Tuesday, February 22, 2011

Æstetik





Jeg har tidligere flere gange vist jer min lille samling af smukke gamle postkort og ville lige vise lidt flere. Min lille udstilling skifter nemlig indimellem og min samling er blevet større. Jeg er jo lidt af en æstetiker og postkort med smuk og sirlig håndskrift og sjove små anekdoter fra liv, der er levet, er faktisk noget af det i mit hjem, som jeg holder mest af. De hænger der, med alle deres historier og fortæller en masse om tiden, der var engang. Det er sjovt at følge udviklingen i folks håndskrift, som i begyndelsen af 1900, var lille bitte og meget smuk og sirlig, til 70érne, hvor den er større og knap så køn.... og nu... Kan vi skrive på andet en computer? Det er faktisk synd, at så få skriver i hånden, for det er helt sikkert udviklende for krop og sjæl at gøre netop det.


9 comments:

  1. Fantastiske!
    Jeg samler selv på det samme, dog mest julekort. Elsker den stil og tidsperiode, de er udtryk for.

    ReplyDelete
  2. Ja, præcis... De er hyggelige;o)

    ReplyDelete
  3. Åh, kortet til Ebba er måske det sødeste jeg har set længe. "...det er saa kedeligt at sidde ene". Så fint!

    ReplyDelete
  4. Ja, det er da kedeligt at sidde ene... Det er virkelig fint! Jeg har opfundet en lille historie om Ebba der har været syg og væk fra skolen, og hende Edith, der savner sin sidekammerat:o)

    ReplyDelete
  5. Hvor fint - og tror lige jeg har fået lidt ( stjålet ) lidt inspiration til vores kæmpe opslagstavle, der skal i hvert fald fint stof på ;)

    ReplyDelete
  6. Dejligt Louise... Det pynter i hvert fald altid med fint stof!

    ReplyDelete
  7. Hej :-)
    Må man lige så forsigtigt spørge hvordag det går med Mormors strikkeklub?
    Har I droppet idéen?

    ReplyDelete
  8. Nej... Den er omsider ved at være på vej. Vi har bare haft lidt begynder-vanskeligheder;o)

    ReplyDelete
  9. Det er jeg glad for at høre - har sådan glædet mig...
    Jeg er helt vild med dine strikkerier, så en strikkeklub lavet af dig - ja, det kan kun blive godt ;-)
    God bedring med børnene.
    Vh Lisa

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!