jeg få lavet meget mere... og så ville jeg ikke være sådan en sur mokke"... Lyder det lidt som en kliché!?

Under alle omstændigheder, så er jeg rimelig træt i dag (hurra for kaffe), men jeg glæder mig over den fine fine sommerkjole,  som jeg lavede i går. Jeg vil bare sy mere lige nu, men jeg har syge børn, der skal passes, så det bliver ikke før i aften... Burde jeg gå tidligt i seng?? Nej vel!

25 comments:

  1. for filen da den er smuk :)

    ReplyDelete
  2. Tak! Jeg er også helt glad for resultatet;o)

    ReplyDelete
  3. Ihh hvor er den fin :) den måtte mine pige gerne danse rundt i ;)

    ReplyDelete
  4. Hvor er den dog bare skøn!
    Jeg sad netop i går, og lavede lidt sløjfer til noget tøj der er på tegnebrættet. Det er simpelthen så fint som de pynter :-)

    ReplyDelete
  5. Hvor er det også bare en fin kjole du har lavet!
    Håber børnene snart bliver friske, så du kan sy mere:)

    ReplyDelete
  6. Hvor er den skøn og eventyrlig - lidt Alice i Eventyrland over den :)

    Så længe du klarer den, er det vel ok at hygge lidt alene på de sene timer - der arbejder jeg også bedst.

    Kram Mirjam

    ReplyDelete
  7. Det er præcis det samme her, Lisbeth. Selvom jeg også nat ammer, så holder det mig ikke fra at gå sent i seng. Det er mere regelen end undtagelsen at jeg først sover efter midnat.

    Jeg er vild med dit nye sløjfe tema i øvrigt :-)

    Knus Ulla.

    ReplyDelete
  8. Tak;o) Ja... pludselig tænkte jeg bare sløjfer... sløjfer må der til... Over det hele;o) Er spændt på hvor hurtigt det bliver en dille med sløjfer:o) Nu er de i hvert fald sendt af sted til fri inspiration:o)
    Ja... Natamning... Kan mærke at jeg har lidt svært ved at give slip denne gang, måske fordi Martha måske er vores sidste lille unge.

    ReplyDelete
  9. Hvor er den bare fin, fortryllende og fantastiske farver....og hvor skægt, altså. Jeg er ved at lave en kjole til mig selv, som efter planen skal ha' en sløjfe ved kraven...kan ikke helt beslutte mig for om det bli'r en sløjfe eller 'bare' en knap :-)

    ReplyDelete
  10. Sjovt, men jeg tror tit idéer opstår på samme tid... Var det ikke i 90érne man gik med de der sløjfer i håret!? Jeg synes bare pludselig godt om sløjfer...:o)

    ReplyDelete
  11. Jeg er ihvertfald også helt vild med dit sløjfe tema! og farverne på denne kjole er da bare helt fantastiske og forårsagtige!
    Så bedårende!

    ReplyDelete
  12. Jow, det var i slut 80er, start 90erne, si'r jeg skråsikkert. En tidligere klassekammeret har været så elskværdig for nyligt at uploade alle vores gamle folkeskole klassebilleder på facebook, og jeg sidder og troner stolt med stoooor permanent, stooor tandbøjle og stooor sløjfe i håret på billedet fra 7., som vist må være fra 1988-89. (Gad vide om det er billedet, jeg ubevidst har ladet mig sløjfe-inspirere fra?!)

    ReplyDelete
  13. For en fin kjole! Og sløyfer var jammen fint igjen det ;) Du er flink! Og jeg inspireres av dine fargevalg :) Klem Tone

    ReplyDelete
  14. Kjolen er fin og jeg liker så godt tingene dine. Fargene du setter sammen og detaljene du bruker.
    Sikkert mange som kjenner seg igjen med stell av unger sykdom og tid. Det er slik det er når man har fått barn man må dele tiden. Noen ganger føles det som om man får bare brukt pittelite tid på seg selv til det man vil. Tror det er slik for de fleste. Du bruker da tiden din godt. :))

    ReplyDelete
  15. Den er bare så utrolig sød. Jeg er helt vild med det kaninstof:-)Det er så skønt sammen med de andre stoffer du har valgt at sætte sammen med.

    ReplyDelete
  16. Ganske ganske vidunderlig kjole. Super frækt med den gule sløjfe!

    ReplyDelete
  17. For en vakker kjole! en var aldeles helt nyyyydelig! Elsker detaljene dine, at du leker med farger og mønster og detaljer.
    Denne var FLOTT!!

    ReplyDelete
  18. SMUKT....hvor kommer de til salg ???

    ReplyDelete
  19. smuk kjole fra en smuk og positiv personlighed. Jeg kender dig ikke, men du oser af positivt mindset.

    Hvis tingene har gået mig lidt imod eller manden stadig ikke forstår mig efter 13 års ægteskab, så søger jeg ind på din blog, for at se og læse noget der giver mig et smil på læben.

    ReplyDelete
  20. Ååå, den är ju helt bedårande!!! Känner också igen mig i det där att inte kunna gå till sängs förrän ett projekt är slut..... Visst är det toppen att kaffet finns!

    ReplyDelete
  21. Superhärlig klänning!

    ReplyDelete
  22. A very beautiful little dress.

    ReplyDelete
  23. ***Ååå, denne var NYDELIG!!!
    Blir nok fin på en søt liten jente :)
    Synd jeg har gutt ;)

    ReplyDelete
  24. Bliver altid superinspireret af at kigge forbi din blog - ville ønske, at jeg havde en lille prinsesse, som kunne passe dien kjoler, men istedet har jeg to dejlige prinser ;-)

    musshi-cph.blogspot.com

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!